AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Del Skrevet 20. august 2024 Vi gifter oss snart og jeg vurderer en morgengave som er noe litt annet enn en dyr gest. Jeg kommer til å snakke med min kommende mann om det i forkant, selvsagt, men tror dere det vil innebære skuffelse hvis jeg foreslår dette? Fra hans omgangskrets er han vant til diamantringer, dyre slipsnåler og reiser i morgengave. Jeg har hverken økonomi eller lyst til slike grandiose gaver. Jeg ser for meg å lage en slags minnebok som inneholder fine øyeblikk og noen tekster om hvorfor jeg vil leve resten av livet mitt med ham. Hva tenker dere? Romantisk eller gnient? Anonymkode: 7d15f...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #2 Del Skrevet 20. august 2024 Altså for min del ville jeg mye heller hatt albumet, vil ikke ha noen bloddiamanter hverfall 😅 men folk er jo veldig forskjellige, og du kjenner din mann best. Anonymkode: f8dda...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Del Skrevet 22. august 2024 Min mann hadde syntes det var mye mer koselig enn å få noe dyrt, bare for at det er dyrt. Men du kjenner din mann best, snakk med han om det og om forventningene. Jeg hadde syntes det var dødsflaut om mannen kom med diamantsmykker og jeg hadde laget han utklippsbok 😅 Anonymkode: 131af...00e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #4 Del Skrevet 23. august 2024 Ja, det er nettopp det. Anonymkode: 7d15f...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #5 Del Skrevet 23. august 2024 Reiser i morgengave?? I min krets er morgengave et eller annet smykke mannen gir kvinnen. Har ikke hørt at menn får morgengave. Anonymkode: 40653...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #6 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Reiser i morgengave?? I min krets er morgengave et eller annet smykke mannen gir kvinnen. Har ikke hørt at menn får morgengave. Anonymkode: 40653...458 Gir de ikke til hverandre? Dette er vanlig her 😊 Anonymkode: f8dda...5a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #7 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Reiser i morgengave?? I min krets er morgengave et eller annet smykke mannen gir kvinnen. Har ikke hørt at menn får morgengave. Anonymkode: 40653...458 Vanlig å gi til hverandre her, i alle fall. Det vanligste er klokke. Anonymkode: 69954...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 23. august 2024 #8 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Reiser i morgengave?? I min krets er morgengave et eller annet smykke mannen gir kvinnen. Har ikke hørt at menn får morgengave. Anonymkode: 40653...458 Det er totalt uaktuelt for meg at jeg får noe og ikke han. Gammel, arkaisk holdning. (men det blir nok en oppmerksomhet, ikke noe voldsomt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. august 2024 #9 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 15.42): Vi gifter oss snart og jeg vurderer en morgengave som er noe litt annet enn en dyr gest. Jeg kommer til å snakke med min kommende mann om det i forkant, selvsagt, men tror dere det vil innebære skuffelse hvis jeg foreslår dette? Fra hans omgangskrets er han vant til diamantringer, dyre slipsnåler og reiser i morgengave. Jeg har hverken økonomi eller lyst til slike grandiose gaver. Jeg ser for meg å lage en slags minnebok som inneholder fine øyeblikk og noen tekster om hvorfor jeg vil leve resten av livet mitt med ham. Hva tenker dere? Romantisk eller gnient? Anonymkode: 7d15f...4c1 Romantisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. august 2024 #10 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Reiser i morgengave?? I min krets er morgengave et eller annet smykke mannen gir kvinnen. Har ikke hørt at menn får morgengave. Anonymkode: 40653...458 Hva kommer tradisjonen morgengave av egentlig? Syns det er litt ekkelt om bare mannen skal gi gave. Hva er det da. Betaling for sexen på bryllupsnatta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 23. august 2024 #11 Del Skrevet 23. august 2024 Maleficenta skrev (2 minutter siden): Hva kommer tradisjonen morgengave av egentlig? Syns det er litt ekkelt om bare mannen skal gi gave. Hva er det da. Betaling for sexen på bryllupsnatta? Det er egentlig ment å være noe av verdi så bruden kan forsørge seg selv om mannen skulle dø. Det er egentlig tradisjonen for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 23. august 2024 #12 Del Skrevet 23. august 2024 (endret) Tenker det er en fin gave, som alle andre. Så lenge den kommer fra hjertet. Selv gav jeg en sykkelreise til mannen min, samt personaliserte mansjettknapper og tur til Athen. Jeg fikk anheng i safir (likt forlovelsesringen og øredobbene mine), samt tegnekoffert. Men, det viktigste er ikke å bruke mest mulig penger, det viktigste er å gi en gave du vet han kommer til å sette pris på. Endret 23. august 2024 av SPOCA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #13 Del Skrevet 23. august 2024 Det er forlovelsesring, giftering, dyrt bryllup, morgengave, baby shower gave, push gave, morsdagsgave, julegave, bursdagsgave... som helst skal koste skjorta og være personlig og gjennomtenkt. (ref internet, some, KG). Hadde blitt superglad for en minnebok 😍 Anonymkode: 070fc...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå