AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Skrevet 20. august 2024 Hva er vanlig praksis her? Jeg har jobbet i hjemmetjenesten som spl i omtrent 6 mnd. og er Intr i å søke andre jobber. Blir d dårlig stemning om en er åpen? Anonymkode: c5cf0...8be
Brunello Skrevet 20. august 2024 #2 Skrevet 20. august 2024 Det vanlige er å ikke informere. Det er ganske idiotisk å informere. Det kan ta litt tid å få ny jobb, og man blir neppe prioritert dersom leder vet du er på vei ut. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #3 Skrevet 20. august 2024 Brunello skrev (Akkurat nå): Det vanlige er å ikke informere. Det er ganske idiotisk å informere. Det kan ta litt tid å få ny jobb, og man blir neppe prioritert dersom leder vet du er på vei ut. Hvordan pleier en å løse det med referanser når man kun har en annen referanse fra tidligere? Anonymkode: c5cf0...8be
Gjest takinova Skrevet 20. august 2024 #4 Skrevet 20. august 2024 Ingen grunn til å informere før du evt. trenger referanse.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #5 Skrevet 20. august 2024 Det blir dårlig stemning ja og er ikke minst utaktisk av søkeren. Det vanlige er vel - i absolutt alle yrkesgrupper - at man ikke informerer om dette før man må. Det skjer ofte når man trenger referanse, hvis man ikke har noen referanse som ikke er leder pt. Ikke skriv referanser i søknaden, skriv at de oppgis senere. Så ber man om å kontaktes om det hvis det er aktuelt - de ringer bare referanser hos dem som er mest aktuelle. Anonymkode: d78a0...cb1
Brunello Skrevet 20. august 2024 #6 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan pleier en å løse det med referanser når man kun har en annen referanse fra tidligere? Anonymkode: c5cf0...8be Den tar du eventuelt etter at du har vært på intervju. Sett at referanser oppgis på forespørsel. Vi innhenter bare på de vi skal innstille til en stilling. Mulig det gjøres annerledes i det offentlige der det vel flere steder må lages en liste over kandidatene.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #7 Skrevet 20. august 2024 Aldri si i fra til nåværende arbeidsgiver at du søker noe nytt. Om de får problemer av det etter at du slutter er ikke ditt problem. Tenk kun på deg selv. Anonymkode: 73c42...616 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #8 Skrevet 20. august 2024 Hva er grunnen til at du søker på ny jobb? Er det fordi du ikke trives i hjemmespl, er det fordi du ønsker noe helt annet etc. Hvis det er sånn at du søker andre stillinger i hjemmespl fordi du ikke trives så hadde jeg holdt det for meg selv. Hvis det er andre grunner så kan du opplyse når du blir spurt om referanser. Jeg jobber i hjemmespl selv og er på jobbjakt. Min leder vet dette da jeg har utdannet meg innen noe annet og er på jakt etter helt annet type jobb. Anonymkode: c7e6d...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå