Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg alltid er med kjæresten sine venner, han har kun vært sammen med mine venner en gang. Han vil aldri være sammen med meg når jeg skal gjøre noe med mine venner. Derimot jeg er alltid med han! Hadde ett arrangemang jeg hadde så lyst ha han med på med flere av mine venner, men han droppet det og dro heller på fest med sine venner. Vennene hans er veldig ulike fra meg, men jeg stiller fremdeles opp. 

Vært sammen i ett år

Hva hadde dere tenkt? 

Anonymkode: 48c7d...c10

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han ikke har lyst til å være med vennene mine, som er helt greit, jeg klarer å dra alene. 

Og du trenger ikke "stille opp" hvis du ikke har lyst, la han dra alene. 

Anonymkode: 94591...1b5

• Liker 9
Skrevet

Vil vennene dine være sammen med ham, da...? Man må ikke dele alle aspekter av livet, selv om man er kjærester. Med mindre dette du ville ha ham med på var et bryllup eller noe liknende stort og formelt, synes jeg det er naturlig at han prioriterer sine egne venner over dine, og at du gjør det samme med dine. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg føler at jeg alltid er med kjæresten sine venner, han har kun vært sammen med mine venner en gang. Han vil aldri være sammen med meg når jeg skal gjøre noe med mine venner. Derimot jeg er alltid med han! Hadde ett arrangemang jeg hadde så lyst ha han med på med flere av mine venner, men han droppet det og dro heller på fest med sine venner. Vennene hans er veldig ulike fra meg, men jeg stiller fremdeles opp. 

Vært sammen i ett år

Hva hadde dere tenkt? 

Anonymkode: 48c7d...c10

Jeg er ikke så fan av samboer sine venner, så for oss er det helt ok å dele seg. Han har sine venner og jeg har mine venner. Kanskje du må godta at dere deler dere?

Anonymkode: 8ba4a...080

• Liker 2
Skrevet

Vi har alle begrenset fritid, og jeg mener at alle burde ha full rett til å prioritere den slik de ønsker, så lenge det ikke tillegger mer ansvar/ubehageligheter på dem rundt oss vel og merke.

I dette tilfellet føles det mer naturlig at du trekker deg mer unna hans vennekrets, med mindre du trives godt med dem, og lar han fokusere på sine venner. Større events er noe annet selvsagt.

Anonymkode: ce69e...358

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de rett og slett ikke passer sammen. Så lenge du får være med vennene dine, så ser jeg ikke poenget med tvangssosialisering mellom folk som ikke passer sammen. Med unntatt av bryllup og lignende hvor man kommer med følge.

Anonymkode: 76735...498

• Liker 1
Skrevet

Men det er jo ganske trist om man i et langvarig forhold ikke ønsker å ha noe med vennene til den andre å gjøre.

Hvis det bare er venner han/hun har fordi de deler en bestemt hobby, som for eksempel fallskjermhopping, eller toppturer, sånne opplevelser, så er det en ting, men om det er venner man kanskje har hatt siden barndommen, og der man deler alt av sorger og gleder, og kanskje barna blir venner også, så er det synd.

Klart at det skal godt gjøres å komme like godt overens med alle, men som regel finner man noen som man blir ekstra knyttet til, og passer sammen med.

Anonymkode: ff9e9...20c

• Liker 1
Skrevet

Synes det høres stuselig ut om man i et forhold ikke deler noen venner. Da blir man jo to menesker som tilfeldigvis bor sammen, felles sosialisering er liksom en del av et forhold (i mit hode, folk har tydeligvis forskjelige meninger). 

Skrevet

Har dine venner kvaler mot kjæresten din da? Altså,sender de ut signaler at de egenlig ikke liker han. Det kan lett være kroppspråk etc. Det kom han for øret at enkelte av de "advarte deg mot han" etc etc.

Eller det så simpelt som at dine venner er der Vin og teater er tingen,mens han er mer øl og fotball.

Skrevet

Ikke ta med vennene dine for å møte kjæresten din

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...