AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Skrevet 20. august 2024 Vi er et samboerpar og mannen min er veldig konfliktsky. Det skaper selvfølgelig problemer i forholdet. Han trekker seg unna og unngå for alt det er verdt å prate om vanskelige ting eller ting vi er uenig om. Jeg for min del må prate om det for å kunne bli ferdig med problemet og gå videre. Problemet er at det vokser og vokser seg en enda større konflikt hos meg når dager og uker går og det blir langvarig For han virker det som han bare vil unngå å prate om det og late som alt er bra mens det er skjeletter i skapet. Hvordan løser man det? Anonymkode: 190a3...5b2 3
mommyaka Skrevet 20. august 2024 #2 Skrevet 20. august 2024 Par terapi...eller...snakk med meg elle går jeg 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #3 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er et samboerpar og mannen min er veldig konfliktsky. Det skaper selvfølgelig problemer i forholdet. Han trekker seg unna og unngå for alt det er verdt å prate om vanskelige ting eller ting vi er uenig om. Jeg for min del må prate om det for å kunne bli ferdig med problemet og gå videre. Problemet er at det vokser og vokser seg en enda større konflikt hos meg når dager og uker går og det blir langvarig For han virker det som han bare vil unngå å prate om det og late som alt er bra mens det er skjeletter i skapet. Hvordan løser man det? Anonymkode: 190a3...5b2 Har det på eksakt samme måten. Hele familien hans er slik. Ingenting snakkes om, alt feies under teppet. Har dessverre ingen råd til deg. Ofte så bare unngår jeg å ta opp ting eller så tar jeg det opp med han op presser han litt på å respondere. Noen ganger fungerer det, andre ganger ikke. Ikke lett å være gift med en slik mann, men det går iom at det er ikke så ofte noe må tas opp. Har prøvd parterapi, det fungerte ikke. Anonymkode: 79be0...a5a 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #4 Skrevet 20. august 2024 Det er synd på folk som er konfliktsky. De har erfart at de blir kritisert og kanskje til og med sjikanert om de sier hva de mener. Sånt sitter jo i. Kanskje terapi er lurt her? Anonymkode: 1963f...5f7 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #5 Skrevet 20. august 2024 Ts her. Jeg har sagt ifra tidligere om at hvis ting ikke blir bedre, så går jeg. Han er nok livredd for det. Det gjør at han kan ha det behagelig så lenge som mulig, frem til jeg plutselig får nok og det blir en kjempe diskusjon fordi jeg har gått i så lang tid uten noen respons fra han. Anonymkode: 190a3...5b2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #6 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Jeg har sagt ifra tidligere om at hvis ting ikke blir bedre, så går jeg. Han er nok livredd for det. Det gjør at han kan ha det behagelig så lenge som mulig, frem til jeg plutselig får nok og det blir en kjempe diskusjon fordi jeg har gått i så lang tid uten noen respons fra han. Anonymkode: 190a3...5b2 Hvorfor sier du at du vil gå ? Anonymkode: 6234b...0f1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #7 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor sier du at du vil gå ? Anonymkode: 6234b...0f1 Vi har hatt dette som et problem fra dag èn. Det påvirker meg i veldig stor grad og tapper meg for mye energi, når det jeg syntes er viktig å prate om, ikke blir nødvendig for han å snakke om og løse men late som ingenting. Anonymkode: 190a3...5b2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #8 Skrevet 20. august 2024 1. Du sier at du vil gå om det ikke blir bedre. 2. Det blir ikke bedre. 3. Anonymkode: 6234b...0f1 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #9 Skrevet 20. august 2024 Du må gjøre det tindrende klart for ham at dette er helt sentralt for at forholdet skal fungere. Går det ikke gjennom så gi ham det skriftlig. Så ville jeg vurdert å bestille en time til ham på familievernkontoret. De kan fortelle ham viktigheten av dette. Jeg ville snakket med dem på forhånd slik at de vet hva som er problemet. Anonymkode: 42897...a81 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #10 Skrevet 20. august 2024 Bare gå fra ham. Innerst inne vil han nok ikke være sammen med deg heller. Anonymkode: f1270...b44 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #11 Skrevet 20. august 2024 tomme trusler om å gå funker i allefall ikke.. Anonymkode: 5521a...027 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #12 Skrevet 20. august 2024 Ts her. Det er derfor jeg blir så lei meg også. For jeg har fortalt viktigheten men allikevel så blir det ingen endring. Derfor føler jeg han allerede har har tatt et valg og det er vondt oppi det hele. Anonymkode: 190a3...5b2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #13 Skrevet 20. august 2024 Du kan prate til du blir blå. Parterapi eller gå. Eller akseptere tingenes tilstand. Anonymkode: 6234b...0f1 1
Schopenhauer Skrevet 20. august 2024 #14 Skrevet 20. august 2024 Det er forskjell på å være konfliktsky, og skulle prate om alt mellom himmel og jord. Så er det sjeldent lurt å ta diskusjoner når man er irritert, selv om man har behov for å tømme seg. Det kalles selvbeherskelse. 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #15 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ts her. Det er derfor jeg blir så lei meg også. For jeg har fortalt viktigheten men allikevel så blir det ingen endring. Derfor føler jeg han allerede har har tatt et valg og det er vondt oppi det hele. Anonymkode: 190a3...5b2 snu på det, du tok et valg da du gav ultimatum, han klarer ikke endre seg - da er det ditt valg å gå som du truet med eller akseptere at han ikke har dette behovet du har om å prate om ting.. Anonymkode: 5521a...027 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #16 Skrevet 20. august 2024 Schopenhauer skrev (1 minutt siden): Det er forskjell på å være konfliktsky, og skulle prate om alt mellom himmel og jord. Så er det sjeldent lurt å ta diskusjoner når man er irritert, selv om man har behov for å tømme seg. Det kalles selvbeherskelse. Dette er viktige ting man må prate om for å få forholdet til å fungere. Det gjelder ikke bare sånn kjerring-pjatt. Vi har det fint utenom men akkurat samtaler han synes er ubehagelige unngår han. Anonymkode: 190a3...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #17 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har hatt dette som et problem fra dag èn. Det påvirker meg i veldig stor grad og tapper meg for mye energi, når det jeg syntes er viktig å prate om, ikke blir nødvendig for han å snakke om og løse men late som ingenting. Anonymkode: 190a3...5b2 Men hvis det har vært problem fra dag en, hvorfor har du blitt? Anonymkode: 39b00...9c8 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #18 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvis det har vært problem fra dag en, hvorfor har du blitt? Anonymkode: 39b00...9c8 Vi har hus,bil og dine/mine barn. Blitt mer tydelig etterhvert som man bor sammen også og ting blir på repeat Anonymkode: 190a3...5b2
mommyaka Skrevet 20. august 2024 #19 Skrevet 20. august 2024 Om du har noe til å passe barna...en helg..pakk koffert og dra å hotell....og si at du kommer ikke tilbake før han vil snakke. Eller om du bor med en venn.. svigers..foreldre eller en stund ( med barna) Da ser du fort om dere kan fortsette eller begynne med skillsmisse papir
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #20 Skrevet 20. august 2024 Vet han at dette er vitktig for deg, men bare driter i det? Eller forstår han ikke hvorfor det er viktig, og synes du maser om ting? Det er en veldig viktig forskjell. Mange menn, som meg, kan ikke hintes til. Vi skjønner ikke sånt. Du må si ting rett ut og på en logisk måte, gjerne underbygget med argumenter. Da forstår vi. Noen av oss, i hvert fall. Anonymkode: 652e5...74c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå