AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Skrevet 20. august 2024 Hjelp! Trenger ny vaskemaskin. Krise når den nå er gåen. Bør vi gå for en Miele? Dere som har det merket, er dere fornøyd med vaskekvalitet, støynivå og utvalg av vaskeprogram? Annet. Vurderer også en LG. Erfaringer? Anonymkode: 72fb5...7a9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #2 Skrevet 20. august 2024 Jeg skal også kjøpe vaskemaskin snart, og kan bare si at NEI, du må ikke gå for en Miele. Hvis du skal få samme spesifikasjoner som en dyr AEG, så må du opp i store summer for tilsvarende i Miele. Den fra AEG vil være minst like bra. Jeg har hatt Electrolux i 12 år, og skal ha det eller AEG igjen nå. Har vært knallfornøyd. Stor vaskekapasitet, skånsomt mot klær, gode program, og normalt lydnivå. Anonymkode: 0b490...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #3 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg skal også kjøpe vaskemaskin snart, og kan bare si at NEI, du må ikke gå for en Miele. Hvis du skal få samme spesifikasjoner som en dyr AEG, så må du opp i store summer for tilsvarende i Miele. Den fra AEG vil være minst like bra. Jeg har hatt Electrolux i 12 år, og skal ha det eller AEG igjen nå. Har vært knallfornøyd. Stor vaskekapasitet, skånsomt mot klær, gode program, og normalt lydnivå. Anonymkode: 0b490...eb1 Takk. Har undersøkt litt nå, og det virker som Miele ikke er like bra som tidligere. Dvs de gamle maskinene var knallgode, men nå er det andre merker som utmerker seg. Da skal jeg kikke på AEG og Electrolux. hi Anonymkode: 72fb5...7a9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #4 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk. Har undersøkt litt nå, og det virker som Miele ikke er like bra som tidligere. Dvs de gamle maskinene var knallgode, men nå er det andre merker som utmerker seg. Da skal jeg kikke på AEG og Electrolux. hi Anonymkode: 72fb5...7a9 Miele er nok fortsatt bra, men du må opp i de dyrere modellene for at de skal reflektere kvaliteten og egenskapene. Jeg har aldri hatt noe annet enn Electrolux, og hatt veldig god erfaring med det. Men alle merker har forskjellige modeller, og alle merker vil også ha mandagseksemplarer. Jeg hadde ikke giddet å kjøpe en Miele til 12 000 kr, da får du en veldig enkel modell. Noen kriterier å se på: Energimerking A Skånetrommel Antall kilo kapasitet (jeg har 8 kilo nå til 1 person, og ser jeg kunne tenke meg 9 kilo nå. Kjekt til dyner og store ting) 1400 eller 1600 omdreininger (jeg bruker kun 1600 på håndklær) Antall desibel/lydnivå Utvalg av program (noen har f.eks dampprogram Skånetrommel Time manager (lett å justere tidsbruk per program) Samme med valg av temperatur for hver type vask. For meg er det viktig å kunne velge om jeg skal vaske på 40, 30, eller 0 grader på ull og finvask, f.eks. etc Så setter jeg meg makspris, og tar utelukkelsesmetoden, og venter på tilbud Anonymkode: 0b490...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #5 Skrevet 20. august 2024 Jeg vurderer disse: https://www.power.no/hvitevarer/klesvask/frontbetjent-vaskemaskin/aeg-8000-serien-lr846p16q-vaskemaskin/p-1946163/ https://www.power.no/hvitevarer/klesvask/frontbetjent-vaskemaskin/electrolux-600-serien-ew6f5349p3-vaskemaskin/p-2077125/ En ting jeg liker med AEG/Electrolux, er at de er litt dypere enn de andre merkene. Dvs de har en liten ekstra utstikk/"hylle" som gjør at den kan komme helt inntil veggen og skjule avløp/slange, og lettere å stable trommel oppå (særlig hvis man skal ha tilsvarende merke med trommel som skal stables oppå). Men jeg tror ærlig talt merker som Bosch og Siemens har mye bra produkter også, og de har litt annet design og. noen av de ser litt "renere" ut i linjene Anonymkode: 0b490...eb1
Kamelia83 Skrevet 20. august 2024 #6 Skrevet 20. august 2024 Kan anbefale bosch, men det bør (etter min mening) være serie 6 eller serie 8. Hadde styrt unna Lg og samsung når det gjelder vaskemaskin og tørketrommel. 1
male32 Skrevet 20. august 2024 #7 Skrevet 20. august 2024 Jeg har AEG og er ikke fornøyd med skylling på maskinen. Selv ved ekstra skylling er det masse såpe igjen i tøyet. Jeg doserer veldig lite vaskemiddel, ca 5-10 ml pr vask. Dette klarer altså maskinen ikke å få ut av tøyet. Min AEG maskin er 8 år nå, så kanskje de nye er bedre. Hørt om flere som har hatt dette problemet.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #8 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hjelp! Trenger ny vaskemaskin. Krise når den nå er gåen. Bør vi gå for en Miele? Dere som har det merket, er dere fornøyd med vaskekvalitet, støynivå og utvalg av vaskeprogram? Annet. Vurderer også en LG. Erfaringer? Anonymkode: 72fb5...7a9 Snakk om to virkelige ytterpunkter å velge mellom. Miele er best, både i pris og ellers, men Miele er også ulike maskiner. LG fraråder de en kunde på Power å kjøp, fordi maskinen tåler lite før den fusker, mht. Vann, skjevt gulv M.m. Jeg måtte stoppe og overhøre samtalen, fordi jeg nesten ikke trodde hva jeg hørt. Du må se på sentrifugehastighet. Den er avgjørende for restfuktigheten. Uansett hvordan du tørker så er tørketrommel dobbelt så dyrt strømmessig som en vaskemaskin. Skal tøyet henge til tørk så er forskjellen mellom restfuktighet etter 1400 og 1600 omdreininger på sentrifugen stor. (Husker ikke nå hvor mye, da det er en stund siden vik kjøpte ny vaskemaskin). Lommeboken din avgjør hva du velger. Vi landet på en dyrere Elektrolux med 1600 omdreininger, men ikke så dyr som Miele. Og er fornøyd, den vasker godt, har flere gode programmer å velge mellom, og temperaturen kan stilles etter de ulike programmene. Anonymkode: fcfdf...e9f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #9 Skrevet 20. august 2024 Vi kommer til å gå for Eletrolux den dagen vår nå 10 år gamle Eletrolux vaskemaskin takker for seg. Aldri hatt en maskin så lenge. Anonymkode: 0fefe...d6f
bvp Skrevet 20. august 2024 #10 Skrevet 20. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skal også kjøpe vaskemaskin snart, og kan bare si at NEI, du må ikke gå for en Miele. Hvis du skal få samme spesifikasjoner som en dyr AEG, så må du opp i store summer for tilsvarende i Miele. Den fra AEG vil være minst like bra. Jeg har hatt Electrolux i 12 år, og skal ha det eller AEG igjen nå. Har vært knallfornøyd. Stor vaskekapasitet, skånsomt mot klær, gode program, og normalt lydnivå. Anonymkode: 0b490...eb1 Du er klar over at Miele kanskje er det merket som selges oftest med store rabatter? Her kjøpte vi både vaskemaskin og tørketrommel fra Miele til rundt halv pris, kostet opprinnelig over 25000 for begge. Endret 20. august 2024 av bvp 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #11 Skrevet 20. august 2024 male32 skrev (14 minutter siden): Jeg har AEG og er ikke fornøyd med skylling på maskinen. Selv ved ekstra skylling er det masse såpe igjen i tøyet. Jeg doserer veldig lite vaskemiddel, ca 5-10 ml pr vask. Dette klarer altså maskinen ikke å få ut av tøyet. Min AEG maskin er 8 år nå, så kanskje de nye er bedre. Hørt om flere som har hatt dette problemet. Jeg har enda eldre Electrolux (samme som AEG) og har ikke dette problemet. Har du sjekket disse punktene? https://www.beko.com/no-nb/Støtte/vaskemaskin--feilsøking--artikkel/slik-fikser-du-en-vaskemaskin-som-ikke-skyller Anonymkode: 0b490...eb1 2
emilie123 Skrevet 20. august 2024 #12 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hjelp! Trenger ny vaskemaskin. Krise når den nå er gåen. Bør vi gå for en Miele? Dere som har det merket, er dere fornøyd med vaskekvalitet, støynivå og utvalg av vaskeprogram? Annet. Vurderer også en LG. Erfaringer? Anonymkode: 72fb5...7a9 Har en Miele som er 18år. Er kjempe fornøyd med vaskekvalitet, lavt støynivå og vaskeprogram. Vurderer selv å kjøpe Miele på nytt når den jeg har ryker. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #13 Skrevet 20. august 2024 bvp skrev (3 minutter siden): Du er klar over at Miele kanskje er det merket som selges oftest med store rabatter? Alle merker selges ofte med store rabatter her og der. Man må ikke ha Miele for å ha en god maskin. Anonymkode: 0b490...eb1
bvp Skrevet 20. august 2024 #14 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alle merker selges ofte med store rabatter her og der. Man må ikke ha Miele for å ha en god maskin. Anonymkode: 0b490...eb1 Det er Miele som har holdt lengst her i all fall, bare med unntak av en gammel Evalet fra tidlig 60-tall. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #15 Skrevet 20. august 2024 bvp skrev (46 minutter siden): Det er Miele som har holdt lengst her i all fall, bare med unntak av en gammel Evalet fra tidlig 60-tall. Jeg syns min Electrolux som blir 12 år nå, og vært med på flere flyttinger, som jeg bare betalte 5500 kr for, har holdt seg veldig bra også. Anonymkode: 0b490...eb1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #16 Skrevet 21. august 2024 Jeg kjøpte en Electrolux PerfectCare 900 kombinert vask/tørk i januar i år. Den kostet 20.000. Nå, bare måneder senere, fungerer ikke tørkeprosessen, alt er vått, selv etter flere timer. Har meldt inn klage og venter på reparatør. Jeg er heller ikke fornøyd med vaskeprosessen. Maskina vasker skånsomt, men den skyller tøyet veldig dårlig. Selv med lite vaskemiddel og skyllemiddel ligger det omtrent alltid igjen såperester etter vask, og jeg må starte kortprogrammer uten å ha i vaskemiddel bare for å få skyllet skikkelig. Dette tar jo mye ekstra tid, og det øker strømforbruket. Tror ikke jeg kommer til å velge Electrolux neste gang, det blir enten Miele eller AEG. Anonymkode: 40ed9...0cc
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #17 Skrevet 21. august 2024 Skjønner ikke at så mange klager på LG, beste produktene jeg eier. kjøleskap, vaskemaskin og tørketrommel. Kjøleskapet er 20 år og virker som når det var ny med rett temperatur. Vaskemaskin går uten noen problemer år etter år. (Direkte drive, ingen reim). Mine lg modeller er produsert i Sør Korea, vet ikke om de har flyttet produksjonen til Kina siden så mange klager? Anonymkode: 7778b...927 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #18 Skrevet 21. august 2024 Takk for mange gode synspunkter! Bra jeg ventet litt med å bestemme meg. Det må absolutt ikke være bare Miele eller LG altså, det var nå bare to stykker som jeg hadde sett på. Skal undersøke mer i dag, spesielt på Electrolux, hever maksprisen noe og tar med meg gode råd. Leveringstid spiller også inn for meg, kan ikke være mange dager uten vaskemaskin 😅 HI Anonymkode: 72fb5...7a9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #19 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for mange gode synspunkter! Bra jeg ventet litt med å bestemme meg. Det må absolutt ikke være bare Miele eller LG altså, det var nå bare to stykker som jeg hadde sett på. Skal undersøke mer i dag, spesielt på Electrolux, hever maksprisen noe og tar med meg gode råd. Leveringstid spiller også inn for meg, kan ikke være mange dager uten vaskemaskin 😅 HI Anonymkode: 72fb5...7a9 Noe av det viktigste er å handle i butikk hvor det er god service. ALLE merker kan ha mandagseksemplarer, men det er hvordan det løses i butikk mtp reklamasjon som da avgjør hvor fornøyd man blir Bruk sjekkliste og magefølelsen, også blir det sikkert veldig bra Anonymkode: 0b490...eb1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #20 Skrevet 21. august 2024 har aldri hatt Mielle og har aldri savnet det. Kjøpte Bosch og etter det, kjøpte foreldrene Bosch, svigerforeldrene, min bror, min manns bror 😅 og alle er foreløpig fornøyde. Anonymkode: 0d75f...48a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå