Gjest synseren Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Nesten hver gang når jeg er litt lei meg hopper pus opp i fanget mitt og skal kose/ trøste. Tror dere den forstår at jeg er litt trist? Føles nesten som den vil trøste meg. Har andre opplevd noe lignende? Dette skjer også når jeg har angst. Uansett om det er tilfeldig eller fakta synes jeg det er veldig koselig. Kanskje katter og andre dyr føler mer enn en tror?
Replica Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 Ja, jeg er ganske så sikker på at katter kan føle mer enn vi tror. Katten kjenner deg godt, og vil merke humørforandringer. Det er da helt naturlig for katten (som ikke kan forstå hva som skjer, men at noe er annerledes ved deg, fordi du ikke oppfører deg slik du pleier) at den kommer for å holde deg med selskap og for å kose.
Gjest 2324 Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Hunden min gjorde akkurat det samme. Og jeg har i hvertfall alltid trodd at det var fordi han merket at et eller annet ikke var som det skulle.
monikabrx Skrevet 20. februar 2006 #4 Skrevet 20. februar 2006 Ja!! Jeg har opplevd dette med mange husdyr. Dyra forstår ikke så mye av hva vi sier, men de merker sinnstemningen vi er i.
Gjest vimse Skrevet 20. februar 2006 #5 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Ja det tror jeg! Mine hunder er slik, da skal de inntil, og på en måte gi meg den rolige pusten sin, og gi trøst, det er så godt!! Og virker gjør det også!! Endret 20. februar 2006 av vimselims
Gjest GreenSky Skrevet 20. februar 2006 #6 Skrevet 20. februar 2006 Ja, det tror jeg absolutt! Hvem vet hvor intelligente dyr er? Det er ikke godt å si, fordi vi ikke snakker samme språk. Men jeg tror dyr er absolutt mer intelligente enn det vi tror. Er bla.a derfor jeg er veganer.
Gjest GreenSky Skrevet 20. februar 2006 #7 Skrevet 20. februar 2006 Kom på, det finens jo epilepsi-hunder. altså hunder som er trent opp til å merke når eieren får et epilepsianfall. Som regel merker hunden det før eieren er klar over at et anfall er i vente. Mao. hunder som er enormt flinke til å tolke kroppsspråk. Blindehund er jo og et godt eksempel på menneske - hund symbiose.
monikabrx Skrevet 20. februar 2006 #8 Skrevet 20. februar 2006 Dyrs inteligens er absolutt undervurdert!!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #9 Skrevet 20. februar 2006 Katten min "bryr seg ikke" noe særlig når jeg er lei meg, men jeg vet at han merker forskjell på ulike sinnstilstander; han blir "glad" og vil leke om jeg tuller med han på en menneskemåte, litt redd om jeg virker sint, rolig når jeg er trøtt osv, og jeg tviler ikke på at det er mye rart han oppfatter når han ligger og observerer meg. Hunden jeg hadde kom alltid for å trøste når man var lei seg. Helt klart at dyr merker det på seg, selv om de kanskje ikke alltid skjønner akkurat hvilken følelse eieren har.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #10 Skrevet 20. februar 2006 Så absolutt! Katter kommuniserer ikke så mye med ord/lyder, men de er desto flinkere til å kommunisere implisitt, dvs med kroppsspråk og tolkning av stemning/sinnstilstand. Har ofte opplevd at kattene kommer og trøster meg. Kommer gjerne opp og kikker på meg, eller legger seg og maler ved siden av meg. Er det rart dissse kattene betyr uendelig mye for meg?
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #11 Skrevet 22. februar 2006 mhmmm en pus vi hadde når jeg og søskenene mine var små kom alltid og trøstet oss når vi gråt
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #12 Skrevet 22. februar 2006 Mine to merker med en gang hvis jeg er lei meg eller syk. De kommer alltid å trøster; skal helst opp i fjeset mitt å stryke kinnet sitt mot mitt og maler.
Gjest GreenSky Skrevet 22. februar 2006 #13 Skrevet 22. februar 2006 Omvendt; Merker katteeiere når katten er lei seg, da?
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #14 Skrevet 22. februar 2006 Jeg vet ikke om katten kan det, hva skulle den med slike instinkter? Katten er en drittsekk, en egoist og gir fullstendig faen i deg. Får du slaganfall og blir liggende, spiser katten fingern din hvis den er sulten. Katter er noe av det verste som finnes rent følelsesmessig i dyreriket. Hunden er menneskets beste venn (syklistens verste) og katten er ingen venn, katten er en parasitt!!
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #15 Skrevet 23. februar 2006 gidder noen slette det som gjesten over meg skrev?
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2006 #16 Skrevet 24. februar 2006 (endret) Klart dyr merker hvilken stemning det er i huset og kan bli deppa pga det.... Både hunder, katter og hester osv. En hund av en venninne av meg som sliter med psyken og rus, blir skikkelig deppa når han ser hun ruser seg og når hun ikke er i form (angst og abstinenser osv...) Jeg merker også at bikkja blir lei seg når jeg er deppa. Egentlig tror jeg dyr føler og forstår mer enn mange mennesker. De er i alle fall ærligere enn mennesker. Bikkja mi "spør meg iblant", med blikket, og jeg har merket at jeg kan gi han svar via telepati (ikke ord, men via bilder av hva som har skjedd, f.eks. når han merker at alle er lei og trist pga. dødsfall osv...) Da setter han øynene og stirrer på meg, men når jeg sender han "bildet av hva som har skjedd", roer han seg og faller på plass, selv om han er deppa pga at alle andre er det. Endret 24. februar 2006 av ravnaskrik
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #17 Skrevet 24. februar 2006 Hunden min var slik før, kom alltid og trøsta meg og sånn når jeg var lei meg, men i det siste har han bare gitt blaffen liksom, og overser det. Men han merker nok sinnstemningen min likevel.
Gjest Catwoman Skrevet 1. mars 2006 #18 Skrevet 1. mars 2006 Jepp. Pusen min merket alltid når jeg var trist og lei meg. Da kom hun ruslende og skulle kose og trøste meg.
Ugla Skrevet 2. mars 2006 #19 Skrevet 2. mars 2006 Jeg hadde en katt som var meget "enerådig". Ville helst ikke bli kjælet og koset med! Men når jeg gråt, kom den opp på fanget mitt, og var verdens kjærligste... En gang hadde den klattret opp i et tre, og samme hva vi lokket og fristet med "godbiter" kom den ikke ned! Etter en god stund, og mange forsøk, satte jeg meg under treet og lot som jeg gråt. Gjett hva som skjedde? Pus klattret ned, krøp inn i armkroken min og ville bare kose...
Gjest synseren Skrevet 3. mars 2006 #20 Skrevet 3. mars 2006 Trådstarter her. Virker som mange har tanker rundt emne. Kjekt å lese deres historier også. Får konkludere med at pusene vår nok føler mer enn vi aner. Hilser til alle andre puseeiere og ønsker dere en fin vår og sommer!! :rosasmil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå