Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og fruen skal ut å reise. Hennes koffert var en med 2 hjul og hun ønsket 4 hjul. Hun har kjøpt en North Pioneer 114/125 liter. 
114 liter med mulighet til utvidelse til 125 liter. 
Jeg har selv hatt en gammel billig stoff koffert med 2 hjul i mange år, men så røyk håndtaket og jeg kjøpte en billig stoff utgave med 4 hjul, dog knakk et hjul og jeg ble litt oppgitt. 
For å slippe å oppleve at hjul knekker av og sånne ting, hvilket merke bør man velge? North Pioneer virker veldig god, men Samsonite skilter med 10 års garanti. Men en stor forskjell på North Pioneer og Samsonite er prisen. Ca priser: North Pioneer 2.000,-kr Samsonite 5-8.000kr. 
Er Samsonite sååå mye bedre enn f.eks North Pioneer?

Håper noen av dere der ute kan komme med noen egne vurderinger og opplevelser. Mitt spørsmål gjelder bare 4 hjul og stor koffert. Stoff eller kunstmateriale, plastikk aktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en stor samsonite, jeg elsker den, hvor lett den er å trille både når man dytter den bortover eller drar den, fantastisk. Eneste jeg synes er kjipt er at den får nye hakk og riper hver gang vi er på tur. Jeg hadde en stoffkoffert i flere år som ikke var så behagelig eller lett, men den holdt seg fin i årevis. 

Anonymkode: 2c153...4a1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to Samsonites og en diger American Tourister i stoff. Kan ikke klage på noen av dem  ^^, 

Skrevet

Dette med kg på kofferten spiller kanskje til en viss grad inn også? 
Dine Samsonites er de også i stoff?

Anonymkode: ece9a...627

Skrevet

Vi har North Pioneer, riktignok ikke stor (en mellomstor pluss en kabinkoffert), og vi har ikke funnet noen grunn til å klage så langt. Nå har vi bare vært på én tur siden vi kjøpte dem, men de virker solide nok. Dessuten er de ganske lette, de triller godt og de krever ikke så mye lagringsplass når de ikke er i bruk (vi putter den minste inn i den største). Personlig ville jeg aldri betalt 2-3 ganger så mye for en Samsonite, men det får jo folk vurdere selv. North Pioneer er uansett mye bedre enn det du har hatt før.

• Nyttig 1
Skrevet

Hva dekker faktisk den ti års garantien? De vil nok som regel kreve at du går til flyselskapet først… Så det er ikke sikkert at den garantien er verdt så mye, til syvende og sist? 
Jeg har ingen tips, men jeg følger tråden med interesse siden jeg også må kjøpe kofferter. Begge yndlingskoffertene (begge av type billig) har gitt opp ånden etter mange år, så vi må ha nye. 

Anonymkode: 9d9cf...12b

Skrevet (endret)

Det ble en 78cm North Pioneer i sort stoff. Den er hengslet på kanten, dvs at selve kofferten ikke deles i to når den åpnes.
Egenvekt 2,95kg. 4 tvillinghjul, tre innv lommer i lokket, samt en lomme utv i lokket. 
Avstand mellom hjul og selve kofferten er slik at stener og annet ikke lett kan sette seg fast. 
Når kofferten ligger på ryggen, finnes det håndtak nederst og selvsagt øverst og på siden. 
5 års garanti på hjul, justerbart håndtak og ellers ting som kan gå i stykker. 
Den har selvsagt kodelås, samt at man montere en liten ekstra hengelås om man ønsker dette. 
Glemte prisen. 1999,-kr

IMG_1669.jpeg

Endret av Einus
  • Nyttig 1
Skrevet
Einus skrev (13 minutter siden):

Det ble en 78cm North Pioneer i sort stoff. Den er hengslet på kanten, dvs at selve kofferten ikke deles i to når den åpnes.
Egenvekt 2,95kg. 4 tvillinghjul, tre innv lommer i lokket, samt en lomme utv i lokket. 
Avstand mellom hjul og selve kofferten er slik at stener og annet ikke lett kan sette seg fast. 
Når kofferten ligger på ryggen, finnes det håndtak nederst og selvsagt øverst og på siden. 
Den har selvsagt kodelås, samt at man montere en liten ekstra hengelås om man ønsker dette. 
Glemte prisen. 1999,-kr

IMG_1669.jpeg

Takk for bilder og god beskrivelse, oppdater gjerne hvordan den er å reise med hvis du husker på det :)

Skrevet

Det kan jeg gjøre. 
Toscana med Escape Travel nå på senhøsten.
Håper temperaturen har falt en god del når vi skal dit.

Skrevet
Einus skrev (På 22.8.2024 den 18.55):

Det kan jeg gjøre. 
Toscana med Escape Travel nå på senhøsten.
Håper temperaturen har falt en god del når vi skal dit.

Det håper jeg også, god tur 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 10.07):

Dette med kg på kofferten spiller kanskje til en viss grad inn også? 
Dine Samsonites er de også i stoff?

Anonymkode: ece9a...627

Samsonite er ikke i stoff men hard plast

Anonymkode: 2282b...9f2

Skrevet
On 8/23/2024 at 10:33 PM, AnonymBruker said:

Jeg har en Rimowa Trunk Plus jeg er storfornøyd med.

https://www.rimowa.com/us/en/luggage/colour/silver/trunk-plus/92580004.html

Anonymkode: 45b7d...0f2

Etter at LVMH kjøpte Rimowa er merket gått over til å bli på grensen til harry i mine øyne. Spesielt etter at de begynte å lage tulleprodukter i tillegg. Kvaliteten har også visstnok godt ned. Dog er jeg fornøyd med min 12 år gamle Limbo.

Anonymkode: 5bd20...0ac

• Liker 1
  • 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
Einus skrev (På 22.8.2024 den 18.38):

Glemte prisen. 1999,-kr

IMG_1669.jpeg

Hei! Vil du dele noen erfaringer, nå som du har eid denne en stund? :)

Anonymkode: 790e7...9ce

Skrevet

Hadde den med på tur til Toscana og den var bare helt super.
Kjæresten var litt oppgitt over at jeg hadde kjøpt en stoffkoffert med sååå lav vekt.

Hennes veier nesten 4 kg mener jeg å huske. Kofferten var helt super. Kan ikke si annet.

• Liker 1
Skrevet

Se denne videoen på YouTube!!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 13.43):

Samsonite er ikke i stoff men hard plast

Anonymkode: 2282b...9f2

Vi har noen store stoffkofferter fra Samsonite, som vi vel har hatt i en 5-6 års tid nå. 
Vi har også noen kofferter fra North Pioneer i "hard plast" som vi har hatt i 3 år. 
Og noen mindre stoffkofferter kjøpt på Clas O. Men som er noen år, og som jeg vet de ikke lenger har tilsvarende av. 

Samsonite koffertene er kjempegode. Men jeg ville ikke nødvendigvis betalt enormt mye mer for disse enn for North Pioneer, som også har gode egenskaper.  De vi en gang kjøpte på Clas O. har også vært like gode. 
For meg har det viktigste vært å prøvetrille koffertene. Hvordan er egenvekten? Triller den godt? Er det lett å skifte retning når man triller? Hvordan vil de være å trille hvis det "humper litt" (Over gatestein og sånt.) 

Med 4 hjul er det viktig at alle kan bevege seg fritt. Hvis ikke blir kofferten grusom å trille med litt vekt i. 

Anonymkode: 7ab92...cef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...