AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Skrevet 20. august 2024 Merker jeg er mettet av slikt, folk sitter jo stort sett å sladrer om livet sitt eller andre liv....enten det er på pausene i jobb eller privat. Omgås man menn så kan samtalene være litt mer av tema og interesse, har sagt opp jobben. Her er vi bare kvinner, er så lei av å høre om hverdagslivet deres. Prøvd å snakke om andre ting, men det går ikke. De er ikke interessert i hva som skjer i samfunnet. De fleste av mine venninner er også slik dessverre, ofte føler jeg bare for å gå 😳 Anonymkode: a0184...3a0 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #3 Skrevet 20. august 2024 Lett prat om hverdagslige ting syns jeg er en gode. Livet har nok av vanskelige valg, problemer og hjernebry. A og til er det godt å bare la det flyte på enkle lette ting. Politikk og religion på pauserommet orker jeg ikke delta på. Anonymkode: 9563b...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #4 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Politikk og religion på pauserommet orker jeg ikke delta på. Anonymkode: 9563b...b3e Finnes jo mye mer enn det da. Anonymkode: a0184...3a0
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #5 Skrevet 20. august 2024 I feel you! Derfor fungerer jeg best på mannsdominerte arbeidsplasser (selv om menn virkelig kan sladre de og). Har historisk sett gått best over ens med menn, men har heldigvis funnet en gjeng med jenter som bryr seg om annet enn hva naboen, svigerinne eller bloggere/kjendiser holder på med. Vi snakker om alt fra politikk til økonomi, historie, til hva man driver med på jobb om dagen (vi jobber stort sett alle prosjektbasert, så det er alltid noe nytt og spennende noen driver med). Håper du også klarer å finne en omgangskrets som interesserer seg for spennende ting! Man skal jo få energi av å være med venner, og det får man ikke av å sitte og kjede seg. Anonymkode: 43638...07b 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #6 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Finnes jo mye mer enn det da. Anonymkode: a0184...3a0 Som f.eks? Jobbsnakk orker jeg heller ikke btw Anonymkode: 9563b...b3e
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #7 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I feel you! Derfor fungerer jeg best på mannsdominerte arbeidsplasser (selv om menn virkelig kan sladre de og). Har historisk sett gått best over ens med menn, men har heldigvis funnet en gjeng med jenter som bryr seg om annet enn hva naboen, svigerinne eller bloggere/kjendiser holder på med. Vi snakker om alt fra politikk til økonomi, historie, til hva man driver med på jobb om dagen (vi jobber stort sett alle prosjektbasert, så det er alltid noe nytt og spennende noen driver med). Håper du også klarer å finne en omgangskrets som interesserer seg for spennende ting! Man skal jo få energi av å være med venner, og det får man ikke av å sitte og kjede seg. Anonymkode: 43638...07b Jeg sikter på en jobb med mest menn nå, lettere å omgås. Ofte opptatt av helt andre ting enn kvinnfolk 😅 Prøvd å finne meg litt nye venner, men det er ikke lett. Må ofte skje via interesser, men de fleste har jo nok fra før. AnonymBruker skrev (1 time siden): Som f.eks? Jobbsnakk orker jeg heller ikke btw Anonymkode: 9563b...b3e Er du så enkel at det finnes kun religion og politikk utenom hverdags-surra? Anonymkode: a0184...3a0
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #8 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg sikter på en jobb med mest menn nå, lettere å omgås. Ofte opptatt av helt andre ting enn kvinnfolk 😅 Prøvd å finne meg litt nye venner, men det er ikke lett. Må ofte skje via interesser, men de fleste har jo nok fra før. Er du så enkel at det finnes kun religion og politikk utenom hverdags-surra? Anonymkode: a0184...3a0 Er du så enkel at du ikke kan komme meg eksempler? Anonymkode: 9563b...b3e 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #9 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du så enkel at du ikke kan komme meg eksempler? Anonymkode: 9563b...b3e Du må klare å tenke selv, at det finnes mer enn religion og politikk i verden. Anonymkode: a0184...3a0 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #10 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må klare å tenke selv, at det finnes mer enn religion og politikk i verden. Anonymkode: a0184...3a0 Takk for hjelpa ... Er ikke for min del da, for jeg trives med snakk om meg selv og de nære tingene. Men er litt rart at du ikke har andre tema du snakker om . Anonymkode: 9563b...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #11 Skrevet 20. august 2024 Jeg blir genuint deppa av å høre så mye baksnakking og sladder hele tiden... får meg til å lure på hva dem sier om meg også.... 90% av sladder er løgn filtrert gjennom flere folk... uff... folk aner ikke hvor mye muligheter folk ødelegger for andre ved baksnakking.... Anonymkode: 3b00e...d2e 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #12 Skrevet 20. august 2024 Skjønner delvis greia, men jeg tror man må snu litt på det og se på det som et slags sosialt lim fremfor noe annet. Dessuten er det ikke sikkert det er så mye bedre på mannsdominerte plasser, der dukker det nok opp andre irritasjonsmomenter. Anonymkode: d43bc...195
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #13 Skrevet 20. august 2024 For min del så bryr jeg meg og brenner for det som skjer i samfunnet. Men på jobb vil jeg slå av hodet og enten ikke snakke eller snakke om enkle små viktige ting . Anonymkode: 9563b...b3e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #14 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg blir genuint deppa av å høre så mye baksnakking og sladder hele tiden... får meg til å lure på hva dem sier om meg også.... 90% av sladder er løgn filtrert gjennom flere folk... uff... folk aner ikke hvor mye muligheter folk ødelegger for andre ved baksnakking.... Anonymkode: 3b00e...d2e Baksnakking er helt vanlig ja, tenk på hva de snakker om deg når du ikke er til stede 😅 Anonymkode: a0184...3a0
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #15 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 9.20): Lett prat om hverdagslige ting syns jeg er en gode. Livet har nok av vanskelige valg, problemer og hjernebry. A og til er det godt å bare la det flyte på enkle lette ting. Politikk og religion på pauserommet orker jeg ikke delta på. Anonymkode: 9563b...b3e Haha oki, det høres drønnkjedelig ut! Enig med trådstarter- mange kvinner tenderer å bare sladre om andre som tanketomme høns.. Anonymkode: 59ad0...c7d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #16 Skrevet 24. august 2024 Jeg jobber i spesialisthelsetjenesten og yrket byr på endeløse spennende samtaler om fag, filosofi, etikk, vitenskap, politikk etc Vi er stort sett kvinner. Mindretallet er opptatt av å diskutere spennende ting, men mange kvinner bruker tiden på å sutre (ekstremt selvbrettigede og bortskjemte), sladre om kolleger de er misunnelige på samt lage konflikter på arbeidsplassen med deres endeløse drama. Hjelpe pasienter klarer de ikke, fordi de er selv umodne og enfoldige i sin væremåte. De vil ha mest mulig penger, dra på kurs og sitte med kaffekoppen- bidra minst mulig. Sykemelder seg i hytt og pine når de ikke får det akkurat som de vil. Det er langt færre problemer med mennene- de er opptatt av å yte og bli flinkere. Det er ofte jeg lurer på om det var så lurt med kvinnekampen som fikk alle kvinnene ut i arbeid og utdanning når så mange av oss velger å bruke tiden sin på denne måten. En god del kunne bare holdt seg på kjøkkenet med baksnakkingen, sladderet og dramaet sitt. Det er mye bedre å jobbe i et miljø med mange menn for bare kvinner er et helvette nesten uansett Anonymkode: 59ad0...c7d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #17 Skrevet 24. august 2024 Ok. Jeg har jobbet på flere arbeidsplasser med flest kvinner. Er masse fagprat der og større temaer. Er heller ikke glad i synsetenaer, som det er nok av på mannsdominerte arbeidsplasser, hvor man klager over samfunnet og 70 prosent elsker å spekulere og komme med påstander det ikke er hold i. Å snakke om andre ting enn privatliv betyr ikke at man er god på det. Anonymkode: e1afd...0d7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #18 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 9.10): Merker jeg er mettet av slikt, folk sitter jo stort sett å sladrer om livet sitt eller andre liv....enten det er på pausene i jobb eller privat. Omgås man menn så kan samtalene være litt mer av tema og interesse, har sagt opp jobben. Her er vi bare kvinner, er så lei av å høre om hverdagslivet deres. Prøvd å snakke om andre ting, men det går ikke. De er ikke interessert i hva som skjer i samfunnet. De fleste av mine venninner er også slik dessverre, ofte føler jeg bare for å gå 😳 Anonymkode: a0184...3a0 jeg har egentlig opplevd veldig lite av dette, mulig at disse sladderfolkene alltid blir stille rundt meg. Synes folk er altfor raske med å være dype jeg. Men da på min bekostning. HATER DET. Anonymkode: b57ca...9e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå