Gå til innhold

Hva gjør at du føler deg elsket i forholdet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hva du opplever fra din partner somgjør at du virkelig føler deg elsket. Ting han eller hun sier eller gjør? Er det noe han eller hun «ofrer» eller, jobber for å gjøre, opprettholde, endre osv. er det feks noe ved deres personlighet sommde må legge lokk på? Er det noen ting ved deg som han eller hun velger å «tåle» som du tenker er noe han eller hun gjør fordi han eller hun elsker deg?

ja…

Anonymkode: 1fcfe...484

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode ord

Fysiske kjærtegn og sex

At han setter av tid til oss

Når han gjør tjenester for meg eller har med gaver 

At kommunikasjonen fungerer og prayers flyter

Vi var nettopp inne i en tøff periode pga han ikke hadde det bra, da var det mindre av alt dette. Håper vi er ute av det nå. 

Anonymkode: 5e90f...d60

Skrevet

Det er lettere å svare hvis du kan være mer konkret. 
Har dere svært ulike personlighetstyper?

Å finne ut den andres kjærlighetsspråk er viktig da. At man føler seg spesiell og som den eneste. 

Om feks han viser sitt kjærlighetsspråk via praktisk arbeid og hun med språk og det ikke er bevisst fra noen av dem, kan det bli mye unødvenige misforståelser. Finn ut hva som gjør den andre glad, sex, nærhet, tilknytting, raushet.

Anonymkode: 5d1ac...cd2

Skrevet

Jeg trenger å si noe bare en gang. Jeg blir hørt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Små gester i hverdagen: overraskelses turer (altså bare småturer der vi tar med niste etc, men han har planlagt, ev biltur til fin plass), laging av middag, ryddet hus etter jeg har hatt lang dag, massasje. 

Ellers måten han ser på meg :)

• Liker 1
Skrevet

At han ser meg, forsvarer meg, beskytter meg. 

Kjærtegn, gode ord, aksept, hensyn og respekt.

Vi føler vi er et lag, står sammen, støtter hverandre, føler på sterk tilhørighet.

Måten han ser på meg, forstår meg, lytter, berører meg, hvordan han snakker om meg både til meg og andre, stryker på meg, stiller opp for meg - alt dette gjør at jeg føler meg veldig elsket i forholdet. 

Vi har begge valgt å tåle, ingen er perfekte og vi har begge akseptert den andres feil og mangler.

Anonymkode: 7cbc5...104

• Hjerte 1
Skrevet

At han har tatt seg bryet med å høre og tolke hva jeg sier jeg trenger. Hvis jeg ser bort ifra det helt åpenbare for rock flest med at han gjør tjenester for meg, masserer meg, tilrettelegger for meg osv, så er det at han gir meg en klem hvis jeg svarer litt surt når jeg er stressa. At han ser mitt behov før jeg ser det selv. At han sier at han setter pris på det jeg gjør selv om det ikke er for han.

F.eks var jeg skikkelig stressa da jeg måtte rekke alt jeg skulle gjøre for en venninne som ble syk rett før sønnens konfirmasjon. Jeg skulle hjelpe henne med å få alt klart og det ble jo fryktelig mye å fikse. Da mannen spurte meg om noe ubetydelige greier midt oppi det verste stresset (typ hvor er batteriet til gressklipperen, jeg skal klippe gresset i morgen. Og det var han som brukte gressklipperen sist så jeg vet jo ikke bedre enn han hvor det batteriet er) så svarte jeg litt surt at det fikk han finne selv. Da ga han meg en klem istedenfor å bli sur fordi jeg ikke svarte han noe hyggelig. Skulle jeg følt meg ekstra elsket så hadde han ikke spurt meg i det hele tatt... Men men, det å få en klem var hvertfall godt. Han har asberger of skjønner ikke når det passer seg å spørre om ting etc, men klikker i vinkel dersom jeg spør til feil tidspunkt.

Anonymkode: bc3ec...fc5

Skrevet

Mitt sterkeste kjærlighetsspråk er berøring, så det er der jeg føler meg elsket også - at vi gir hverandre en klem hver gang vi går forbi hverandre, kyss når vi møtes og når en av oss drar noe sted, å ligge med armene rundt hverandre og se på TV, sove inntil hverandre, og selvfølgelig ha sex.

Anonymkode: c8587...c26

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mange små ting i hverdagen.

Sex har ingen betydning i så måte for vår del. Sex/fysisk intimitet er ikke «kjærlighetsspråk» for noen av oss.

Anonymkode: 1876b...f12

Skrevet

Etter over 10 år sammen blir jeg utorlig glad om han bare kaster søppla uten at jeg ber meg om det 😂

Anonymkode: 836df...662

Skrevet

Han er generelt veldig snill og kjærlig.

Han kjørte meg til jobb i nesten to år av glede, selv om det betydde veldig lang omvei for ham. Men han elsket turene våre. Nå har jeg fått gåavstand til jobb, men det var en veldig fin gest.

Han tar f.eks kattekassene (renser og steller disse), da han vet jeg hater å ta dem. Samme med å vaske badet (skal sies han liker å ta badet). Så han gjør mange ting for meg som han vet jeg ikke liker.

Han er generelt raus, gir meg noen fantastiske gaver som viser han virkelig kjenner meg.

Veldig bekymret for at jeg ikke skal jobbe eller stresse for mye. Kommer på jobben min og hjelper meg med praktiske oppgaver, selv om han egentlig ikke må/trenger det. Han er redd for skuldrene mine, så da kom han og hang opp alle plakatene som skulle henge høyt oppe i klasserommet (er lærer). 

Han er typen som gjerne kjøper favorittmaten hvis jeg har en dårlig dag, eller steller rundt meg hvis det er noe. Han trøster, stryker, koser, klemmer og kysser.

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei!

Jeg lurer på hva du opplever fra din partner somgjør at du virkelig føler deg elsket. Ting han eller hun sier eller gjør? Er det noe han eller hun «ofrer» eller, jobber for å gjøre, opprettholde, endre osv. er det feks noe ved deres personlighet sommde må legge lokk på? Er det noen ting ved deg som han eller hun velger å «tåle» som du tenker er noe han eller hun gjør fordi han eller hun elsker deg?

ja…

Anonymkode: 1fcfe...484

Jeg føler meg ikke elsket, jeg føler bare at det er behov for meg. 

Anonymkode: 30017...c46

• Hjerte 2
Skrevet

Blikket hans når han ser meg, at han blir glad over å se meg.

At han passer på meg, og er redd for meg.

Når han holder rundt meg, eller bare tar hånden min.

Anonymkode: 0b3e5...e4d

• Liker 2
Skrevet

At han alltid setter meg først. 

Anonymkode: 738b3...eeb

• Liker 1
Skrevet

Berøringer og samtaler. Ingenting annet betyr noe.

• Liker 1
Skrevet (endret)

For meg handler det om at han ser meg. Det kan for eksempel være at vi kan ha samtaler på hver vår kant på en fest, men at vi av og til har blikkontakt og sjekker at den andre er ok. Og han får meg til å føle meg attraktiv, smart og at vi er et team. Eller at han merker om jeg er sliten, og tar hensyn til det, eller sier fra på en god måte om han trenger space eller om jeg gjør noe han ikke liker. Kommunikasjon føles trygt og ikke som en konkurranse. Jeg liker også at han snakker om meg og presenterer meg når vi møter folk jeg ikke har møtt. Og at han gir ektefølte komplimenter, ler av vitsene mine. 

Endret av Helene1982
  • Hjerte 2
Skrevet

- At han aktivt prøver å gjøre meg glad hver eneste dag. 

- At han virkelig lytter når jeg har noe på hjertet. 

- At han alltid snakker varmt om meg når jeg ikke er der. 

- Han ser annerledes på meg enn på alle andre.

- Han respekterer meg, og ser oss som likestilt og et team. 

- At han spontant danser med meg uansett hvor vi er - ordentlig når det er musikk, og plutselig spinner meg rundt på matbutikken. 

- Han tar vare på meg når jeg er syk (jeg er kronisk syk, så ofte). 

- Han ber meg slappe av når jeg er stresset fordi jeg har for mye å gjøre eller et praktisk problem, og så fikser han det for meg. 

- Han setter meg og sønnen min foran alle andre (selv om han er en veldig sosial person med stort nettverk). 

- Om jeg er urimelig, så prøver han heller å finne ut hva som egentlig ligger bak, enn å diskutere tilbake. 

- Hvis noe er viktig for meg, så er det viktig for ham også. 

- Om jeg plutselig får lyst på et eller annet sent på kvelden, så kjører han og kjøper det uten at jeg spør engang. 

Og masse mer 🥹❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MariaIsabel skrev (21 timer siden):

- At han aktivt prøver å gjøre meg glad hver eneste dag. 

- At han virkelig lytter når jeg har noe på hjertet. 

- At han alltid snakker varmt om meg når jeg ikke er der. 

- Han ser annerledes på meg enn på alle andre.

- Han respekterer meg, og ser oss som likestilt og et team. 

- At han spontant danser med meg uansett hvor vi er - ordentlig når det er musikk, og plutselig spinner meg rundt på matbutikken. 

- Han tar vare på meg når jeg er syk (jeg er kronisk syk, så ofte). 

- Han ber meg slappe av når jeg er stresset fordi jeg har for mye å gjøre eller et praktisk problem, og så fikser han det for meg. 

- Han setter meg og sønnen min foran alle andre (selv om han er en veldig sosial person med stort nettverk). 

- Om jeg er urimelig, så prøver han heller å finne ut hva som egentlig ligger bak, enn å diskutere tilbake. 

- Hvis noe er viktig for meg, så er det viktig for ham også. 

- Om jeg plutselig får lyst på et eller annet sent på kvelden, så kjører han og kjøper det uten at jeg spør engang. 

Og masse mer 🥹❤️

For en drømmemann, så heldig du er❤️ Mye av dette savner jeg hos min kjæreste, dessverre. Han vet ikke hvordan han skal lytte, kommunisere, vise kjærlighet og omsorg. Han ønsker nok, men vet ikke hvordan. Emosjonelt utilgjengelig mann, dessverre. Og jeg vurdere om jeg skal prøve å lære han opp ved å være mer tydelig og konkret på hva jeg trenger, eller om jeg skal avslutte forholdet😔

Anonymkode: 36ea5...434

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For en drømmemann, så heldig du er❤️ Mye av dette savner jeg hos min kjæreste, dessverre. Han vet ikke hvordan han skal lytte, kommunisere, vise kjærlighet og omsorg. Han ønsker nok, men vet ikke hvordan. Emosjonelt utilgjengelig mann, dessverre. Og jeg vurdere om jeg skal prøve å lære han opp ved å være mer tydelig og konkret på hva jeg trenger, eller om jeg skal avslutte forholdet😔

Anonymkode: 36ea5...434

Om han er en god mann, som vil, men bare ikke forstår hvordan han skal gi deg det du ønsker, så tenker jeg tydelig kommunikasjon kan hjelpe, og at du forteller mer konkret hva du ønsker. 

Om det handler om at han ikke egentlig gidder derimot, så er ihvertfall min erfaring at det ikke nytter å prøve å lære dem opp. 

Lykke til! ❤️

Endret av MariaIsabel
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 9.05):

Mitt sterkeste kjærlighetsspråk er berøring, så det er der jeg føler meg elsket også - at vi gir hverandre en klem hver gang vi går forbi hverandre, kyss når vi møtes og når en av oss drar noe sted, å ligge med armene rundt hverandre og se på TV, sove inntil hverandre, og selvfølgelig ha sex.

Anonymkode: c8587...c26

Hver gang? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...