Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har brukt differin gel for anti ageing? Erfaring? Brukte dere produktet kun i ansiktet eller også på halsen/décolleté? Gjerne legge til hudtype i svaret🙂

Anonymkode: 084cb...df6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker differin til å dempe aldringstegn i huden da jeg har kviser som danner arr, som igjen bidrar til hyperpigmentasjon og uønsket tekstur på huden.  I tillegg er det hypoteser om at differin også bidrar til å slette ut ujevn tekstur og små rynker (på samme måte som vanlig tretinoin), men det finnes ikke mange og gode studier på det, såhvidt jeg vet om. Har nå brukt differin i 2-3 mnd og begynner å se at huden blir litt glattere, men trur det har mest med den eksfolierende effekten å gjøre. Tiden vil vise om den faktisk gir effekt på rynker. Påfører differin både på ansikt og hals, men man skal være forsiktig med å påføre tretinoin lignende produkter på hals da huden er tynnere der (det kan bli for kraftige saker). Har brukt solkrem på ansiktet hver dag over flere år da det forhindrer hyperpigmentasjon etter kviser, og fortsetter med det videre 🙂

Anonymkode: aed2f...f85

• Liker 2
Skrevet

Meg som svarte over her. Har hud som får lett kviser, ikke veldig fet hud. Har tegn til rosacea/ømfintlig hud også så tok tilvenning til differin ganske forsiktig (begynte med 1 gang i uken og trappet opp derfra). Er godt voksen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Meg som svarte over her. Har hud som får lett kviser, ikke veldig fet hud. Har tegn til rosacea/ømfintlig hud også så tok tilvenning til differin ganske forsiktig (begynte med 1 gang i uken og trappet opp derfra). Er godt voksen.

Har selv sensetiv hud. Bruker retinol 3 ganger i uken. Det er nok for min hud. Antar det må bli ca samme intervall med differin. Spent å se hvordan huden blir over tid. Takk for utfyllende svar🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har selv sensetiv hud. Bruker retinol 3 ganger i uken. Det er nok for min hud. Antar det må bli ca samme intervall med differin. Spent å se hvordan huden blir over tid. Takk for utfyllende svar🙂

Hvis man bruker retinol (av en type som faktisk funker), så er det ikke en forbedring å gå over til Differin, med mindre man har problemer kun Differin kan løse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...