Gå til innhold

Jeg forstår hvorfor Trump vant i 2016

XaoS

Anbefalte innlegg

Kristin70 skrev (6 minutter siden):

Har du sett Trump? 

Ja, alle vet hva de får med han. Case closed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å uttrykke meg på mest mulig basic vis: jeg tror det er best om Trump vinner, over Harris. Av én enkel grunn: han er mann. 

Og hvorfor kan det være en legitim fordel? To stikkord: Putin og Kim. 

Jeg kan ikke se for meg annet enn problemer mellom de to <insert diagnose> i samarbeid med en "folkelig" kvinne. Er redd det vil føre til gutteklubb på et enda høyere nivå, som vil være direkte farlig for både USA og resten av verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FruLine said:

Du sier at Harris surrer, mener du at Trump er tydelig og saklig? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The land of the free - er mye de er fri for vil jeg påstå der fornuft er en av tingene, men for dem som bor der, sånn isolert sett er det vel ikke bare "bra greier" hverken med demokrater eller repubilkanere ved makten om man ser på det utenfra..

Spørsmålet blir vel for oss på utsiden hvilke av alternativene er minst "skadelig" for verden ellers?
Og sett innenfra hvilke som gjør minst skade på størst antall mennesker fra innsiden.. og de to er neppe forent på noen måte.. 

Men for all del, for meg kan Amerika ha Trump som president for JEG merket ikke så mye av det for egen del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (1 time siden):

For å uttrykke meg på mest mulig basic vis: jeg tror det er best om Trump vinner, over Harris. Av én enkel grunn: han er mann. 

Og hvorfor kan det være en legitim fordel? To stikkord: Putin og Kim. 

Jeg kan ikke se for meg annet enn problemer mellom de to <insert diagnose> i samarbeid med en "folkelig" kvinne. Er redd det vil føre til gutteklubb på et enda høyere nivå, som vil være direkte farlig for både USA og resten av verden. 

Er du helt borti natta? 

Det er da mye skumlere med en mannlig amerikansk president som ser opp til disse to diktatorene og gjerne vil være med i klubben deres. 

Det er heller ingen automatikk i at Putin og Kim kommer til å angripe verden bare fordi Kamala er kvinne? Trump har jo sagt rett ut at han vil trekke USA ut av NATO og at han vil støtte Putin i å innvadere andre land. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (1 time siden):

Nasjonalt abortforbud, rikere rikfolk, fattigere middelklasse, mindre frihet, tøffere arbeidsvilkår og enda mer våpen. Kjempebra. Trump bryr seg bare om seg selv og sine rike "venner". 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yamask skrev (Akkurat nå):

Trump bryr seg bare om seg selv og sine rike "venner". 

Akkurat som våre politikere i Norge...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (1 time siden):

Jeg tipper hun taper av den enkle grunn at hun er kvinne. De vil garantert ikke ha kvinnelig president. 

En kvinnelig, svart president..

USA slik det står i dag ønsker seg muligens dette og tenker "time to make a change" eller "sign of modern times", men sannheten er at USA mangler lederskap og har manglet det over så lang tid, at de er ikke klare for det nå. Det vil ikke samle amerikanerne som en helhet, ett folk, tvert i mot vil nåde hun og Trump fortsette å spille på speidet mellom folket og peke på hverandre. Det er som å se to småbarn stå i sandkassa som rekker fingre mot hverandre og proklamerer høyt: "she/he did it".

Det blir så mye fokus (les sirkus) at enhver god kandidat forsvinner ut i periferien.. som alle gode magikeren vet: "follow my hand" (så ser du der jeg vil du skal se).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (3 minutter siden):

Går nok en stund før destruktiv trumpisme blir like uttalt i Norge selv om tendensene er der.
Å bare spille på folks misnøye og demonisere  motstanderen er den enkleste men mest risikofylte form for politisk argumentasjon.

Å støtte storming av demokratiske institusjoner og spre narrativer er direkte farlig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (1 minutt siden):

selv om tendensene er der.

Vi er der, våre politikere driter 100% i Norge og det norske folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ergerlig meg at hele greia har forflyttet seg fra politikken til å bli en evigvarende episode av the Jerry springer show. Folket vil underholdes, så kandidatene gir dem det de vil ha. Noen ganger bør folk ikke få det de vil ha, men det de trenger...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (2 minutter siden):

Vi er der, våre politikere driter 100% i Norge og det norske folk.

Heldigvis fortsatt ingen som har stormet Stortinget med støtte fra en avgått statsminister……

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (1 minutt siden):

Heldigvis fortsatt ingen som har stormet Stortinget med støtte fra en avgått statsminister……

Nei, men demonstrasjoner burde det vært hver dag. Tusenvis som fyllte gatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruLine skrev (37 minutter siden):

Nei, men demonstrasjoner burde det vært hver dag. Tusenvis som fyllte gatene.

Heldigvis har vi rettigheten til å demonstrere. Det har de også i USA til en viss grad, men Trump og det republikanske parti ønsker et forbud. Ytringsfrihet much? 

De ønsker også forbud mot fagforeninger. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (2 timer siden):

Nei, hun bare surrer hver gang hun holder en tale eller kommuniserer med mennesker....

Trump sine evner er jo skyhøye der.

Trump sine evner til surreprat er overlegne.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (1 time siden):

Er du helt borti natta? 

Det er da mye skumlere med en mannlig amerikansk president som ser opp til disse to diktatorene og gjerne vil være med i klubben deres. 

Det er heller ingen automatikk i at Putin og Kim kommer til å angripe verden bare fordi Kamala er kvinne? Trump har jo sagt rett ut at han vil trekke USA ut av NATO og at han vil støtte Putin i å innvadere andre land. 

Jeg har mine tanker, men du trenger ikke kalle meg "borti natta" av den grunn? 

Jeg diskuterer sjelden på nett, nettopp pga folk som absolutt må være nedlatende. Men det er jo nettopp slike som ser ut til å sitte med makta i verden, så du har bare gått i lære, kan ikke tenke selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
klarinetta skrev (1 minutt siden):

Jeg har mine tanker, men du trenger ikke kalle meg "borti natta" av den grunn? 

Jeg diskuterer sjelden på nett, nettopp pga folk som absolutt må være nedlatende. Men det er jo nettopp slike som ser ut til å sitte med makta i verden, så du har bare gått i lære, kan ikke tenke selv. 

Da jeg leste første setning tenkte jeg at du har rett, det er kanskje ikke helt innafor å kalle noen "borti natta", men så fortsatte jeg å lese til du sa at jeg ikke klarer tenke selv. Så jeg avstår fra å unnskylde språkbruken. 

Om du er redd for nedlatende verdensledere så er det jo dumt å heie på Trump, som er kongen av herkseteknikk og skjellsord. Jeg syns det virker mye mer utrygt ute blant diktatorer enn en kvinne. Dessuten finnes det mange sterke kvinner i nettverket til Putin, så tror ikke det er det hun har mellom beina Putin vil mislike. Det er vel heller politikken hennes. 

Vi kommer oss ingen vei fremover om man skal "heie på" menn bare fordi de, angivelig, blir mer respektert blant diktatorer. 

Jeg heier på Kamala. Ikke fordi hun er kvinne, men pga politikken. At hun er kvinne er bare en bonus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (1 time siden):

Forskjellen er at selv ytre høyre her i norge fremstår som sosialister i forhold til Trump, Vance og resten av den gjengen. 

Jeg har stor respekt for en del republikanere som Mike Pence. Men gjengen rundt Trump, som er de som vil styre USA om han vinner, er skremmende kristenkonservative. Project 2025 er jo som et manus på en dystopisk tv-serie ala the handmaids tale. Trump sier han ikke engang vet hva project 2025 er, men når han lyver 80% av tida så er det jo vanskelig å tro på. Visepresidenten han har valgt ut har direkte koblinger til project 2025. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (1 minutt siden):

Forskjellen er at selv ytre høyre her i norge fremstår som sosialister i forhold til Trump, Vance og resten av den gjengen. 

Jeg har stor respekt for en del republikanere som Mike Pence. Men gjengen rundt Trump, som er de som vil styre USA om han vinner, er skremmende kristenkonservative. Project 2025 er jo som et manus på en dystopisk tv-serie ala the handmaids tale. Trump sier han ikke engang vet hva project 2025 er, men når han lyver 80% av tida så er det jo vanskelig å tro på. Visepresidenten han har valgt ut har direkte koblinger til project 2025. 

Det er ingenting å frykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, FruLine said:

Harris har jo ingen politikk, bare surr og vås hele dama. Så det blir en skandale om hun skulle vinne, faren er at hun får stemmer av andre med samme hudfarge.

Jeg tror fordelingen av store og små rasister innen alle folkegrupper er omtrent lik. Så noen stemmer nok også Trump fordi han er hvit og mann mens de ville stemt Biden om han stilte (og var yngre). Dessuten er det vel mikroskopisk få som har samme hudfarge som Harris, svært få har 50/50 indisk/afrikansk DNA hvis man først skal flisespikke på hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...