Gå til innhold

Mulig å få 4+ på R2 Privatist Eksamen?  

8 stemmer

1. 1. Mulig å få 4+ på R2 Privatist Eksamen?

• Ja
      5
    • Nei
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 måneder til å lære meg R2 matte etter at jeg er ferdig med R1 Matte om 14 dager.
Mandag, Tirsdag, Onsdag, Torsdag, Fredag = 15,75t
Lørdag og Søndag = 16t
Friminutt = 2,5t
Buss (Se på Videoer / Lytte) = 10,23t
44,48t med matte i uka.
Som blir 355,84t etter 2 måneder.
Det er ca. 59 dager jeg har på R2 matte, men jeg må også i tillegg under denne tiden passe på at jeg repeterer noe R1 for å være klar til den eksamen også.

Har noen tips til hvordan jeg skal kunne greie ta både R1 og R2 til høsten som privatist?

Anonymkode: f6514...23c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har 2 måneder til å lære meg R2 matte etter at jeg er ferdig med R1 Matte om 14 dager.
Mandag, Tirsdag, Onsdag, Torsdag, Fredag = 15,75t
Lørdag og Søndag = 16t
Friminutt = 2,5t
Buss (Se på Videoer / Lytte) = 10,23t
44,48t med matte i uka.
Som blir 355,84t etter 2 måneder.
Det er ca. 59 dager jeg har på R2 matte, men jeg må også i tillegg under denne tiden passe på at jeg repeterer noe R1 for å være klar til den eksamen også.

Har noen tips til hvordan jeg skal kunne greie ta både R1 og R2 til høsten som privatist?

Anonymkode: f6514...23c

Øv på tidligere eksamen!

• Liker 2
Skrevet

Ville løst massevis av eksamensoppgaver og brukt nettet en del til å få videoer av forklaringer på ting man ikke forstår. Her feks: https://matematikk.net/side/R2_Hovedside#google_vignette

Enkeleksamen.no har kurs i R1. Jeg har brukt nettsiden til statistikk og mikroøkonomi og lærte ekstremt mye på kort tid der (fikk A i begge fag med liten innsats). De gjør alt veldig forståelig. Med godt grunnlag i R1 tror jeg også R2 går lettere https://enkeleksamen.no/kurs/matematikk-r1-vgs

Jeg tror du greier dette om du bare er effektiv 😊 

Anonymkode: d7d6a...7e5

• Liker 3
Skrevet

Ja, med ordentlig innsats kan det gå riktig så bra. Men du må begynne med eksamensoppgaver tidlig!

Anonymkode: e10d0...633

Skrevet (endret)

Eksamensoppgaver er bra , men det er enda ikke så mange oppgaver å ta av etter ny læreplan (LK20).  Men det er likevel såpass mange nå at oppgavemønsteret nok har satt seg litt. I tillegg så er detUa gjerne kapitteltester etc i de ulike mattebøkene man bør meste godt. Uansett det er bare en måte å bli god i matematikk på - det er å regne ulike oppgaver med forskjellig vinkling. Det er ikke alltid man helt intuivt bare kan bruke en formel fra formelsamlingen eller lignende og da er det viktig å kunne ulike strategier å løse ting på og ikke minst gjenkjenne ulike oppgavetyper. Jeg tok selv privatisteksamen i fysikk 1 som ikke gikk så bra, men der sa sensor at jeg nok hadde en del inne, men burde hatt mer regnetrening for å gjenkjenne ulike oppgavetyper. Og det tror jeg han har helt rett i  og disse ordene kan nok utmerket overføres til matematikk R2 osv. På matteeksamen så er det alltid viktig å disponere tiden godt,  man havner fort i tidsnød. Og min erfaring er at det da er greit å hoppe videre for så å komme tilbake til den oppgaven man strever med. Nå er jo selvsagt de aller fleste skriftlige realfag på vgs todelte, men oppgavene på del 2 er jo gjerne en del mer komplisert enn på del  1 hvor ingenting av hjelpemidler av lov. På del 1 er det jo viktig å ha den type enklere oppgaver greit i fingrene. Vil tro på R2 at det ofte er noen integraler osv på del 1. 

Ellers er denne siden her veldig nyttig for mattefagene. De som bidrar der har gjerne lektorutdanning i matematikk eller annen matematisk bakgrunn. 

https://matematikk.net/side/Forside

Endret av William_S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...