AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #1 Skrevet 19. august 2024 Jeg sluker Love is Blind for tiden, og samboeren min starter å spørre meg ut; Utfordrer det din intellekt, får du noe ut av det mtp. læring, hva gjør det så interessant osv osv. Når jeg spør om det plager han at jeg ser på det, så sier han nei, lurer bare på hva som gjør at jeg ser så mange timer disse dagene. Kan legge til at vi ikke har barn, og jeg gjør som regel det meste av husarbeid.. Selv har han gaming, podcast (Rogan) og sport som interesse. Gamingen kan selvsagt være kreativt, men han spiller ikke de spillene som utfordrer hans intellekt. Føler han er fordomsfull ovenfor min interesse, og jeg kjenner at det er kjipt at han er så opptatt av HVA jeg er opptatt av. Jeg er også glad i sport, lesing, strikking osv, men dette kommer og går i perioder for meg. Opplever noen andre her, at partner kan virke fordomsfull mot «mindreverdig» hobby? Anonymkode: 49b3d...db9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #2 Skrevet 19. august 2024 Menn skjønner ikke sånne serier. Anonymkode: 93468...fa4 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #3 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menn skjønner ikke sånne serier. Anonymkode: 93468...fa4 Jeg er hetero mann og elsker sånne serier. Hater fotball. Men ja du har rett de fleste menn forstår ikke hvor interessant mellommensklige relasjoner kan være. Anonymkode: b3464...096 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #4 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Menn skjønner ikke sånne serier. Anonymkode: 93468...fa4 Nei, såpass har jeg forstått, hehe. Jeg skjønner meg heller ikke på den enorme fascinasjonen for Joe Rogan, men jeg spør han ikke ut så han må forsvare seg. Jeg syns jo faktisk LIB er interessant for å se hvordan de forskjellige parene kommuniserer og løser problemer. Anonymkode: 49b3d...db9 2
Hannah80 Skrevet 19. august 2024 #5 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Menn skjønner ikke sånne serier. Anonymkode: 93468...fa4 Vi er kvinner som heller ikke skjønner slike serier;) 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #6 Skrevet 19. august 2024 Aner ingenting om Love is Blind, men hva gjelder mine hobbyer/tidsfordriv, så har jeg aldri opplevd at partner/ektefelle har vært negativ til noe av det jeg driver med. Det samme gjelder meg overfor menn, synes bare det er positivt at folk har interesser, og at man kan være litt aktiv både på hver sin kant og sammen. Anonymkode: f3552...fc5
Alice123 Skrevet 19. august 2024 #7 Skrevet 19. august 2024 Om han hører på hjerneråten til Rogan mister han all rett til å kritisere dine tidsfordriv for evig og alltid, uavhengig av hva du bruker tiden på. De jeg kjenner som ser på "trash-tv" som Love is blind og tilsvarende serier, er veldig intelligente folk (av begge kjønn) i veldig krevende jobber som rett og slett trenger noe helt hjernedødt å koble ut med. Ikke at det ikke er suppehuer som ser på også, men det demografien er bredere enn det. 8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #8 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg sluker Love is Blind for tiden, og samboeren min starter å spørre meg ut; Utfordrer det din intellekt, får du noe ut av det mtp. læring, hva gjør det så interessant osv osv. Når jeg spør om det plager han at jeg ser på det, så sier han nei, lurer bare på hva som gjør at jeg ser så mange timer disse dagene. Kan legge til at vi ikke har barn, og jeg gjør som regel det meste av husarbeid.. Selv har han gaming, podcast (Rogan) og sport som interesse. Gamingen kan selvsagt være kreativt, men han spiller ikke de spillene som utfordrer hans intellekt. Føler han er fordomsfull ovenfor min interesse, og jeg kjenner at det er kjipt at han er så opptatt av HVA jeg er opptatt av. Jeg er også glad i sport, lesing, strikking osv, men dette kommer og går i perioder for meg. Opplever noen andre her, at partner kan virke fordomsfull mot «mindreverdig» hobby? Anonymkode: 49b3d...db9 Mannen min har heldigvis ikke ambisjoner på mine vegne om at intelektet mitt skal "utfordres"🤣🤣🤣 Vi har begge krevende jobber hvor vi gir mye av oss selv og har mye ansvar, og er enige om at lavterskel-tv er helt innafor. Man vil underholdes og føle litt glede eller spenning. Hvis jeg skulle brukt fritiden min på å utfordre intelektet ville jeg tatt videreutdanning for å spe på med kunnskap i jobben samy økt lønna... Anonymkode: c118a...b22 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #9 Skrevet 19. august 2024 Hannah80 skrev (5 minutter siden): Vi er kvinner som heller ikke skjønner slike serier;) Joda. Men typisk at menn synes sånt er teit. Og det er jo trash tv. Samtidig kan det være interessant å se på dynamikken i sånne serier. Anonymkode: 93468...fa4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #10 Skrevet 19. august 2024 Har en som ikke skjønner hvorfor jeg liker å se på Krim serier. Han sitter helst på YouTube og ser på gravemaskiner, folk i India som lager ting, tømmer hogst. Ja nor jeg ikke helt forstår en gidder å sitte å se på Anonymkode: 6972f...bfc 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #11 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har en som ikke skjønner hvorfor jeg liker å se på Krim serier. Han sitter helst på YouTube og ser på gravemaskiner, folk i India som lager ting, tømmer hogst. Ja nor jeg ikke helt forstår en gidder å sitte å se på Anonymkode: 6972f...bfc 🤣🤣🤣🤣 min hadde en periode hvor han så på folk rydde og vaske leiligheter hvor hoardere hadde bodd, gamle og ekstremt møkkete tepper ble rengjort og tette rør ble åpnet🤷🏻♀️🤷🏻♀️🤷🏻♀️ jeg la meg ikke opp i dette, men nektet å se når han forsøkte å vise meg utrolig ekkelt noe var🤦🏻♀️ Han er en vanlig og oppegående mann, men tror det er der "kikkeren" i ham dukker opp: hvor skittent kan andre ha det😂 Anonymkode: c118a...b22 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #12 Skrevet 19. august 2024 Jeg også for kritikk når jeg ser på reality, men gidder ikke å bry meg. Får også noen stikk om at jeg bruker så mye tid og burde gjort noe mer fornuftig, men gidder ikke svare på det. Anonymkode: d8b85...cec
KaraThrace Skrevet 19. august 2024 #13 Skrevet 19. august 2024 Tror samboeren din mista all form for respekt hos samtlige med hjernekapasitet da du nevnte at han hører på Joe Rogan. Du bør vurdere samboerskapet, helt ærlig, om han fortsetter det tullet sitt… 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #14 Skrevet 19. august 2024 Her spiller vi begge to, men han kan kritisere hva slags spill jeg spiller. Kan også kritisere hva slags serier jeg ser på.. så ja, er noe av det samme her. Anonymkode: b3166...3d7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #15 Skrevet 19. august 2024 KaraThrace skrev (7 minutter siden): Tror samboeren din mista all form for respekt hos samtlige med hjernekapasitet da du nevnte at han hører på Joe Rogan. Du bør vurdere samboerskapet, helt ærlig, om han fortsetter det tullet sitt… Jeg bryr meg virkelig ikke om at han har de hobbyene han har, han er en ellers intelligent mann, som jeg vet klarer å være kritisk. Dessuten ville jeg ikke vært noe «bedre» selv, om jeg skulle komme med stikk og spørsmål rundt hans interesser. Jeg vil bare få nyte min trash reality i fred 😄 Anonymkode: 49b3d...db9 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #16 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 🤣🤣🤣🤣 min hadde en periode hvor han så på folk rydde og vaske leiligheter hvor hoardere hadde bodd, gamle og ekstremt møkkete tepper ble rengjort og tette rør ble åpnet🤷🏻♀️🤷🏻♀️🤷🏻♀️ jeg la meg ikke opp i dette, men nektet å se når han forsøkte å vise meg utrolig ekkelt noe var🤦🏻♀️ Han er en vanlig og oppegående mann, men tror det er der "kikkeren" i ham dukker opp: hvor skittent kan andre ha det😂 Anonymkode: c118a...b22 Det er ikke kikking, men tilfredstillelse om å se at det blir fint. Hvis han denne: Anonymkode: b3464...096
KaraThrace Skrevet 19. august 2024 #17 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bryr meg virkelig ikke om at han har de hobbyene han har, han er en ellers intelligent mann, som jeg vet klarer å være kritisk. Dessuten ville jeg ikke vært noe «bedre» selv, om jeg skulle komme med stikk og spørsmål rundt hans interesser. Jeg vil bare få nyte min trash reality i fred 😄 Anonymkode: 49b3d...db9 Det er en ting å evne å være kritisk, det er noe helt annet å faktisk velge å høre på det selv om at du veit at 90% av det han kommer med er toxic, destruktivt og direkte farlige påstander. Andrew Tate har sagt ett og annet fornuftig han også. Hitler også. Du bryr deg nok til å spørre på et forum, så da bryr jeg meg nok til å si… skriv det på lista over ting du ikke lar utvikle seg. 3
Idunn Skrevet 19. august 2024 #18 Skrevet 19. august 2024 Jeg tenker at alle har godt av litt hjernedød tidsfordriv. Man må ikke alltid lære noe eller være produktiv. Min eks stilte også spørsmålstegn til enkelte ting jeg så på tv, jeg begynte å skjule det tilslutt. 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #19 Skrevet 19. august 2024 Ja, han skjønner ikke at en gidder se series som greys anatomy, special victims unit osv sia det kun er hjernedødt drama. Musikken jeg hører på er grusom, spesielt Taylor Swift. Skjønner ho ikke er for alle, men skjønner ikke helt behovet for å snakke negativt om henne. Skjønner ikke helt behovet for å snakke negativt om ting andre liker, kunne ikke falt meg inn snakke ned om ting han liker. Selv om jeg ikke skjønner hva som er gøy med å se noen game feks 😅 Anonymkode: 58bb6...e81 2
Pal Fungi Skrevet 19. august 2024 #20 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg sluker Love is Blind for tiden, og samboeren min starter å spørre meg ut; Utfordrer det din intellekt, får du noe ut av det mtp. læring, hva gjør det så interessant osv osv. Når jeg spør om det plager han at jeg ser på det, så sier han nei, lurer bare på hva som gjør at jeg ser så mange timer disse dagene. Kan legge til at vi ikke har barn, og jeg gjør som regel det meste av husarbeid.. Selv har han gaming, podcast (Rogan) og sport som interesse. Gamingen kan selvsagt være kreativt, men han spiller ikke de spillene som utfordrer hans intellekt. Føler han er fordomsfull ovenfor min interesse, og jeg kjenner at det er kjipt at han er så opptatt av HVA jeg er opptatt av. Jeg er også glad i sport, lesing, strikking osv, men dette kommer og går i perioder for meg. Opplever noen andre her, at partner kan virke fordomsfull mot «mindreverdig» hobby? Anonymkode: 49b3d...db9 Ja, men i mitt tilfelle er det 90 days fiance han kritiserer 😜 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå