Gå til innhold

Skaffe egenkapital lettest mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør folk det? Kan man søke om startlån i kommunen for en sekundær bolig? Eller kan man bruke kredittkort?  Ønsker å låne to mill for et helt hus med to boenheter, hvor jeg vil leie ut begge deler. Jeg tjener ca 700 000 i året og min mann tjener ca 300 000.  Kan tjene ca 15000 etter skatt på den boligen da jeg kjenner til dagens inntekter. Er det noe banken også tenker på? Har 2,5 i lån fra før til sammen, men trenger en bi inntekt.. 

Anonymkode: f0b2f...e2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kredittkort for egenkapital til sekundær bolig? Virkelig?? Har dere så god kredittramme på kortene deres?

Startlån er for å hjelpe folk inn på boligmarkedet, ikke for at noen skal kjøpe utleieboliger....

Anonymkode: 5efc0...a6a

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei du får ikke startlån til utleiebolig, og har du virkelig 300k i kredittgrense ? er det du må ha for å ta opp lån på 2mill, men det hadde jo blitt svimlende dyr egenkapital i så fall. og de 15k du får inn hadde forsvunnet + mer ganske fort..

Hvordan folk gjør det? de spare opp egenkapital, så går de til banken og blir vurdert om de er betalings dyktige til et lån, og er de det så får de lån, så enkelt og greit.

• Liker 2
Skrevet

15.000 etter skatt? Er rentekostnadene trukket fra? Forsikringer? Vedlikehold?

Uansett... Dere har ikke råd til å kjøpe et utleieobjekt. Dere (dvs mannen) bør heller bytte jobb eller skaffe seg ekstrainntekt.

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan gjør folk det? Kan man søke om startlån i kommunen for en sekundær bolig? Eller kan man bruke kredittkort?  Ønsker å låne to mill for et helt hus med to boenheter, hvor jeg vil leie ut begge deler. Jeg tjener ca 700 000 i året og min mann tjener ca 300 000.  Kan tjene ca 15000 etter skatt på den boligen da jeg kjenner til dagens inntekter. Er det noe banken også tenker på? Har 2,5 i lån fra før til sammen, men trenger en bi inntekt.. 

Hvordan fungerer kalkulatoren din? Hvordan får du det svaret på regnestykket? 

Skatt på leieinntekter, rentekostnader på lånet, dobbelt opp med kommunale avgifter, forsikringer, muligens formueskatt pga 100% verdsettelse av sekundærbolig, vedlikehold... 

Du vil sitte med 4,5mill i samlet lån, det er jo rundt regnet 30'000 i lånekostnader i måneden. 

• Liker 5
Skrevet

Beklager at jeg ler, men dette er noe av det rareste jeg noen sinne har lest. Kredittkort til egenkapital og at du tror du går i pluss med belånt utleie og 300k med 22% rente............

Anonymkode: 3d856...2e2

• Liker 4
Skrevet

Dette er virkelig ikke vondt ment, men nei. Slutt.. ikke tenk på det engang. Man spør ikke uvitende folk på kg om slikt(selv om flere her har gode svar) man tar kontakt med banken. Da kunne de f.eks sagt "egenkapital? Ikke noe problem, vi bare bruker huset deres som sikkerhet" dog skjer neppe i dette tilfellet.

Anonymkode: ba544...24a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

🤣

(orker ikke en gang kommentere)

Anonymkode: 16c06...cbe

• Liker 2
Skrevet

Du er årsaken til samfunnets problemer.

Anonymkode: f6dae...ad6

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...