AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #1 Skrevet 19. august 2024 Jeg har vært permittert fra studier i ett år pga. jeg har slitt veldig med psyken. Men nå jeg er tilbake. Jeg kjenner nå at jeg er veldig nervøs for å komme i gang igjen. Fordi det er ekstremt mye vi skal gjennom, og mange oppgaver. Det var selvfølgelig ventet. Men det var veldig mange oppgaver, og mye flere forelesninger enn vi har hatt før. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal rekke alt. Jeg føler alt er så kaos nå. Og kjenner jeg må være ekstremt forsiktig for å ikke havne tilbake. Planen min er å lage en struktur som jeg kan leve med og prioritere hvile. Men hvordan skal jeg få til det i praksis? Jeg vil virkelig ikke møte veggen igjen. Jeg kjente jeg ble utrolig kvalm på en forelesning i dag. Og da jeg kom hjem så føltes kroppen min så utrolig svak. Hvordan kan jeg komme gjennom dette på mest bærekraftig måte som mulig? Anonymkode: 8af70...565
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #2 Skrevet 20. august 2024 Kan det være at du har veldig høye krav til deg selv? Kanskje du ikke må rekke alt. Kanskje det holder med 90, 80 eller 70%? Synes det høres veldig bra ut at du skal lage en plan du kan leve med og prioritere hvile. Legg hvile inn i timeplanen din og vær generøs. Jeg tror og at man lærer bedre når man lever på den måten! Hvile vil derfor gi deg bedre resultater når det gjelder studier enn å ikke hvile. Jeg tror det kanskje vil gjøre deg litt urolig i starten når du skal hvile mens du kanskje tenker at det er ting du burde gjort. Men dette er nok en øvingssak og det vil bli lettere jo flere ganger du gjør det. Når du føler deg urolig så husk målet ditt, minn deg selv på det igjen og igjen. Du skal være snill mot deg selv og ta vare på helsen din. Helsen vår er det aller viktigste. Anonymkode: 94bb8...a13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå