Gjest Fast bruker Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Hei. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mange år nå, både med anoreksi, tvangsspising (kun en bitte liten periode) og bulimi. Nå sitter jeg igjen med en kraftig bulimi og anorektiske tanker. For noen år siden gikk jeg på fontex for bulimien, men det hjalp ikke. Psykolog har jeg gått/går til, men føler det går litt i stå, er lei av å prate. Noen som har klart å bli frisk fra en kraftig bulimi som har noen tips? Jeg vet alt om det der med å holde blodsukkeret stabilt, spise ofte og lite, spise litt fett osv, og vet hvordan det fungerer i hjernen i forhold til seratoninnivået osv. Jeg har søkt litt rundt på nettet for å finne noe som kanskje kan minske apetitten, men uten resultat. Det eneste jeg har funnet er krom, som kan hjelpe mot søthunger, men det er jo ikke det som er problemet, det er mat generelt, suget etter mat som da blir til en bulimi. Noen tanker rundt dette eller noen tips?
Gjest Elfrida Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har aldri hatt bulimi eller andre alvorlige spiseforstyrrelser, men jeg har slitt litt med trøstespising, så jeg svarer på det grunnlaget. Det som hjalp for meg var å følge med på mine egne tanker og følelser når jeg fikk lyst til å spise noe uten at jeg var sulten, altså når jeg fikk lyst på is og sjokolade osv. Noen ganger satt jeg meg ned å prøvde å kjenne etter hva jeg egentlig hadde lyst på, og forsøkte å skrive det ned, og så gjøre noe med det. Jeg prøvde også å lage meg noen avledningsmanøvre, feks at jeg tok på meg skoa og gikk en tur i stedet for å spise noe. Etterhvert kjente jeg godt igjen mitt eget tankemønster, og det å stoppe meg selv fra å spise når jeg ikke var sulten ble lettere. Det hender fremdeles at jeg gjør det, men det er ikke så ille som det var i en periode. Jeg syns også at det er lettere å kjenne når jeg er sulten og hva jeg er sulten på nå som jeg ikke spiser så mye sukker. Som sagt, jeg har ikke hatt det sånn som deg, så jeg vet ikke om dette er til noe hjelp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå