Pingleton Skrevet 19. august 2024 #1 Del Skrevet 19. august 2024 (endret) - Endret 20. januar av Pingleton Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #2 Del Skrevet 19. august 2024 Utleier må uansett tåle normal bruk og normal slitasje, så det ville jeg ikke vært bekymret for. Har leid nyoppusset leilighet flere ganger, ikke vært noe problem det. Sølte tilogmed rødvin på en hvit vegg (ble ikke hundre prosent borte etter vask), fikk ingen kommentar på det. Gå gjennom leiligheten ved innflytting så har du det skriftlig. Så er man kanskje automatisk litt mer forsiktig når det er nytt, ialfall om man er ordentlig. Synes ikke du skal la det hindre deg. Anonymkode: 08aed...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingleton Skrevet 19. august 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 19. august 2024 (endret) - Endret 20. januar av Pingleton Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berlin Skrevet 20. august 2024 #4 Del Skrevet 20. august 2024 (endret) Pingleton skrev (På 19.8.2024 den 9:45 PM): Jeg er på leting etter en leilighet, og vurderer nå å leie en nyoppusset leilighet. Helt nytt gulv, nytt kjøkken, bad, osv. Mulig jeg overtenker, men det stresser meg litt å skulle leie noe som er helt "nytt". Har erfaring med å leie leiligheter som ser litt mer brukt ut, der en eventuell skrape i gulvet eller lignende ikke legges noe særlig merke til ved utflytting. Men ser for meg at dette blir mer tydelig i en nyoppusset leilighet, og hvis utleier er litt vrang kan bli lettere å "ta meg på noe" som kan føre til trekk i depositum? Som sagt mulig jeg overtenker, for jeg er en person som tar godt vare på stedene jeg leier, og alltid fått tilbake alt depositum, men orker ikke gå rundt å være stresset på eventuelle sammenkomster eller ved ommøblering og lignende. Vet jo også at slitasje ved beboelse er noe utleiere må regne med, men forstår aldri helt hva som kan sees på som slitasje og hva som kan trekkes depositum på. Erfaringer med dette? https://solgt.no/ er et praktisk verktøy for raskt å få en oversikt over boligmarkedet og verdien av eiendommer. Jeg har funnet det svært nyttig for å estimere boligens verdi før salg. Det gir et godt utgangspunkt, men jeg vil fortsatt anbefale en profesjonell vurdering for mer nøyaktige resultater. Jeg forstår bekymringene dine helt. Å leie en nyoppusset leilighet kan føles stressende, spesielt når alt er i perfekt stand. Det er viktig å være klar over hva som regnes som normal slitasje, og hva som kan føre til trekk i depositum. Før du flytter inn, kan det være lurt å ta bilder av alt i leiligheten, inkludert små detaljer. Dette gir deg en dokumentasjon på tilstanden ved innflytting. Kommunikasjon med utleier er også nøkkelen; sørg for å diskutere forventninger rundt slitasje for å unngå misforståelser senere. Endret 30. august 2024 av berlin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingleton Skrevet 20. august 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 20. august 2024 (endret) - Endret 20. januar av Pingleton Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå