AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #1 Skrevet 19. august 2024 Jeg lurer på om noen har tips eller råd til hvordan barnet skal sove i sin egen seng på sitt eget rom? Barnet er 9 år gammel og sier hun føler seg utrygg på rommet sitt og at hun vil sove sammen med meg og faren hennes. Men hun forteller ikke hvorfor hun føler seg utrygg. Anonymkode: efbae...6e2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #2 Skrevet 19. august 2024 Dere er voksne og vil sove sammen, hun er barn og blir lagt helt alene. Det er sånn hun ser det. Anonymkode: 22251...caf 10 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #3 Skrevet 19. august 2024 Vårt barn på 9 er likt. Er vel kanskje mye som er 'skummelt' for noen på denne tiden. Vi har en avtale med barnet at han får sovne i egen seng (med døren oppe og nattlys på), men kan komme inn til oss (har madrass på gulvet) hvis han våkner og er redd. Tenker det ordner seg snart. Storebror her er en helt annen type som har sovet på eget rom siden han var 1 uten å noensinne si noe, så barn trenger forskjellige ting ❤️ Anonymkode: 0bbbd...626 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #4 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vårt barn på 9 er likt. Er vel kanskje mye som er 'skummelt' for noen på denne tiden. Vi har en avtale med barnet at han får sovne i egen seng (med døren oppe og nattlys på), men kan komme inn til oss (har madrass på gulvet) hvis han våkner og er redd. Tenker det ordner seg snart. Storebror her er en helt annen type som har sovet på eget rom siden han var 1 uten å noensinne si noe, så barn trenger forskjellige ting ❤️ Anonymkode: 0bbbd...626 Men hun sover på sitt eget rom hos moren hennes og det er uten problem. Men skal vi bare legge henne i hennes seng og ha en madrass på gulvet? Anonymkode: efbae...6e2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #5 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere er voksne og vil sove sammen, hun er barn og blir lagt helt alene. Det er sånn hun ser det. Anonymkode: 22251...caf Men er det mulig og gjøre noe for at hun skal bli trygg? Anonymkode: efbae...6e2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #6 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg lurer på om noen har tips eller råd til hvordan barnet skal sove i sin egen seng på sitt eget rom? Barnet er 9 år gammel og sier hun føler seg utrygg på rommet sitt og at hun vil sove sammen med meg og faren hennes. Men hun forteller ikke hvorfor hun føler seg utrygg. Anonymkode: efbae...6e2 Hun er 9. Med mindre dere voksne har lært henne å identifisere og kommunisere «redd» så er ikke det en ferdighet hun har. Barn er ikke ferdig opplært - de må læres absolutt alt du tror et menneske «bør kunne», fordi du og jeg og naboen vår kun kan det fordi noen lærte oss det (eller vi innså våre foreldres feil og mangler som voksne og tok ansvar). Eller kanskje hun ikke er redd. Kanskje dere voksne har eksemplifisert en adferd der «redd» er et godt stikkord for å få «noe» til å skje. Så Kanksje hun heller opplever å sovne lettere, sove bedre eller rett og slett ligger mer komfortabelt i deres seng, men dere har lært henne at det ikke er ok kommunikasjonsveier. Uansett. Et barn på 9 skal være mer enn trygg nok på seg selv til å sovne og sove godt - alene. Mens et at hun ikke har fått den tryggheten? Det er dere voksne sitt valg. Hva sier bøkene dere har lest om grunnleggende barnepsykologi om saker som dette? For dere har lest et halvt dusin slike? Anonymkode: cd44a...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #7 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun er 9. Med mindre dere voksne har lært henne å identifisere og kommunisere «redd» så er ikke det en ferdighet hun har. Barn er ikke ferdig opplært - de må læres absolutt alt du tror et menneske «bør kunne», fordi du og jeg og naboen vår kun kan det fordi noen lærte oss det (eller vi innså våre foreldres feil og mangler som voksne og tok ansvar). Eller kanskje hun ikke er redd. Kanskje dere voksne har eksemplifisert en adferd der «redd» er et godt stikkord for å få «noe» til å skje. Så Kanksje hun heller opplever å sovne lettere, sove bedre eller rett og slett ligger mer komfortabelt i deres seng, men dere har lært henne at det ikke er ok kommunikasjonsveier. Uansett. Et barn på 9 skal være mer enn trygg nok på seg selv til å sovne og sove godt - alene. Mens et at hun ikke har fått den tryggheten? Det er dere voksne sitt valg. Hva sier bøkene dere har lest om grunnleggende barnepsykologi om saker som dette? For dere har lest et halvt dusin slike? Anonymkode: cd44a...eb9 Hvorfor så nedverdigende? Anonymkode: 4cdd9...571 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #8 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg lurer på om noen har tips eller råd til hvordan barnet skal sove i sin egen seng på sitt eget rom? Barnet er 9 år gammel og sier hun føler seg utrygg på rommet sitt og at hun vil sove sammen med meg og faren hennes. Men hun forteller ikke hvorfor hun føler seg utrygg. Anonymkode: efbae...6e2 Madrass på rommet deres til hun en liten periode. Prøv å snakk med hun. Mye som skjer. Mye inntrykk på skole og annet. Mobbing eller andre verre ting som har skjedd? Trenger nok trygghet! Anonymkode: fe79a...623
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #9 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun er 9. Med mindre dere voksne har lært henne å identifisere og kommunisere «redd» så er ikke det en ferdighet hun har. Barn er ikke ferdig opplært - de må læres absolutt alt du tror et menneske «bør kunne», fordi du og jeg og naboen vår kun kan det fordi noen lærte oss det (eller vi innså våre foreldres feil og mangler som voksne og tok ansvar). Eller kanskje hun ikke er redd. Kanskje dere voksne har eksemplifisert en adferd der «redd» er et godt stikkord for å få «noe» til å skje. Så Kanksje hun heller opplever å sovne lettere, sove bedre eller rett og slett ligger mer komfortabelt i deres seng, men dere har lært henne at det ikke er ok kommunikasjonsveier. Uansett. Et barn på 9 skal være mer enn trygg nok på seg selv til å sovne og sove godt - alene. Mens et at hun ikke har fått den tryggheten? Det er dere voksne sitt valg. Hva sier bøkene dere har lest om grunnleggende barnepsykologi om saker som dette? For dere har lest et halvt dusin slike? Anonymkode: cd44a...eb9 9 åringen har skilte foreldre og er nok ikke så lett for henne og bo en uke her og en uke der hos moren hennes. Hun ønsker jo at foreldrene skal være sammen men det går ikke. Jeg er bonusmor og ønsker så klart at hun skal sove godt i sin egen seng. Og om vi må ha madrass inne på rommet vårt eller lyset på så gjør vi det. Anonymkode: efbae...6e2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #10 Skrevet 19. august 2024 Har hun aldri sovet på eget rom eller er det noe som har kommet nå= Anonymkode: 74346...193
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #11 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Madrass på rommet deres til hun en liten periode. Prøv å snakk med hun. Mye som skjer. Mye inntrykk på skole og annet. Mobbing eller andre verre ting som har skjedd? Trenger nok trygghet! Anonymkode: fe79a...623 9 åringen har skilte foreldre og det er mye endringer som har skjedd i livet hennes på kort tid. Tror ikke hun blir mobbet. Men har vært litt uenigheter om at det ikke er mulig å ha mer en kun 1 bestevenn blant hennes venner. Anonymkode: efbae...6e2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #12 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hun aldri sovet på eget rom eller er det noe som har kommet nå= Anonymkode: 74346...193 Hun har sove fint på sitt eget rom. Og hun sover fint i senga hos moren hennes. Men hun vil ikke sove i sin egen seng hos oss. Anonymkode: efbae...6e2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #13 Skrevet 19. august 2024 Jeg brukte sovemaske en periode og hadde lyset på. Følte det var "tryggere", fot hvis jeg var redd var det bare å ta av masken og se lyset. Hørte også tidvis på lydbok og musikk. Sovnet da lettere. Er rommene langt fra hverandre, kanskje det er mulig å ordne å bo vegg i vegg (avhengig av bolig selvsagt)? Kanskje øve på at hun kan komme inn på rommet hvis hun er redd, men fortelle hvorfor. Prøve å lære hun til å tenke etter hva som skjer i slike situasjoner. Hvorfor blir hun redd? Hvorfor velger hun å stå opp akkurat da og gå inn til dere? Jeg vil egentlig foreslå at dere har en madrass på hennes rom. Slik at hun alltid er på eget. Man blir ikke tryggere av å bo på annet rom. Ville prøvd på at hun legger seg alene og evt kommer inn. Kanskje hun kan få beskjed om å prøve litt til før hun kommer inn igjen? Mulig hun sover igjen. Anonymkode: 2dfe2...3e1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #14 Skrevet 20. august 2024 Sier hun noe om hva som gjør henne utrygg på rommet sitt hos dere?😊 Håper det går seg til😁 Anonymkode: ef55f...a4c
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #15 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hun har sove fint på sitt eget rom. Og hun sover fint i senga hos moren hennes. Men hun vil ikke sove i sin egen seng hos oss. Anonymkode: efbae...6e2 Vurdert å kjøpe ny seng som er litt mer ungdom og stas å sove i? Anonymkode: 070b0...1df
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #16 Skrevet 20. august 2024 Vi har alltid tenkt at barn ikke skal tvinges til å sove alene om de ikke vil. Så nå sover 14-åringen, 9-åringen og 6-åringen med oss. Neida. De største har helt på egenhånd ønsket å sove alene på rommet. I sitt egen tempo. De var vel 6 og 7. Minste er litt natteredd og jeg synes det bare er koselig at han sover med oss. Den tiden går så fort over. Snart skal de ha privatliv og klemmer blir en sjeldenhet. Anonymkode: f3b47...b97 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #17 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg lurer på om noen har tips eller råd til hvordan barnet skal sove i sin egen seng på sitt eget rom? Barnet er 9 år gammel og sier hun føler seg utrygg på rommet sitt og at hun vil sove sammen med meg og faren hennes. Men hun forteller ikke hvorfor hun føler seg utrygg. Anonymkode: efbae...6e2 Du må stå i det. Dette skulle vært ryddet opp i for åtte år siden. Anonymkode: c12e3...575
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #18 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sier hun noe om hva som gjør henne utrygg på rommet sitt hos dere?😊 Håper det går seg til😁 Anonymkode: ef55f...a4c Hun sier at hun savner moren og at hun får lov til det meste å er friere hos moren mener hun☺️ tror hun savner moren sin er nok derfor hun er utrygg. Anonymkode: efbae...6e2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #19 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du må stå i det. Dette skulle vært ryddet opp i for åtte år siden. Anonymkode: c12e3...575 Er ikke så lett for 9 åringen å såve på eget rom om hun føler seg redd. Mye i hennes liv har blitt snudd på hodet. Anonymkode: efbae...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #20 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vurdert å kjøpe ny seng som er litt mer ungdom og stas å sove i? Anonymkode: 070b0...1df Det kan jo være det som gjør det. Sengen hennes er rosa og kan vær hun synes sengen er ganske teit ikke vet jeg. Anonymkode: efbae...6e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå