Gå til innhold

Jeg vurderer å gjøre hemmelige gode ting for en annen. Trenger tips til hva jeg kan finne på...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en venn som faktisk har såret meg så mye at jeg har trukket unna. Likevel kjenner jeg at jeg er glad i denne personen og vet at han gjennomgår en tøff tid nå. Jeg har derfor tenkt,noen uker fremover, å gjøre hemmelige gode ting for han. Akkurat som vi til jul har en "hemmelig nisse"-kollega på jobb.. Plutselig er det et skolebrød på kontorpulten din feks... 

Hva kan jeg gjøre? Og hva bør jeg begynne med? 

Jeg har tenkt at det ikke skal kunne spores til meg.... 

Vil gjerne ha tips. Selv tenker jeg:

Gavekort på pizza i postkassen

Nybakte boller, settes utenfor døren

Gavekort kino

En god Bok i postkassen

Plaster, bandasje osv i postkassen (hint om å reparere relasjonen) 

Kurv med godteri, chips osv settes utenfor døren

Blomster 

Kaffe og et fint krus 

Jeg trenger virkelig tips her. Dette er jo en mann, så hva kan glede en mann spesielt? Må ikke være så dyrt alt sammen... 

Anonymkode: 4834e...24b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde selv blitt bekymret for en gal person etter meg om noen hadde gjort dette. 

Fikk en gang blomster på døra med ukjent avsender og fortsatt lurer jeg på hvem det var fra. 30 år senere er jeg fortsatt helt uvitende. 

Anonymkode: 57d44...31d

• Liker 34
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde selv blitt bekymret for en gal person etter meg om noen hadde gjort dette. 

Fikk en gang blomster på døra med ukjent avsender og fortsatt lurer jeg på hvem det var fra. 30 år senere er jeg fortsatt helt uvitende. 

Hvorfor ikke bli glad? Så lenge det ikke er klissete ord, kjærlighets erklæringer, Truser eller annet på kanten, hva er det å ta så på vei for? 

Hvorfor går det ikke bare an å være glad og takknemlig for at noen der ute faktisk valgte gjøre gode ting mot deg? 

Jeg har selv gitt blomster til en nabo, plassert dem der uten avsender. Etter et halvt år til hun mot til seg og spurte om det var meg. Da innrømte jeg det. Fikk vite at den dagen de blomstene kom var hun dypt deprimert og opplevde livet veldig mørkt. En slik oppmuntring gjorde mye med henne sa hun. 

Selv har jeg funnet en kurv med nybakte kanelboller på utsiden av døren. Det var da jeg og barna mistet mannen min. Ingen avsender, men jeg ble så glad! 

Dette er en venn som har det veldig tøft. Han vil ikke mistenke at det komme fra meg for han og jeg snakker ikke sammen lenger etter en uoverensstemmelse. Likevel har jeg lyst til å glede han. Og jeg kjenner han så godt at jeg vet han ikke vil frike ut av det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri spist en bolle som plutselig lå på kontoret mitt eller noe som ble satt igjen på døren. Det hadde ikke vært hyggelig for meg å få anonyme gaver som f.eks gavekort i postkassen heller, det ville stresset meg. Ikke noe jeg trenger når jeg har det vanskelig. Skriv avsender på gaven eller la vær.

Anonymkode: 5bab5...511

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville aldri spist en bolle som plutselig lå på kontoret mitt eller noe som ble satt igjen på døren. Det hadde ikke vært hyggelig for meg å få anonyme gaver som f.eks gavekort i postkassen heller, det ville stresset meg. Ikke noe jeg trenger når jeg har det vanskelig. Skriv avsender på gaven eller la vær.

Anonymkode: 5bab5...511

Da er man jo veldig forskjellige da. Jeg hadde heller ikke spist en bolle noen hadde lagt på kontoret mitt. Kunne jo vært forgiftet.... 😵Men hvis jeg visste det var sånn hemmelig-nisse-tid, så er det annerledes. 

Anonyme gaver i posten ville jeg satt pris på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! 

Da jeg mistet en i familien min fikk jeg frokost tilsendt på døren. Anonymt, ingen avsender, men sendt fra et firma som leverer slikt. Jeg ble så glad, det var juice, brød, plålegg, kake osv. 

Så det er et tips. Frokost levert av et slikt firma. Husker ikke hva det heter. 

Anonymkode: 32b08...f37

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å skrive et brev der du gjør rede for at du savner, tenker på vedkommende. Ta på denne måten første skritt til å kunne ‘’reparere’’ vennskapet. Hvis du/vedkommende ønsker det. Det er en tid for alt.🤗

Endret av Rødstrupa
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Anonyme gaver i posten ville jeg satt pris på. 

Det er deg, det betyr ikke at alle hadde satt pris på det.

Anonymkode: 9066e...f4e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor ikke bli glad? Så lenge det ikke er klissete ord, kjærlighets erklæringer, Truser eller annet på kanten, hva er det å ta så på vei for? 

Hvorfor går det ikke bare an å være glad og takknemlig for at noen der ute faktisk valgte gjøre gode ting mot deg? 

Jeg har selv gitt blomster til en nabo, plassert dem der uten avsender. Etter et halvt år til hun mot til seg og spurte om det var meg. Da innrømte jeg det. Fikk vite at den dagen de blomstene kom var hun dypt deprimert og opplevde livet veldig mørkt. En slik oppmuntring gjorde mye med henne sa hun. 

Selv har jeg funnet en kurv med nybakte kanelboller på utsiden av døren. Det var da jeg og barna mistet mannen min. Ingen avsender, men jeg ble så glad! 

Dette er en venn som har det veldig tøft. Han vil ikke mistenke at det komme fra meg for han og jeg snakker ikke sammen lenger etter en uoverensstemmelse. Likevel har jeg lyst til å glede han. Og jeg kjenner han så godt at jeg vet han ikke vil frike ut av det. 

Fordi det kan være fra hvem som helst. Hadde aldri spist en kanelbolle hvis jeg ikke visste hvem det var fra. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er en venn som faktisk har såret meg så mye at jeg har trukket unna. Likevel kjenner jeg at jeg er glad i denne personen og vet at han gjennomgår en tøff tid nå.

Hvorfor ikke bare ta opp igjen kontakten og spørre hvordan det går?

Anonymkode: fd6f1...97e

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær voksen, ta kontakt og snakk ut. Eller innse at vennskapet er over. Ikke driv med sånt tull.

Anonymkode: 7e547...51d

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vær voksen, ta kontakt og snakk ut. Eller innse at vennskapet er over. Ikke driv med sånt tull.

Anonymkode: 7e547...51d

Tull? Det er da virkelig ikke tull, men deg om det. Og hvorfor ikke ta kontakt? Det er en tid for alt. Nå er ikke tiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tull? Det er da virkelig ikke tull, men deg om det. Og hvorfor ikke ta kontakt? Det er en tid for alt. Nå er ikke tiden. 

Det er sikkert fint dersom dere er rundt 20, ellers må til og med jeg innrømme at dette er barnslig måte å løse dette på. Egentlig creepy. Jeg hadde virkelig ikke likt dette.

Anonymkode: aff68...02b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker du kontakt, og å være til støtte, bør du ta kontakt direkte. Enten gjennom et signert brev, hvor du sier at du er lei for at ting er som de er, og at du savner personen, eller gjennom en telefon. Anonyme gaver kan virke stressende og for noen angstfremkallende, særlig når personen har det vanskelig fra før. Jeg ville ikke blitt glad for noen form for anonym gave. 

Anonymkode: a5631...2be

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, dette er litt på grensen til creepy. Men jeg har gjort noe i nærheten av dette en gang, men det var bare å teipe en post it med typ en smiley og ha en fin dag på PC-skjermen hans, og han visste hvem det var fra.

Han satt pris på det :)

Men du er jo litt rar som har trukket deg unna men vil nær. Jeg visste jo han skjønte hvem det var fra, det var jo nesten litt av poenget.

Anonymkode: 5e59b...789

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som sagt over, jeg hadde ikke likt noen form for anonyme gaver, men hvis noen anonymt hadde lagt plaster i postkassen, hadde jeg opplevd det som en trussel og blitt skikkelig redd. Hvordan kan personen ta dette som et hint om å reparere relasjonen når hn ikke vet hvem avsenderen er?

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med dem som sier fix relasjonen eller la vær.æ, men unngå creepy gaver.  Ikke vet du hva personen liker heller, så du er nok litt på jordet, TS.

Anonymkode: 106e8...450

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som sagt over, jeg hadde ikke likt noen form for anonyme gaver, men hvis noen anonymt hadde lagt plaster i postkassen, hadde jeg opplevd det som en trussel og blitt skikkelig redd. Hvordan kan personen ta dette som et hint om å reparere relasjonen når hn ikke vet hvem avsenderen er?

Det tenkte jeg også! :S

Anonymkode: aff68...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig fin tanke du har med å gjøre dette, Ts! ❤️

Jeg liker ideen, og det er tydelig at det er veldig velment og oppriktig fra din side.

Men hadde noen gjort noe slikt mot meg så hadde det føltes veldig ubehagelig og jeg hadde brukt mye energi på å lure på hvem som gjorde det. Årsaken til at jeg hadde tatt det slik er at jeg har hatt stalker etter meg, og har også hatt to jeg kun har datet én gang (uten kyss eller sex) som så har sendt blomster o.l. til meg anonymt (men som jeg fant ut hvem avsender var) fordi de ikke ville akseptere et nei for et nei.

Selv om jeg ikke er redd stalkeren lenger, så ville jeg brukt mye energi på å lure på hvem som ga meg hemmelige gaver, og jeg hadde nok satt langt mer pris på samtale eller tid sammen og et lyttende øre om jeg hadde det vanskelig.

Men, folk er forskjellige, så der det for noen vil være en unødvendig belastning å ikke vite, kan det for andre være en fantastisk gave å få.

Du skriver at du også vurderer å sende plaster og bandasje som hint om å reparere relasjonen. Men vær oppmerksom på at det å først sende flere gaver, så plaster og bandasje kan virke litt provoserende også. Hvorfor gjøre dette når du ikke tør snakke direkte med ham, kan han oppfatte det som.

Som sagt, tanken er veldig god og jeg leser at det er like oppriktig fra din side. Men du skal kjenne vedkommende veldig, veldig godt for å være sikker på at det ikke vil bli oppfattet negativt, eller til og med bli en unødvendig belastning nå som han er i en vanskelig situasjon allerede.

Anonymkode: 18fb4...59e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er en venn som faktisk har såret meg så mye at jeg har trukket unna. Likevel kjenner jeg at jeg er glad i denne personen og vet at han gjennomgår en tøff tid nå. Jeg har derfor tenkt,noen uker fremover, å gjøre hemmelige gode ting for han. Akkurat som vi til jul har en "hemmelig nisse"-kollega på jobb.. Plutselig er det et skolebrød på kontorpulten din feks... 

Hva kan jeg gjøre? Og hva bør jeg begynne med? 

Jeg har tenkt at det ikke skal kunne spores til meg.... 

Vil gjerne ha tips. Selv tenker jeg:

Gavekort på pizza i postkassen

Nybakte boller, settes utenfor døren

Gavekort kino

En god Bok i postkassen

Kurv med godteri, chips osv settes utenfor døren

Blomster 

Kaffe og et fint krus 

Jeg trenger virkelig tips her. Dette er jo en mann, så hva kan glede en mann spesielt? Må ikke være så dyrt alt sammen... 

Jeg synes dette høres utrolig koselig ut, jeg. At noen viser positiv oppmerksomhet ovenfor noen som trenger det.

Skulle ønske jeg hadde en hemmelig julenisse hengende rundt meg. :D Hadde sett på det som utelukkende positivt. Men jeg hadde nok lurt meg i hjel på hvem det var, og kamera hadde blitt innstallert fort som fy ;) 

Dog ville jeg ikke spist noe som ikke hadde uåpnet emballasje over seg... 

Men har du som mål om å fikse relasjonen så ville jeg heller tatt kontakt direkte, istedenfor å bedrive dette. 

Sånn "secret santa" passer bedre med noen du ikke har direkte relasjon til, men som trenger en liten oppmuntring. Mener jeg. For oppmuntringene bør ikke ha en "forpliktelse" ved seg...

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...