Gå til innhold

Saksbehandler i kommune innen lønn

Hero6373

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å jobbe som saksbehandler i en mellomstor kommune innen lønn? Mye press? Mye overtid? Hvordan er lønnen? Kommer fra en bransje med mye overtid.. er rimelig lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor kommer du fra, og hvilken utdanning har du? Hva legger du i mye overtid?

Lønn hos oss i en av topp 5 største kommune jobber lite overtid. Kan være noe rundt lønningsdag, men det er det er ikke ofte..

Anonymkode: 3dbb1...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobba i kommunen ville de heller ha lange sakslister enn overtid i alle fall...

Anonymkode: d0ba2...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hero6373 skrev (23 timer siden):

Hvordan er det å jobbe som saksbehandler i en mellomstor kommune innen lønn? Mye press? Mye overtid? Hvordan er lønnen? Kommer fra en bransje med mye overtid.. er rimelig lei

Mye press?

I så fall er det ganske innbilt. Dette er en kommunal stiling i administrasjonen. Det er mye snakk om å ha mye å gjøre, men realiteten er at vi ofte er 2-3 som gjør jobben til 1 person. Men det er mye møter som tar opp arbeidshverdagen.

Mye overtid?

I så fall er den ubetalt. De fleste har fleksitid som brukes som «overtid». Overtid er en sjelden greie i kommunen.

Lønna?

Spørs veldig, men fra rundt 510 00 - 620 000 om man er i kapittel 4 er vel realistisk om ikke man har en lederstilling eller lignende. I kapittel 5 kan det være høyere lønn, men da er man gjerne rådgiver eller seniorrådgiver.

Anonymkode: a7154...1e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i plan og byggesak avdelingen i en mindre kommune (5000 innbyggere) og her er det mye aktivitet da i byggesaker. Så her er de ofte overarbeidet. Her er det fleksitid så man får pluss timer om man jobber over tiden, ikke overtidsbetaling. Men ellers kan det være roligere i andre avdelinger og gå litt opp og ned. Rådgiverere (kapittel 5) tjener rundt 615k og oppover. 

Anonymkode: 82b8f...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber sammen med lønn og har ikke inntrykk av at de har mye press eller stress hvertfall. Litt travelt rundt lønnskjøring og de jobber jo jevnt og trutt (de tar aldri ekstra pauser utenom vanlig lunsj). 

Men det kommer jo helt an på hvor godt bemannet kommunen er. Hadde vi tatt vekk to årsverk hos oss hadde det jo blitt mer press og stress og feil. 

Lønnen er ikke all verden, jeg har bedre lønn enn de på lønn men har også større kompetansekrav og mer press i perioder. 

Anonymkode: 3cb64...947

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/20/2024 at 5:18 PM, AnonymBruker said:

Der jeg jobba i kommunen ville de heller ha lange sakslister enn overtid i alle fall...

Anonymkode: d0ba2...f37

Det er fortsatt tilfellet. 

Anonymkode: 8383d...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du skal saksbehandle, utdannelse, erfaring mm.

Jeg er saksbehandler i kommunen og har 605900,- i årslønn + ekstra tillegg og overtid. Har gjennomsnitlig utbetalt, før skatt mellom 50000 og 60000

Anonymkode: db891...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...