Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er nå i uke 7, etter å ha prøvd å bli gravid i to år og hatt to spontanaborter på den tiden. Begge var veldig tidlig, rundt uke 5-6. Dette er derfor det lengste jeg har fått til, og første gang jeg har bestilt til jordmor osv.

Men jeg sliter med at jeg er redd hver dag for om jeg mister, såpass at det går utover livskvaliteten og humøret og forholdet til partner. Leser masse om det, og tror ikke jeg psykisk orker å miste igjen. Jeg vil så utrolig at kroppen min skal fungere.

Har noen tips eller råd til hvordan jeg skal dempe bekymringene og/eller få dagene til å gå fortere? Å lese statistikk hjalp meg iallfall ingenting. 1 av 5 mister og flere jo eldre man blir. Og har man mistet før er sjangsen større for å miste igjen 😔😩

Hvordan få mening i hverdagen imens jeg venter og venter på å komme forbi uke 12-13?

Anonymkode: f083e...a35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så slutt å les masse om det og lev et normalt liv. 

At folk ikke forstår dette enda er for meg helt ubegripelig. 

Anonymkode: dc965...dd6

Skrevet

Blir du beroliget av å se fosteret på ultralyd? Hvis du blir så preget av å uroe deg, ville jeg vurdert å koste på meg en ultralyd i uka fram til andre trimester. Det er faktisk eneste måte man kan vite at det står bra til der inne.

Anonymkode: e0fd3...dc4

• Liker 1
Skrevet

Uansett hvor mye du engster deg vil du  ikke kunne forebygge en spontan abort. Kroppen og celledelingen er den som styrer showet nå, og det er en skremmende tanke, særlig siden det er en så viktig hendelse i livet . Men det forebygger ingenting. Prøv å "ta deg i nakken" når du kjenner engstelsen begynner å bygge seg opp, skriv ned bekymringene dine på et ark, skriv ned hva du ville sagt til en venninne som opplevde den samme bekymringen og som du ville prøvd å berolige- og si det til deg selv. Uke for uke så reduseres risikoen, hold fast på livsglede på veien dit! Lykke til! ❤️

Anonymkode: 5ce84...82e

• Nyttig 1
Skrevet

Har opplevd det samme dessverre, er nå gravid i uke 37❤️ Det som hjalp meg nå i dette svangerskapet var å holde meg opptatt med ting, ulike «prosjekter», sove når jeg kunne etc. Å sitte hjemme alene og tenke på hva som kan skje er grusomt, prøv å unngå det!

Ellers er det ikke så mye å gjøre, livet skjer… Krysser fingrene for deg!!

Anonymkode: df835...55e

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så slutt å les masse om det og lev et normalt liv. 

At folk ikke forstår dette enda er for meg helt ubegripelig. 

Anonymkode: dc965...dd6

At folk ikke forstår hva ?

Anonymkode: 9f1b6...9dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har opplevd det samme dessverre, er nå gravid i uke 37❤️ Det som hjalp meg nå i dette svangerskapet var å holde meg opptatt med ting, ulike «prosjekter», sove når jeg kunne etc. Å sitte hjemme alene og tenke på hva som kan skje er grusomt, prøv å unngå det!

Ellers er det ikke så mye å gjøre, livet skjer… Krysser fingrene for deg!!

Anonymkode: df835...55e

Hvor gammel er du nå da du ble gravid? Gratulerer forresten, så fint å lese. :) Har du mistet ca. like mange ganger, uten at noe var galt annet en alder/eggkvalitet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er du nå da du ble gravid? Gratulerer forresten, så fint å lese. :) Har du mistet ca. like mange ganger, uten at noe var galt annet en alder/eggkvalitet?

PS; jeg er ikke ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Blir du beroliget av å se fosteret på ultralyd? Hvis du blir så preget av å uroe deg, ville jeg vurdert å koste på meg en ultralyd i uka fram til andre trimester. Det er faktisk eneste måte man kan vite at det står bra til der inne.

Anonymkode: e0fd3...dc4

Signerer...kan også snakke med fastlegen, er det virkelig hemmende for livskvaliteten din etter flere SA, så kan du få hensvisning. Jeg mistet i MA uke 13 i første svangerskap. Fikk UL annenhver uke frem til uke 14 i begge de to påfølgende svangerskapene - for at jeg ikke skulle være så stresset og redd. Så man kan få oppfølging. Snakk med legen din! Eller kjøp privat...

Anonymkode: 643ba...f3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...