AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #1 Skrevet 19. august 2024 Mitt barn går på en idrett og er blant de dårligste på laget. Dessverre tror hun at hun er blant de beste, og gidder heller ikke gjøre en innsats for å bli bedre. Når hun spør om hun er bedre enn Siri, bør jeg da lyve? Siri er bestevennen og er mye bedre. Anonymkode: a8a31...3cd
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #2 Skrevet 19. august 2024 Hvor gammel er hun? Har litt å si om hun er 5 år eller 15 år... Anonymkode: 245ae...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #3 Skrevet 19. august 2024 Jeg hadde bare svart at det vet jeg ikke og at det viktigste uansett ikke er å være best eller bedre enn Siri. Hva skulle være poenget med å knuse selvtilliten hennes? Hvis hun trenger å gjøre en større innsats er det treneren, og ikke din, jobb å si det til henne. Anonymkode: 143eb...890 2
Sommerenkommer Skrevet 19. august 2024 #4 Skrevet 19. august 2024 (endret) Ikke skap flere bomullsbarn og enhjørninger. Vær så snill. Bygg opp en ekte selvtillit, og fortell sannheten. Hun er ikke så god som Siri, fordi Siri antakeligvis har større interesse, eller jobber hardere for å få det til. Det er tross alt foreldrenes oppgave å forme barna. Ikke trenerens. Endret 19. august 2024 av Sommerenkommer Typo 11 9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #5 Skrevet 19. august 2024 De er 10 år. Jeg vil helst ikke lyve, men samtidig ikke ta fra henne all selvtillit. Skjønner dog ikke hvorfor hun selv mener at hun er så god 🙈 Anonymkode: a8a31...3cd
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #6 Skrevet 19. august 2024 Nei, du bør heller si at hun ikke kan bli god uten å gjøre en innsats. Når de begynner å toppe og hun ikke blir valgt så er det jo greit å ikke ha foret henne med løgn. Anonymkode: 84ad4...f82 10 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #7 Skrevet 19. august 2024 Vanlig dette blant flere. Sønnen min tror også han er bedre enn han er i fotball, men jeg prøver å ikke svare så mye😁 Men sier at han må øve om han vil bli god. Anonymkode: d3c83...575
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #8 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt barn går på en idrett og er blant de dårligste på laget. Dessverre tror hun at hun er blant de beste, og gidder heller ikke gjøre en innsats for å bli bedre. Når hun spør om hun er bedre enn Siri, bør jeg da lyve? Siri er bestevennen og er mye bedre. Anonymkode: a8a31...3cd AnonymBruker skrev (1 time siden): De er 10 år. Jeg vil helst ikke lyve, men samtidig ikke ta fra henne all selvtillit. Skjønner dog ikke hvorfor hun selv mener at hun er så god 🙈 Anonymkode: a8a31...3cd Nei - lyge vil ikke hjelpe verken deg eller barnet. Hadde svart barnet mitt ærlig jeg. Kommer ingenting godt utav å la de leve i troen på at de er god til noe de ikke er god til. Anonymkode: 2d2bd...254 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #9 Skrevet 19. august 2024 "Nei, Siri øver mer enn deg og derfor er hun bedre. Hvis du øver mer kan du bli flinkere enn Siri". Anonymkode: aaee3...63a 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #10 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De er 10 år. Jeg vil helst ikke lyve, men samtidig ikke ta fra henne all selvtillit. Skjønner dog ikke hvorfor hun selv mener at hun er så god 🙈 Anonymkode: a8a31...3cd Dette er ikke selvtillitt, men et falskt selvbilde. Fortell henne heller at hun kan bli like god hvis hun øver nok, at hun kan bli god med innsats. Anonymkode: e4a46...c3b 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #11 Skrevet 19. august 2024 Kan du bare si litt om hva Siri er god til og litt om hva din datter er god til? Siri er god til å løpe med ballen og skyter hardt, men du er god til å se hvor det andre laget skal spille og du er god til å stoppe dem, eller noe. Kanskje også at Siri har god utholdenhet på å øve/trene. Og så fokusere på at alle kan bli bedre i det de øver på. Jeg ville ikke løyet, men heller ikke bare svart at Siri er best uten noen måte for din datter å gjøre noe med det. Anonymkode: 6b88d...3fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #12 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vanlig dette blant flere. Sønnen min tror også han er bedre enn han er i fotball, men jeg prøver å ikke svare så mye😁 Men sier at han må øve om han vil bli god. Anonymkode: d3c83...575 Broren min er over femti og tror fortsatt han er verdensmester i alt Anonymkode: fb60b...b97
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #13 Skrevet 19. august 2024 Skjønner ikke hva som er galt med at en liten 10 åring skal få ha selvtillit. Den brytes da ned før eller siden uansett av blant annet andre jenter når de når tenårene, at man da fokuserer på framgang innen idretten hun er glad i så la henne få ha den gleden. Ikke fan av janteloven som blander seg inn med idrettsglede og barn altså. For dette er ei ung jente med masse mot og lyst, fokuser på det. For det er noe hun tar med seg videre. Anonymkode: fbc27...4b1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #14 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mitt barn går på en idrett og er blant de dårligste på laget. Dessverre tror hun at hun er blant de beste, og gidder heller ikke gjøre en innsats for å bli bedre. Når hun spør om hun er bedre enn Siri, bør jeg da lyve? Siri er bestevennen og er mye bedre. Anonymkode: a8a31...3cd Hvorfor tror hun at hun er blant de beste? Anonymkode: 14dfb...907 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #15 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Nei, Siri øver mer enn deg og derfor er hun bedre. Hvis du øver mer kan du bli flinkere enn Siri". Anonymkode: aaee3...63a Det er jo ikke sikkert dette er sant heller. Ifølge TS er barna 10 år. På den alderen handler det 95% om fysiske forutsetninger og naturlig talent. Kan bruke meg selv som eksempel; jeg har alltid vært knallgod i alle slags ballidretter, både med føtter og hender, og har alltid løpt raskt, til tross for at jeg ikke trente mer enn 1 time idrett i uka frem til jeg var 15. Anonymkode: 14dfb...907
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #16 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er jo ikke sikkert dette er sant heller. Ifølge TS er barna 10 år. På den alderen handler det 95% om fysiske forutsetninger og naturlig talent. Kan bruke meg selv som eksempel; jeg har alltid vært knallgod i alle slags ballidretter, både med føtter og hender, og har alltid løpt raskt, til tross for at jeg ikke trente mer enn 1 time idrett i uka frem til jeg var 15. Anonymkode: 14dfb...907 Men om ikke alle kan løpe fra de andre på banen, kan de fleste øve seg bedre på pasninger, skudd, overblikk etc.. Anonymkode: 46c5f...e02 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #17 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men om ikke alle kan løpe fra de andre på banen, kan de fleste øve seg bedre på pasninger, skudd, overblikk etc.. Anonymkode: 46c5f...e02 Det var ikke poenget… Anonymkode: 14dfb...907
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå