AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #1 Skrevet 19. august 2024 Ble lovet en 50% fast stilling muntlig, men når den skriftlige avtalen kom var den bare på 30%. Den muntlige beskjeden fikk jeg på et møte mellom arbeidsgiver, nav, fastlege, og spesialist på min funksjonsnedsettelse. Det ligger i referatet til NAV at jeg skulle få fast 50%. Er dette lov? Hvor finner jeg om dette spesifikt i lovverket? Hvor kan jeg "klage"? Anonymkode: 30544...4d2
nordlending Skrevet 19. august 2024 #2 Skrevet 19. august 2024 Kan det være at de bare har skrevet feil?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #3 Skrevet 19. august 2024 nordlending skrev (4 minutter siden): Kan det være at de bare har skrevet feil? Nei, det har de ikke.... Anonymkode: 30544...4d2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #4 Skrevet 19. august 2024 Har du spurt arbeidsgiver om hvorfor kontrakten ikke samsvarer med det dere avtale på møtet? Kan jo hende det kun er en misforståelse eller menneskelig feil av den som har skrevet kontrakten. Anonymkode: 4e12e...cc1 2
c_buk Skrevet 19. august 2024 #5 Skrevet 19. august 2024 Ta en kopi av referatet. Send referatet og opplys om at det må ha skjedd en feil. Avvent respons. Hvis de står fast på 30% kan du f.eks kontakte representanten fra NAV som skrev referatet. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #6 Skrevet 19. august 2024 Ikke signer og referer til møtet. Be om ny kontrakt på 50 prosent Anonymkode: c75d0...75b 1
endo Skrevet 19. august 2024 #7 Skrevet 19. august 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ble lovet en 50% fast stilling muntlig, men når den skriftlige avtalen kom var den bare på 30%. Den muntlige beskjeden fikk jeg på et møte mellom arbeidsgiver, nav, fastlege, og spesialist på min funksjonsnedsettelse. Det ligger i referatet til NAV at jeg skulle få fast 50%. Er dette lov? Hvor finner jeg om dette spesifikt i lovverket? Hvor kan jeg "klage"? Anonymkode: 30544...4d2 Du tar vel dette opp med sjefen/hr i bedriften og nav før du klager her på kg? Særlig siden du har det skriftlig i et referat. (Som jeg nok tenker er en protokoll og dermed lovgivende) uansett, ingen kan hjelpe deg uten å ha sett referatet og arbeidskontrakten. Men jeg kan jo hinte til rettstidene fra 1998 side 946. Vil anbefale deg å bli advokat om du skal prøve framlegge den dommen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå