Gå til innhold

Kan det være fordi du har lagt på deg....?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har vært overvektig i mange år, spesielt rundt magen. Har aldri hatt magesmerter…

Anonymkode: 501bb...306

Nei, men hvis du hadde vært slank, plutselig lagt deg ut og fått magesmerter hadde du kanskje tatt en tur til legen? 

Anonymkode: ee722...d28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du selv snakket om at du har lagt på deg? I så fall syns jeg faktisk ikke at det var så frekt. 

Anonymkode: d5c52...55c

Har aldri snakket om at jeg har lagt på meg.

Anonymkode: 10247...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kunne se ut som at jeg hadde lagt på meg.

Hvordan kan man se ut som om man har lagt på seg?

Anonymkode: 7e757...5e0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok litt ubetenksomt bare, ikke nødvendigvis "vondt ment", -ville ikke hengt meg opp i det... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan kan man se ut som om man har lagt på seg?

Anonymkode: 7e757...5e0

Oppblåst? Ødemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har du lagt på deg da? 

Anonymkode: 6eab9...15c

Hva har det med saken å gjøre? Har aldri hørt om noen som har fått vondt i magen av å gå opp i vekt.

Å endre kostholdet og spise annerledes enn vanlig er noe helt annet. Da sier man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei hun var vel bare ærlig.. og man ser ikke feit ut, man er feit.. 

Anonymkode: 18212...89d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt på deg mye på kort tid? kanskje hun tenkte usunn mat kunne være årsak til plagene dine. 
Uansett er det woke og kommentere vektoppgang, men har man gått ned i vekt synes mange det er helt greit. 

Anonymkode: 38b5d...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha vondt i magen har da vel ingenting med det å gjøre? Får da ikke vondt i magen selv om man har lagt på seg.

Men ja, frekk kommentar. Unødvendig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MegJa skrev (6 minutter siden):

Å ha vondt i magen har da vel ingenting med det å gjøre? Får da ikke vondt i magen selv om man har lagt på seg.

Men ja, frekk kommentar. Unødvendig. 

Det kommer vel an på hvorfor man har lagt på seg? Er det fordi en har spist masse dritt, eller er det fordi en har en voksende kreftsvulst? Ts er jo veldig vag, og kommer med ulike opplysninger. Jeg har 2 i familien som det startet med at de ikke fikk igjen buksene før de fikk vondt i magen , før de gikk til legen og fikk påvist kreft. Så hvis jeg hadde hatt en venninne som la seg ut , uten og ha spist masse og så fikk vondt i magen ville jeg ha spurt om det kunne ha sammenheng. 
Ts har lagt på seg, har ikke lagt på seg men det ser sånn ut, og noe problemer + « noe annet «. Hvis hun er like vag mot venninnen synes jeg spørsmålet var innafor. Hvis ts har spist masse og lagt på seg av naturlige grunner og er åpen og flau over det var det malplassert. Jo, nytt dårlig kosthold kan også føre til magesmerter. Hvis venninnen din hadde rast ned i vekt og klaget over smerter, hadde spørsmålet vært innafor da? 

Anonymkode: ee722...d28

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drakk vin og skravlet med bekjent og kom inn på magesmerter jeg plages av. Så spør hun " tror du at du har vondt i magen fordi du har lagt på deg?"

Jeg ble forfjamset og snakket det faktisk bort fordi jeg syntes hun var frekk men usikker på om hun var klar over sin frekkhet. 

Var hun frekk?

Det finnes ikke noen fasit på om dette er frekt eller ikke, det kommer helt an på ting som deres relasjon, sjargong, personlighet. Hvor man kommer fra kan også spille inn - Nordlendinger er for eksempel kjent for å være mye mer direkte og rett frem enn sørlendinger, uten at de mener å være frekke av den grunn. Men det virker uansett som at DU syns det var frekt sagt. I så fall burde du ta det opp med vedkommende og ikke være butthurt på KG i ettertid. 

Anonymkode: 73c9b...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne jo svart henne: "Du som er så jævlig feit, du har vel vondt i magen hele tiden?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hadde jeg ikke tenkt så mye på, var jeg deg, TS. Folk er bare folk og sier rare, dumme ting noen ganger. Let it go!

Anonymkode: 521de...b52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Økt inntak av forskjellige matvarer kan føre til mageproblemer/ubehag, så det er ikke på viddene det hun kommer med. Det kan være helt legitim grunn, men klønete formulert. 

Etter at jeg begynte med parodisk fasting, og gikk ned 10 kg fra 60 til 50 kg så har ubehaget gitt seg helt.

Anonymkode: 070b0...57d

Parodisk fasting🤣 forresten så er 50 kilo veldig lite for en voksen dame. Hvorfor slanke seg til undervekt?

Anonymkode: 6b8fe...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Økt inntak av forskjellige matvarer kan føre til mageproblemer/ubehag, så det er ikke på viddene det hun kommer med. Det kan være helt legitim grunn, men klønete formulert. 

Etter at jeg begynte med parodisk fasting, og gikk ned 10 kg fra 60 til 50 kg så har ubehaget gitt seg helt.

Parodisk fasting😂 Er det gøy?

Anonymkode: 49345...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 8/19/2024 at 4:45 PM, AnonymBruker said:

Parodisk fasting - en parodi på å faste 😂😂

Anonymkode: 1bfc3...778

On 8/20/2024 at 11:07 AM, AnonymBruker said:

Parodisk fasting🤣 forresten så er 50 kilo veldig lite for en voksen dame. Hvorfor slanke seg til undervekt?

Anonymkode: 6b8fe...b92

On 8/20/2024 at 11:13 AM, AnonymBruker said:

Parodisk fasting😂 Er det gøy?

Anonymkode: 49345...9db

Mente selvsagt periodisk fasting 😂 Gikk litt fort i svingene der. 

Til over: 50 kg er akkurat passe for meg på 162, og ubehag har forsvunnet helt. Hadde jeg veid 5-7 kg mindre så ville jeg vært enig i at det er undervekt. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig kommentar, fordi vekt og magesmerter sjeldent henger sammen. 

Hvis du hadde klaget over at du fikk vondt i knær av å gå trapper etter vektøkning, så kunne jeg kanskje skjønt kommentaren. Men selv da. Det er unødvendig å kommentere andres kropper. 

Anonymkode: da320...636

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh, hvorfor ta på vei for en slik kommentar? Hun kalte deg ikke feit, eller snakket nedsettende. Hun bare kom med en kommentar basert på fakta. Jeg går ut i fra at du har lagt på deg, og at det er noe venninna di har observert, siden hun sa det hun sa. Det er jo ikke ondsinnet i seg selv. Det er heller ikke noe galt i å legge på seg.

Anonymkode: a4688...7e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...