Gå til innhold

Bruke bilder som jeg tar nå i boligannonse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer sterkt å kjøpe noe litt mindre , men ønsker å kjøpe før vi selger, da vi har noe spesifikt som vi ønsker. Boligene der kommer med jevne mellomrom til salgs men vi vet ikke når. Kan med andre ord tenkes at det kommer noe i vinter og da vil være parat til å legge ut boligen. Den ser bare mye bedre ut på sommerstid og Hagen etc er litt av «poenget» med den som vi må

få frem. Ønsker jo mest mulig for boligen. 

det er 4 år siden vi kjøpte den, Kan vi bruke de samme bildene som ble brukt i boligannonsen da? Bare til utebildene?

Anonymkode: d5efa...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal bruke de gamle bildene må du har tillatelse. Det beste er å ta nye bilder av uteområde nå så du er klar til å legge ut.

Anonymkode: ed9fe...ba4

• Liker 9
Skrevet

Du kan selvsagt ikke bare bruke de gamle bildene. Må i såfall kjøpe bruksrettighetene til bildene, som oftest er det fotografen/firmaet som eier disse. 

Men det har vel skjedd ting i hagen på fire år, så du bør heller ta nye bilder nå i sommer dersom det kan være aktuelt med boligsalg de kommende 8-10 månedene. Annonsen skal jo vise hvordan det ser ut nå, ikke for 4-5-6 år siden. 

Anonymkode: 3a8af...d4e

• Liker 7
Skrevet

(Også utrolig dumt å satse på å kjøpe før dere selger i dagens marked….)

Anonymkode: 0d98c...4b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan selvsagt ikke bare bruke de gamle bildene. Må i såfall kjøpe bruksrettighetene til bildene, som oftest er det fotografen/firmaet som eier disse. 

Men det har vel skjedd ting i hagen på fire år, så du bør heller ta nye bilder nå i sommer dersom det kan være aktuelt med boligsalg de kommende 8-10 månedene. Annonsen skal jo vise hvordan det ser ut nå, ikke for 4-5-6 år siden. 

Anonymkode: 3a8af...d4e

Ok

Er det tilstrekkelig å ta bilder selv i boligannonsen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

(Også utrolig dumt å satse på å kjøpe før dere selger i dagens marked….)

Ja enig i det. Hadde selvsagt vært mye mer fordelaktig å Solgt først ; men når vi ikke vet om det kommer ut noen boliger fra det spesifikke boligfeltet ennå… hva gjør man da.. ønsker ikke leie noe for mellomstasjon

Skrevet

Men få tatt nye utebilder nå.

Kan gjøre det til en greie - ha bilder både sommer, høst og vinter, så en ser boligen gjennom årstidene.

• Liker 5
Skrevet

Noen har private utsiktsbilder med osv har jeg lagt merke til. Men best å få fotograf til å ta de

Anonymkode: 3c4a5...57c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja enig i det. Hadde selvsagt vært mye mer fordelaktig å Solgt først ; men når vi ikke vet om det kommer ut noen boliger fra det spesifikke boligfeltet ennå… hva gjør man da.. ønsker ikke leie noe for mellomstasjon

Sånn er det jo for alle.

Mye lurere å evt sette ting på lager og leie noe en periode, mens en venter på at den perfekte boligen dukker opp.

Enn å risikere å kjøre økonomien sin rett på dunken om en blir sittende med to boliger over en lengre periode.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sånn er det jo for alle.

Mye lurere å evt sette ting på lager og leie noe en periode, mens en venter på at den perfekte boligen dukker opp.

Enn å risikere å kjøre økonomien sin rett på dunken om en blir sittende med to boliger over en lengre periode.

Tja det er jo noe med at vi har 2 små barn som fortsatt skal være i området rundt bhg og ikke bryte for mye opp for dem

Skrevet

Om du bruker samme megler kan du sikkert få bruke de eldre bildene (utendørs) om det er ok for megler (de eier som regel bruksrettighetene) 

Anonymkode: 80326...2ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ok

Hvis du har et veldig godt kamera så kan det gå. Ikke sats på mobilbilder... Få det skikkelig gjort. Det verste jeg ser i boligannonser er uskarpe og rotete bilder tatt av selger selv. Det blir sjelden det samme som når en profesjonell har tatt dem. Vinklingen, skarpheten osv.

Har dere et digitalt speilreflekskamera eller kan låne et?

Anonymkode: 92544...5cb

• Liker 1
Skrevet

+ riktig objektiv. Men husk at alle kan ta bilder men ikke alle kan ta gode bilder. Jeg ser raskt om bildene er tatt av en amatør el. en erfaren fotograf. 

Anonymkode: 80326...2ec

• Liker 1
Skrevet

Når jeg har vært på boligjakt om vinteren har jeg kikket ekstra mye på boliger med sommerbilder. Ikke bare fordi du ser tomta og hagen mye bedre, men det vekker en lengsel etter sommeren. Det er faktisk veldig lurt å ha slike bilder, men de må være proffe! 

Anonymkode: a1cb1...6b7

• Liker 2
Skrevet

Kan gå helt fint med bilder tatt med moderne mobiltelefoner. Men pass på å style og rydde.

Anonymkode: 7e46b...f5e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan gå helt fint med bilder tatt med moderne mobiltelefoner. Men pass på å style og rydde.

Anonymkode: 7e46b...f5e

Ja. Skal se på det

foto er en stor interesse her i huset så tror ikke vi tar så verst bilder. Men har ikke profesjonelt kamera . 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Skal se på det

foto er en stor interesse her i huset så tror ikke vi tar så verst bilder. Men har ikke profesjonelt kamera . 

ts

Det går fint. Mobilen tar veldig fine bilder. 

Men flere annonser som jeg har sett på når der var vinter hadde bilder av uteområdet på sommeren i tillegg. Så det er ikke uvanlig det. Jeg elsker å se annonser. For jeg skal bygge et hus i fremtiden. Så jeg får inspirasjonen på planløsninger. 

Anonymkode: 73db3...766

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta kontakt med en eiendomsmegler som pleier å selge i det aktuelle området, for å høre om de kan ta kontakt når det er noe i dette feltet som skal selges. De pleier å få vite det en god stund før boligene blir lagt ut for salg.

(Jeg fikk i hverfall høre om det av en eiendomsmegler. Vet ikke om det er likt overalt eller et engangstilfelle).

Anonymkode: 699bd...ea7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ta kontakt med en eiendomsmegler som pleier å selge i det aktuelle området, for å høre om de kan ta kontakt når det er noe i dette feltet som skal selges. De pleier å få vite det en god stund før boligene blir lagt ut for salg.

(Jeg fikk i hverfall høre om det av en eiendomsmegler. Vet ikke om det er likt overalt eller et engangstilfelle).

Anonymkode: 699bd...ea7

Men er ikke det dumt taktisk sett..? Når

huset da kommer for salg vet megler at jeg er veeeldig interesser.. kanskje ikke et bra trekk? Men aner ikke.. har hørt flere si det samme

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2024 den 16.40):

Ok

Hvis du må spørre om det tror jeg du skal overlate foto til profesjonelle. Å tape interessenter for å spare noen tusenlapper på inntrykket i annonsen er dyrt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...