Gå til innhold

Kan man sjekke taxiruten i etterkant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trøbbel med jobben, da en taxitur hjem fra jobbarrangement betalt med jobbkortet viser at turen tok 35 minutter og var på nesten 3 mil. Jeg bor noen kilometer unna, og turen burde tatt 15 minutter. Var ganske full, og lurer på om jeg enten har blitt lurt, eller sovet meg gjennom at andre ble kjørt hjem. 
Kan taxiselskapet sjekke opp hvor turen startet og sluttet f.eks? Dette var i juni, jeg har ikke sett så nøye på kvitteringen, før regnskap ringte og lurte.. 

Anonymkode: 252d4...f8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trøbbel med jobben, da en taxitur hjem fra jobbarrangement betalt med jobbkortet viser at turen tok 35 minutter og var på nesten 3 mil. Jeg bor noen kilometer unna, og turen burde tatt 15 minutter. Var ganske full, og lurer på om jeg enten har blitt lurt, eller sovet meg gjennom at andre ble kjørt hjem. 
Kan taxiselskapet sjekke opp hvor turen startet og sluttet f.eks? Dette var i juni, jeg har ikke sett så nøye på kvitteringen, før regnskap ringte og lurte.. 

Har du ingen apper selv som kan vise info? Ring taxiselskapene og forklar problemet.

Men la være å fortelle at du var så beruset at du ikke vet. 

Ellers en lærepenge om å holde seg litt mer edruelig?

Anonymkode: 93dd7...fb6

Skrevet

Hvis du bestilte i appen, ja. Om du ringte inn bestillingen eller praiet på gaten, nei. 

Anonymkode: 49965...427

• Liker 2
Skrevet

Ingen app, tok taxi fra taxiholdeplass. Jaja, ikke verre enn at jeg må unnskylde og betale det selv..

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen app, tok taxi fra taxiholdeplass. Jaja, ikke verre enn at jeg må unnskylde og betale det selv..

Virker sannsynlig at andre på jobben har kjørt med deg hjem.

Eventuelt har du hatt sex med taxi.

Anonymkode: 5692d...b47

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Virker sannsynlig at andre på jobben har kjørt med deg hjem.

Eventuelt har du hatt sex med taxi.

Taxiprostitusjon? 😄

Ts, dette hadde jeg bare betalt uten å gjøre et nummer ut av. Taxi i fylla på jobbens regning.. Tja.. 

Anonymkode: cc9f4...bda

Skrevet

Bruk Uber neste gang, der får du pris og rute på forhånd. 

Anonymkode: b6621...417

• Liker 3
Skrevet

Kan du kontakte taxiselskapet og spørre hvor mange som var i taxien? Om det var to personer og flere enn ett stopp på ruten? Logger ikke de sånt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Taxiprostitusjon? 😄

Ts, dette hadde jeg bare betalt uten å gjøre et nummer ut av. Taxi i fylla på jobbens regning.. Tja.. 

Taxituren var godkjent altså, siden det var et kundearrangement😅 Men ikke en tremilstur…

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Taxituren var godkjent altså, siden det var et kundearrangement😅 Men ikke en tremilstur…

Du kan jo ha kjørt en kunde hjem via taxien?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

turen tok 35 minutter og var på nesten 3 mil

Du har kvittering som viser disse detaljene? Jeg tror jeg hadde dekket hele utgiften selv hvis jeg ikke kunne dokumentert enkelt hvorfor dette skulle ha blitt dekket av jobben.

Anonymkode: 9686d...089

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du kan jo ha kjørt en kunde hjem via taxien?

Ikke via, men med i så fall.

Anonymkode: 3ef96...13b

Skrevet

Det er jo bare å ringe taxiselskapet og forklare at regnskapsavdelingen nekter å dekke en taxiregning på tre mil for noe som skulle vært på under en mil, og be om dokumentasjon på rute for å fremlegge for arbeidsgiver. 

Så kanskje de klarer å finne litt informasjon om turen, hvor den gikk, antall passasjerer osv. 

Kanskje du dro innom en kebabsjappe for litt nattmat? 

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Men da vil de jo uansett ikke dekke hele turen? Kun det det ville kostet hjem. Med rette. Meningen var vel verken å kjøre andre hjem eller stoppe for mat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...