Gå til innhold

Gidder du ikke åpne selv om de ser du er hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på uanmeldt besøk. Og IKKE dere som mer enn gjerne åpner. 

Er det ikke flaut hvis de sender mld til deg og sier vi så deg i vinduet?

Anonymkode: 8faae...778

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om noen ringer på må du ikke åpne.

Ikke alltid man føler for det :) 

Man har rett på et privatliv.

Anonymkode: 3907a...a94

• Liker 22
Skrevet

Må da være flaut når jeg sier til andre at:"jeg så at Kari var hjemme men hu gadd ikke åpne døra!"

Anonymkode: 30fad...702

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei hva skulle være flaut med det? Noen er slik at selv om de får beskjed om at det passer dårlig så skravler de øra av deg. Eller man skal sove eller slappe av med litt alenetid for en gangs skyld. At andre mener de skal besøke meg betyr ikke at de har retr på å besøke meg.

Anonymkode: 8ea61...68b

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må da være flaut når jeg sier til andre at:"jeg så at Kari var hjemme men hu gadd ikke åpne døra!"

Ts her. Synes det er mer flaut for den andre 

Som da var min svigerdatter m/ vår sønn. Vi så henne i vinduet og kunne høre lyder. Og heller ikke svare på sms før flere timer etter. 

• Liker 1
Skrevet

Var ei som ringte oss og la igjen svar på mobilsvar "jeg vet dere er hjemme, dere kan bare komme ut" men vi var på vei hjem på sykler akkurat da. Gjett hvem som ble flat når vi svingte inn til huset hjemme på hver våre sykler..hun satt i bilen 😂

Anonymkode: 720dc...0c7

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei hva skulle være flaut med det? Noen er slik at selv om de får beskjed om at det passer dårlig så skravler de øra av deg. Eller man skal sove eller slappe av med litt alenetid for en gangs skyld. At andre mener de skal besøke meg betyr ikke at de har retr på å besøke meg.

Koster ingenting å åpne døra og si vennlig at det ikke passer 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei? Jeg tenker det er rare folk som står og ser inn vindu og håper de ikke kommer tilbake. Kanskje jeg hadde svart akkurat det på den meldingen. Er jo de som bør være flaue. 

Anonymkode: d534d...18b

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er flaut. Altså for deg , ikke Kari. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Men hvorfor MÅ MAN? Folk bestemmer vel over sin egen tid? Kanskje man har onanert og ønsker å vaske seg litt først og få lufta ut 😉 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker at folk som sender slike meldinger er nokså lav sosial intelligens. Folk er HJEMME, hos SEG SELV. De har ikke åpen butikk, med plikt til å slippe folk inn om det ikke passer.

Anonymkode: dc2c2...275

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Hva vet du om hva det koster? Skal man virkelig måtte være vennlig døråpner hver time man er hjemme? Dårlig humør, sykdom, tretthet, dusje eller måtte på do osv er uvennlig ? 
koster ingenting og spørre om det passer med besøk. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet

*har...ikke er..

Anonymkode: dc2c2...275

Skrevet

Det sier litt om folk som sender sånne meldinger… synes det er en uting å komme uanmeldt også, glad det er tilnærmet utfaset i min krets ( det var ok når unger kom i den tiden, de har litt andre regler).  Vi har ikke forklaringsplikt, og åpner hvis man vil. 

Anonymkode: 65e90...335

• Liker 5
Skrevet

Jo, jeg åpner alltid selv om jeg ikke vil ha besøk. Som regel er det bare familie som kommer uanmeldt og som regel er det bare koselig, men det blir for flaut og dumt om de ser jeg er hjemme og at jeg lar være å åpne 😅

Anonymkode: d5132...c1d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor MÅ MAN? Folk bestemmer vel over sin egen tid? Kanskje man har onanert og ønsker å vaske seg litt først og få lufta ut 😉 

De fleste jeg kjenner dukker ikke bare opp. Hadde en venninne som ikke aksepterte det. En søndag formiddag tilbrakte vi i sengen og hadde sex da hun ringte på . Ga seg ikke, hun så lyset var på og hørte musikk og visste vi var hjemme. Nei, jeg har ikke åpent hus, og om det var uvennlig av meg og ikke avbryte og kle på meg  for og vennlig åpne døren og forklare hvorfor det ikke passet akkurat da får det vennskapet bare være. 
hun hadde vært velkommen på kaffe en time senere om hun hadde giddet og spurt om / når det passet først. 

• Liker 11
  • Nyttig 11
Skrevet

Her hører jeg hvem som kommer ut i fra hvordan de går. Er jeg alene en dag og ikke ønsker besøk så overser jeg døra eller sier det som det er 🙂

Anonymkode: 418e3...ebe

• Liker 2
Skrevet

Kommer helt ann på dagsform. Men nei springer ikke akkurat til ytterdøra om jeg hører det ringer på der jeg står i dusjen full av såpe. 90% av de som kommer uanmeldt på døra mi er av type selger eller noe religiøse greier, til nød en nabo unge som leker ring å stikk. Alle i min omgangskrets ville tatt kontakt på forhånd.

Anonymkode: 8cc8e...d13

• Liker 7
Skrevet

Absolutt ikke. Klarer du ikke å avtale besøk så får du heller ikke komme på besøk.

Anonymkode: 2eb40...a23

• Liker 9
Skrevet

Jeg orker ikke være tilgjengelig for folk når det passer dem uten at man har snakket på forhånd, og kommer de uanmeldt kan de bare glemme at jeg åpner døra. Kanskje man har andre planer, kanskje man er opptatt. Sikkert helt greit å bare stikke innom på bydga (?), men det funker bare ikke her i gården. 

Anonymkode: 328b3...938

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...