Gå til innhold

1 skoledag etter sommerferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det ikke normalt med pentøy, nye eller rene klær første skoledag?

Begge mine ordner seg og skal se «pyntet» ut i forhold til alle andre skoledager.

men så flere barn med slitte joggedress, sykkel shorts og magetopp, flekkete klær osv. 

Anonymkode: e8037...6d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja huff... 🙄 

Anonymkode: acbd2...78e

• Liker 2
Skrevet

Du har rett. Totalt unormalt. Og du gjør rett i å reagere, dette er alvorlig! 

Rene klær er ikke viktig ellers, men første skoledag! Da tørker man vekk flekken med litt spytt. 

Ekstra viktig er det å pynte seg når foreldrenes selvtillit er på bånn. Hvordan ellers skal man kunne føle seg bedre, eller like god, som de andre foreldrene. 

Anonymkode: c6069...49e

• Liker 6
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her er det stort sett kun 1 klasse som pynter seg 

Skrevet

Er virkelig dette noe å bry seg så mye om, at man til og med oppretter tråd om det på kg? Joggebukse eller penklær har ingenting å si på omsorgen barna får av foreldrene sine. Det viktigste er at barna får gå i klær de føler seg vel i og komfortable i. 

Anonymkode: a1567...d05

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Når jeg var barn kjøpte vi alltid "nye klær" til første skoledag etter ferien. Men vi fikk selvfølgelig ikke klær i hytt og gevær ellers i året.. så sikkert litt av grunnen til akkurat det. 

Ungen min får egentlig klær når han trenger det eller har lyst på noe spesielt, men han hadde likevell sett seg ut noe bestemora hadde "kjøpt til skolestart". Også fikk han et par nye sneakers med meg imårrest, som en gave :)  da de gamle var passe oppbrukt. 

• Liker 2
Skrevet

Førsteklassinger pleier å pynte seg litt, sjelden jeg ser eldre skolebarn som pynter seg første skoledag.

Min 10. klassing stilte opp i joggebukse i dag... 

Anonymkode: 60361...625

• Liker 5
Skrevet

Det er vel bare skolestarterne som pynter seg litt, resten stiller i hverdagsklær. Når det er sagt synes jeg uansett det er veldig merkelig å kritisere andres klesstil, det angår jo ikke deg hva andres barn går kledd i. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du har rett. Totalt unormalt. Og du gjør rett i å reagere, dette er alvorlig! 

Rene klær er ikke viktig ellers, men første skoledag! Da tørker man vekk flekken med litt spytt. 

Ekstra viktig er det å pynte seg når foreldrenes selvtillit er på bånn. Hvordan ellers skal man kunne føle seg bedre, eller like god, som de andre foreldrene. 

Anonymkode: c6069...49e

Det er ikke snakk om små flekker på klær men joggebukse med masse skittne bruke flekker

Skrevet

Har du tenkt på at de kan ha blitt skitne på skoleveien eller på morgen-SFO? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.

Er det ikke normalt med pentøy, nye eller rene klær første skoledag?

Begge mine ordner seg og skal se «pyntet» ut i forhold til alle andre skoledager.

men så flere barn med slitte joggedress, sykkel shorts og magetopp, flekkete klær osv. 

Mener at dine barn begynte i 1 klasse idag?

• Liker 1
Skrevet

Det er flott når man finner noe å kritisere andre for, er det ikke? Alle mine barn går ut døren med rene klær hver morgen, et av barna er skitten fra topp til tå før jeg rekker å snu meg. Det gidder jeg rett og slett ikke gjøre noe med. Barna får bestemme selv hva de går med så lenge klærne passer været. 

Anonymkode: 7dd2e...76f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Min førsteklassing pyntet seg med kjole og sløyfe idag. Ikke nytt antrekk men ny sekk. 

Sønnen som startet i 5.klasse tok på seg ny bukse og ny genser som han fikk av besteforeldrene i sommer. Også var han opptatt av å dusje og ta på godlukt idag men ellers er det joggedress og komfortable klær som oftest blir valgt gjennom året... ☺️

Anonymkode: 571ab...44b

• Liker 1
Skrevet

Kan godt kle seg litt stilig i første klasse. Mange foreldre tar bilder av sitt barn, og noen har klassebilde i avisa. Noen går på kafe og feirer etterpå osv. Første dag etter ferien fra andre klasse og opp er en helt vanlig dag, og jeg ser ingen grunn til at de skal pynte seg for dette. Rene klær synes jeg er en selvfølge uavhengig av hvilken dag det er. Sender de ikke på skolen i synlig flekkete klær. Joggedress er selvfølgelig helt okey. Har ikke sett noen barn i magetopp, er dette vanlig på barneskolen?

Anonymkode: ae7d9...f1e

Skrevet

For 1.klasse i barneskolen, mener du? Eller første skoledag uavhengig av hvilket klassetrinn? 

Anonymkode: 32c97...959

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For 1.klasse i barneskolen, mener du? Eller første skoledag uavhengig av hvilket klassetrinn? 

Anonymkode: 32c97...959

Lurte jeg også på. Antar det er snakk om andre klasse og opp. Ellers blir det vel litt overflødig å ta med "etter sommerferien".

Anonymkode: ae7d9...f1e

Skrevet

Bonusbarna kom i dag med slitte og møkkete tøy etter første skoledag. Moren gadd ikke å kjøpe nytt kom det fra eldste. Så i dag var vi på shopping med 3 barn så de får noe nytt til i morgen.

Noen ganger kan man gjøre en innsats. 

Anonymkode: c0810...225

Skrevet

Første dag i 1 klasse.

hilsen 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Første dag i 1 klasse.

hilsen 

TS

Da tar man seg tiden til å gi det barnet litt ekstra hyggelig oppmerksomhet. Barnet merker det kanskje selv h is hen skiller seg ut. At andre foreldre ugleser barnet og/eller foreldrene bidrar ikke til noe godt. Barn er lojale mot sine foreldre og kan bli bekymret for om mamma blir lei seg for at den dumme damen såg stygt på henne.

Anonymkode: 16def...6aa

Skrevet

Det var i hvert fall vanlig med nye klær til skolestart da jeg var barn. Joggebukse var det ingen som gikk med på min gamle skole - jeg husker at jeg hadde på meg joggedress én gang i 2.klasse eller noe, og da fikk jeg kommentar fra en i klassen at hun ikke fikk lov til å gå med joggedress på skolen fordi moren hennes «synes det så så slaskete ut». Hadde aldri joggedress på skolen igjen etter det, og er vel egentlig enig med moren hennes 😂 

Anonymkode: 34d9e...f48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...