Gå til innhold

Er det ikke flaut om h*n er utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt vanlig at et forholdt i dag tar slutt. En finner ut at en ikke passet for hverandre og går hver til sitt.   Men jeg skjønner ikke hvordan noen klarer å fortelle det til andre at h*n var utro.  Skjønner jo at en er sinna og ønsker å "skade" med å snakke dårlig om h*n.  

Hadde partneren min vært utro, hadde jeg vært sint og flau.   Ingen er utro om de har det greit hjemme...

Anonymkode: b5d4d...2db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er ulike i hva de ønsker å dele. Kansje handler det om å kunne forklarer hvorfor tilliten er borte eller hvorfor de ikke vil kjempe mer for forholdet. 

Situasjoner før utroskap er ulike. Noen er utro pga et dårlig forhold, andre av rein lyst, mange midt imellom. Noen har en kort affære eller et ons, andre et langvarig forhold bak den andres rygg. 

Anonymkode: f0079...0c6

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Tvert om synes jeg det virker som om de fleste som er utro faktisk har det bra i forholdet. Noen er bare født drittsekker og trenger å være kjipe for å kjenne at de lever. De går nærmest til grunne om de holder seg i skinnet. Selv den uten sidestykke peneste dama jeg kjenner ble utsatt for utroskap mens hun trodde forholdet var bra.

Anonymkode: 93a3b...c53

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor skulle det være flaut for meg hvis partner er utro? Det er jo han som da hadde dummet seg så til de grader ut, ikke meg. Spesielt basert på at vi har et veldig fint forhold, og at han ikke har noen grunn til å være utro bortsett fra sin egen dårlige dømmekraft. 

Anonymkode: 64c5c...a1d

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

"Ingen er utro om de har det greit hjemme", stemmer ikke alltid for et forhold er ikke svart/ hvitt.

Min exmann var utro i fylla to ganger og han sa at han hadde ingenting å utsette på vårt forhold.

Han var sexavhengig og vi hadde sex omtrent daglig, selv om jeg ikke alltid hadde lyst der og da.

Han sa han elsket utseendet og kroppen min, og hadde aldri elsket en kjæreste så høyt som meg, men han elsket også oppmerksomhet og hadde et stort ego.

Når andre damer viet han oppmerksomhet og han hadde ølbrillene på, gikk fornuften ut og når han møtte en dame som ønsket sex med han, mistet han fullstendig hodet.

Han var ikke følelsesmessig involvert da han var utro, og ønsket ikke å forlate meg eller å ha et forhold på si.

Han fortalte sine søsken hva han hadde gjort, og sa at han angret så ekstremt at han visste ikke hva han skulle gjøre for meg.

Der og da var jeg så forbannet at jeg syntes det var greit at han fortalte familien sin hvor jævlig han hadde vært, men nå i ettertid synes jeg det er flaut at de vet om det, selv om vi ikke er sammen lenger.

Anonymkode: 062c8...02d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er helt vanlig at et forholdt i dag tar slutt. En finner ut at en ikke passet for hverandre og går hver til sitt.   Men jeg skjønner ikke hvordan noen klarer å fortelle det til andre at h*n var utro.  Skjønner jo at en er sinna og ønsker å "skade" med å snakke dårlig om h*n.  

Hadde partneren min vært utro, hadde jeg vært sint og flau.   Ingen er utro om de har det greit hjemme...

Å joda.. mange er utro selv om de har en fantastisk partner hjemme. Utroskap handler ikke bare om å få tømt seg, men veien dit også, mange er utro fordi de liker jakten, spenningen osv. 

Anonymkode: 4d382...c8a

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Mange har det faktisk bra i forholdet selv om de er utro. Enkelte har bare altfor stor lyst kan man si. Jeg hadde satt pris på å fått vite det hvis min partner var utro mot meg.

Endret av Sannhetsøkende
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Uttaler du deg på grunn av erfaring eller synser du bare?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og prisen for dagens mest naive og uvitende går til... 

Anonymkode: 1f215...ead

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ingen er utro om de har det greit hjemme...

Det der er feil. Mange menn kan fint være utro selv om de ellers er lykkelige med en fantastisk dame. Mitt inntrykk er at når det gjelder damer så er det ofte noe galt i forholdet som gjør at hun tar det skrittet.

Anonymkode: f5555...bff

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor er det flaut? Det er jo ikke jeg som har brutt ekteskapsløftene. Det må være flaut for den som har pult rundt mens han/hun var gift.

Anonymkode: 9409e...83e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

"Ingen er utro om de har det greit hjemme", stemmer ikke alltid for et forhold er ikke svart/ hvitt.

Min exmann var utro i fylla to ganger og han sa at han hadde ingenting å utsette på vårt forhold.

Han var sexavhengig og vi hadde sex omtrent daglig, selv om jeg ikke alltid hadde lyst der og da.

Han sa han elsket utseendet og kroppen min, og hadde aldri elsket en kjæreste så høyt som meg, men han elsket også oppmerksomhet og hadde et stort ego.

Når andre damer viet han oppmerksomhet og han hadde ølbrillene på, gikk fornuften ut og når han møtte en dame som ønsket sex med han, mistet han fullstendig hodet.

Han var ikke følelsesmessig involvert da han var utro, og ønsket ikke å forlate meg eller å ha et forhold på si.

Han fortalte sine søsken hva han hadde gjort, og sa at han angret så ekstremt at han visste ikke hva han skulle gjøre for meg.

Der og da var jeg så forbannet at jeg syntes det var greit at han fortalte familien sin hvor jævlig han hadde vært, men nå i ettertid synes jeg det er flaut at de vet om det, selv om vi ikke er sammen lenger.

Snakk om å skyte seg selv i foten 😂.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og dette, altså, er helt feil. Mange menn trygler om å forbli i forholdet etter å ha blitt avslørt. Det gjorde eksen min. Han ba på sine knær, lenge. Hvorfor skulle han gjøre det hvis han hadde det vondt hjemme, da? Jeg sa klart fra til ham at jeg lar ham gå, og at han gjerne kan bli sammen med elskerinnen hvis det var det han ville. Men nei, elskerinna ble dumpet på dagen, og han hang etter meg i lang tid.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ingen er utro om de har det greit hjemme...

Syns dette er et ganske naivt og snevert syn på utroskap.. Og virker jo litt som "victim blaming" når man fremstiller det sånn. Som om hvis man hadde vært en enda bedre person, gitt enda mer av seg selv i forholdet så ville man ikke opplevd at noen var utro mot en, og det syns jeg blir en ganske stygg ting å si. Blir jo som å sparke noen som allerede ligger nede å si slikt. Man kan gi og gi alt man klarer av seg selv og være supermodell, men fortsatt oppleve at partneren hopper på noen andre. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og dette, altså, er helt feil. Mange menn trygler om å forbli i forholdet etter å ha blitt avslørt. Det gjorde eksen min. Han ba på sine knær, lenge. Hvorfor skulle han gjøre det hvis han hadde det vondt hjemme, da? Jeg sa klart fra til ham at jeg lar ham gå, og at han gjerne kan bli sammen med elskerinnen hvis det var det han ville. Men nei, elskerinna ble dumpet på dagen, og han hang etter meg i lang tid.

Hørt om traumabånd? Eller er det kun kvinner som kan bli utsatt for psykisk vold av en partner?

Anonymkode: 74d88...d6e

• Liker 1
Skrevet

Dette stemmer ikke, og det vitner om umoden tankegang å skylde på offeret. 

Anonymkode: 4fb8e...e4b

• Liker 6
Skrevet

Nei, det er jo den som er utro som bør skamme seg. Det er den som velger å knulle andre, fremfor å legge inn en innsats for å få det greit hjemme. 

Anonymkode: f7500...e2d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hørt om traumabånd? Eller er det kun kvinner som kan bli utsatt for psykisk vold av en partner?

Ja, det har jeg hørt om ( ikke meg du svarer).

Men i herrens navn- vil inderlig håpe og tro at de som først blir ferske for utroskap og deretter trygler den de har bedratt, vanligvis IKKE har vært utsatt for psykisk partnervold 🤯..

Selvsagt er det også menn som utsetter for partnervold, men det er neppe hovedgrunnen , ei heller en god grunn til utroskap.

Dette argumentet er først og fremst ei avsporing av det TS tar opp.

Endret av Sydvesta Orkana
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ingen vold utøvd fra min side, nei.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Her kommer en betrakting basert egne opplevelser. Min mann var utro mot meg i en lang periode, mens han vurderte å gå fra meg. Forholdet mellom oss ble stadig dårligere, mens utroskapet utviklet seg til å bli et hemmelig seksuelt og emosjonelt forhold. Da jeg til slutt tok mot til meg og konfronterte han med mistanken min blånektet både han og elskerinnen for at det hadde skjedd, selv om det egentlig var helt åpenbart. Felles bekjente har også kommet til meg i etterkant og erkjent at de visste om forholdet, men var usikre på hvordan de skulle håndtere situasjonen. 

Ja, jeg syntes det er skamfullt og flaut. Først skammet jeg meg fordi jeg følte meg som en udugelig partner og kvinne (ja, vi hadde slitt i lang tid - men det var familielivet som ble prioritert fremfor kjæresteforholdet), deretter skamfull fordi jeg har så dårlig dømmekraft at jeg hadde satset alt jeg hadde på en livsledsager og far til mine barn som kunne utsette sine nærmeste for et slikt tillitsbrudd. Dette er nok årsaken til at jeg ikke har fortalt andre om hva som egentlig skjedde mellom oss. Ingen vet, bortsett fra de felles bekjente som har fått med seg kontakten. Heller ikke min familie eller nære venner. 

Mannen og elskerinna (som egentlig er i et forhold med en annen mann) fortsetter å nekte, så jeg må bære skammen og sannheten alene. Det gjør dobbelt vondt å ikke vite hva som egentlig er sant og ikke. Løgnene er det værste med hele utroskapen. 

Mitt råd: ikke vær utro - det skaper store problemer for deg selv og dine nærmeste. Dersom du likevel gjør en feilvurdering, vær ærlig mot partneren og familien din. Mye kan tilgis, men ikke uten at sannheten kommer frem. 

Anonymkode: 94efe...dc2

• Hjerte 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...