Gå til innhold

Huseier var i leiligheten under helgetur

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet . Er alenemor. Godt forhold til huseier gjennom mange år. 

I sommer var vi på en etterlengtet helgetur. Da vi kom hjem fortalte han at han hadde ordnet noen lister på badet . 

Altså .... følte det innvaderende. 

Gjorde miner til slett spill og smilte,- og sa så bra. 🙄 

Dette kunne fint ha ventet til vi kom hjem . Han kunne også sagt ifra i forkant. ( så jeg kunne ryddet / vasket der det var nødvendig. ) ikke veldig rotete eller møkkete her 🤪, men noen steder og smårom som jeg tar kun når jeg må 🙈 Som boden og vaskerommet ! 

Han falt litt i min aktelse faktisk. Da magefølelsen sier han benyttet anledningen til å " se hvordan vi har det " Da vi alltid er hjemme.

Alltid betalt på forskudd og ingen festing eller mannfolk. 

Ville følt det på samme måte,dersom leiligheten var helt strøken . Det var ryddig ,men ikke nyvaska gølv. 😎,,

Hva tenker dere ? 

Anonymkode: 35d80...a4a

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virkelig ikke innafor. 
Ulovlig er det også. 

• Liker 22
  • Nyttig 9
Skrevet
1 minutt siden, drohatha said:

Virkelig ikke innafor. 
Ulovlig er det også. 

Enig. Men å opprettholde et godt forhold hadde gjort at jeg ikke tok det videre.

Om noe liknende skulle skje igjen.. Da ville jeg tatt det opp

Anonymkode: 849d7...b98

• Liker 3
Skrevet

Ulovlig så det holder. Det er lov å sende en melding å si at du forventer at han sier ifra i god tid hvis det er noe annet han må inn i leiligheten for ved senere anledning da du syns det er litt ubehagelig at noen har vært i boligen din mens du er borte. 

Anonymkode: 8a913...92a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Ulovlig.

Anonymkode: 04fa5...ee2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg leier en leilighet . Er alenemor. Godt forhold til huseier gjennom mange år. 

I sommer var vi på en etterlengtet helgetur. Da vi kom hjem fortalte han at han hadde ordnet noen lister på badet . 

Altså .... følte det innvaderende. 

Gjorde miner til slett spill og smilte,- og sa så bra. 🙄 

Dette kunne fint ha ventet til vi kom hjem . Han kunne også sagt ifra i forkant. ( så jeg kunne ryddet / vasket der det var nødvendig. ) ikke veldig rotete eller møkkete her 🤪, men noen steder og smårom som jeg tar kun når jeg må 🙈 Som boden og vaskerommet ! 

Han falt litt i min aktelse faktisk. Da magefølelsen sier han benyttet anledningen til å " se hvordan vi har det " Da vi alltid er hjemme.

Alltid betalt på forskudd og ingen festing eller mannfolk. 

Ville følt det på samme måte,dersom leiligheten var helt strøken . Det var ryddig ,men ikke nyvaska gølv. 😎,,

Hva tenker dere ? 

Det er samme hva man tenker om saken, dette er ulovlig..

Anonymkode: 90dc9...d07

• Liker 1
Skrevet

Da jeg leide en kjellerleilighet for noen år siden gikk huseier inn da vi var bortreist en uke, og åpnet vinduene fordi det måtte «luftes ut». Så alle vinduene var åpne i flere dager mens vi var bortreist 🤪

Anonymkode: 07067...553

• Liker 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Hadde byttet lås på døra.

Skrevet

Så lenge dette er første gang det har skjedd hadde jeg sett igjennom fingrene på det pga godt forhold til husverten. Men skjer det igjen ville jeg helt klart sagt ifra!

Anonymkode: 7d4d9...abe

• Liker 5
Skrevet

Åpenbart ulovlig. Men det vet du jo. Dog vanskelig å gjøre noe med nå. Jeg ville kanskje vurdert å bytte låsesylinder på grunn av dette. Er det standard utedør som ikke er en del av et nøkkelsystem så er det rimelig enkelt å bare kjøpe en ny låsesylinder fra for eks Clas Ohlson eller nærmeste Jernia.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet er ulovlig ,- så derfor ble jeg litt perpleks og lei meg faktisk....

Vi bor i samme hus,og han har alltid hatt fri tilgang dersom noe skal gjøres,eller noe jeg lurer på. 

Så føler da at jeg ikke kan si noe. 

Hele greia virker søkt,da denne hendelsen var ute av karakter. Han og kona jobber og er flinke folk både hjemme og ute. 

Likevel...vi er ikke såpass familiære at de inviterer meg på kaffe 🙃 Kun et ryddig leieforhold. 

Mulig jeg overreagerer da jeg vet de er otdentlige folk..men likevel føler jeg på en mangel av respekt om det kan sies på den måten ? 

Man vet jo aldri hva folk gjør om ingen ser dem . Ingen statshemmeligheter eller annet gjemt i skuffene her,,men endel private papirer og dagboka mi . 

• Hjerte 7
Skrevet

Jeg bytter ikke lås. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så lenge dette er første gang det har skjedd hadde jeg sett igjennom fingrene på det pga godt forhold til husverten. Men skjer det igjen ville jeg helt klart sagt ifra!

Anonymkode: 7d4d9...abe

Tenker det samme 🌹

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet er ulovlig ,- så derfor ble jeg litt perpleks og lei meg faktisk....

Vi bor i samme hus,og han har alltid hatt fri tilgang dersom noe skal gjøres,eller noe jeg lurer på. 

Så føler da at jeg ikke kan si noe. 

Hele greia virker søkt,da denne hendelsen var ute av karakter. Han og kona jobber og er flinke folk både hjemme og ute. 

Likevel...vi er ikke såpass familiære at de inviterer meg på kaffe 🙃 Kun et ryddig leieforhold. 

Mulig jeg overreagerer da jeg vet de er otdentlige folk..men likevel føler jeg på en mangel av respekt om det kan sies på den måten ? 

Man vet jo aldri hva folk gjør om ingen ser dem . Ingen statshemmeligheter eller annet gjemt i skuffene her,,men endel private papirer og dagboka mi . 

Det er ikke å overreagerer når noen bryter seg inn og tilbringer tid på badet ditt. Det er ulovlig og ekkelt uansett hvem som gjør det. De fleste mennesker har veldig private ting liggende i hjemmene sine. Dette er invaderende.

Anonymkode: a9738...b88

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da jeg leide en kjellerleilighet for noen år siden gikk huseier inn da vi var bortreist en uke, og åpnet vinduene fordi det måtte «luftes ut». Så alle vinduene var åpne i flere dager mens vi var bortreist 🤪

Anonymkode: 07067...553

Ikke sant ... det er jo rimelig frekt. 

Jeg ville aldri gjort noe sånt .  Men nysjerrigheten og muligheten + viten om at leietaker er borte ...

Det er jo ikke greit.

Skrevet

Fra huseiers side, så kunne dette vært fiksa med en god dialog i forkant.

Jeg synes ikke det er ok at huseier gjør som han gjør der. 
En annen ting er jo at den som leier kan ha sensitiv informasjon/dokumenter etc liggende fram på et bord osv eller andre private ting. 

Ikke bra! 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke å overreagerer når noen bryter seg inn og tilbringer tid på badet ditt. Det er ulovlig og ekkelt uansett hvem som gjør det. De fleste mennesker har veldig private ting liggende i hjemmene sine. Dette er invaderende.

Anonymkode: a9738...b88

Ja,det føles ubehagelig. Uansett hvor høflige og ordentlige de er ellers... 🙄

• Liker 1
Skrevet
Goodtimes skrev (Akkurat nå):

Fra huseiers side, så kunne dette vært fiksa med en god dialog i forkant.

Jeg synes ikke det er ok at huseier gjør som han gjør der. 
En annen ting er jo at den som leier kan ha sensitiv informasjon/dokumenter etc liggende fram på et bord osv eller andre private ting. 

Ikke bra! 

Så absolutt. Han har vært inne i leiligheten flere ganger i sommer ellers i forbindelse med andre ting han utbedrer.  Men da har jeg vært hjemme. 

Første gang siden før corona jeg er bortreist over en helg. 

Skrevet

Så absolutt. Han har vært inne i leiligheten flere ganger i sommer ellers i forbindelse med andre ting han utbedrer.  Men da har jeg vært hjemme. 

Første gang siden før corona jeg er bortreist over en helg. 

Så hva er du redd for da? At han snoker i sakene dine? Lite trolig.

Anonymkode: 8be3a...62b

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ulovlig så det holder. Det er lov å sende en melding å si at du forventer at han sier ifra i god tid hvis det er noe annet han må inn i leiligheten for ved senere anledning da du syns det er litt ubehagelig at noen har vært i boligen din mens du er borte. 

Anonymkode: 8a913...92a

Skriver den bak øret ❤ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...