Gå til innhold

Er 15.000 på brukskonto lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns dere det er lite å ha 15.000 på brukskontoen? 

Anonymkode: 63331...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekstremt lite for meg, men avhenger helt av ditt forbruk 

Skrevet

Spørs mer hvor mye du har på sparekonto, jeg flytter mesteparten ut ifra brukskontoen.

Anonymkode: 0501b...458

• Liker 4
Skrevet

Ikke lite til mat etter at lån og regninger er betalt :)

Anonymkode: d8904...8f4

Skrevet

Spørs også på situasjonen du er i. 
Forskjell på student, familie med barn, eller pensjonist 

• Liker 1
Skrevet

Lite nei! Brukskontoen er til forbruk og alt handles og betales når lønna kommer en gang i mnd. Da er det kun småting i hverdagen brukskonto brukes til. Hva skal man med så mye penger på brukskonto med lite renter? Nei da flyttes de heller til diverse fond og sparekontoer. 

Anonymkode: 38914...fec

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg har maks 3k der. I dag har jeg 5hundrenoe der. Men har 30k på lønnskonto.

Overfører fra lønnskonto (som ikke har kort) ved behov. Da er jeg sikret i tilfelle noen stjeler fra vipps eller kontoen med kort på en eller annen måte. Svindler skjer liksom...

Pengene kommer inn på lønnskontoen, så går det videre til regningskonto og brukskonto og sparingskontoer.

Anonymkode: e2151...69f

• Liker 1
Skrevet

Penger på brukskonto er ment til å bli brukt, så det er ingen grunn til å ha mer enn du trenger

Skrevet

Kommer helt an på. Er det lønn som har kommet inn? Skal det holde til mat, utgifter, huslån etc så er det lite... Er det kun "lommepenger" vil jeg si det er mye.. 

Skal du brødfø en hel familie, eller er det kun til deg? 

Anonymkode: 29262...12a

Skrevet

Har aldri mer enn et par tusen på brukskonto. Det sier ingenting om resten av økonomien. Alt trekkes automatisk den dagen jeg får lønn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke lite til mat etter at lån og regninger er betalt :)

Anonymkode: d8904...8f4

Ts her. Ja, skulle nok ha detaljert det. Har selvfølgelig en sparekonto med litt penger, men pleier ikke å ta ut ifra den. Får i tillegg 4000 kroner den 30.august. Er alenemor til ei datter og alle utgifter bortsett fra mat og klær er betalt. -ts

Anonymkode: 63331...bd3

Skrevet
3 minutter siden, 17.11 said:

Har aldri mer enn et par tusen på brukskonto. Det sier ingenting om resten av økonomien. Alt trekkes automatisk den dagen jeg får lønn.

Samme her. Brukskontoen er til debetkortet, som brukes ganske sporadisk. Regningene trekkes ikke derfra, og til generelt forbruk har jeg kredittkort. Ser ingen grunn til å ha mer enn et par tusenlapper på en konto knyttet til et kort.

Anonymkode: e658e...b0a

Skrevet

Du vet selv om du går i minus eller pluss hver måned, det er det eneste som teller. Om andre synes det er mye eller lite betyr ingenting 😊

Anonymkode: 07760...ff8

Skrevet

Som regel har får man ikke renter på brukskonto. Om du tenker deg alle de som har mange, mange tusen på kontoen, så er det bankene som tjener fett på dette. Og de har mer en nok fra før.

Anonymkode: 12f31...3bb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, det er ikke lite i utgangspunktet, dersom dette er kun ment til det som kontoen sier "Bruk" på brukskonto. Dvs i det legger jeg bruk til matutgifter, dagligvarehandel og kanskje noe annet småtteri fra apotek e.l. 

Skal det brukes til veldig mye annet, begynner det å bli litt lite med 15 000 for en måneds forbruk. Det kan også være lite beløp dersom det skal dekke bruk og utgifter til mat for en hel familie på fem eller noe.

Jeg pleier å starte med 12 000 på brukskontoen. Alt annet av penger er ført over til andre kontoer, som regningskonto og sparekonto, bufferkonto osv. Det som står igjen på brukskontoen skal da dekke forbruk til dagligvare og annet småtteri i en måned. Og det pleier å rekke. Har aldri opplevd å gå tom før neste "påfyll". Vi er kun to som det skal kjøpes mat til.

Jeg bruker lite eller ingenting på restaurant og byliv lenger, men det går noe av dette ovenfornevnte beløpet til take-away, for vi er glad i det, bl.a. sushi.

Endret av Million
Skrevet

For meg er det mye. Jeg har kun penger på brukskonto som går til rent forbruk, feks klær, sminke, hudpleie, frisør, aktiviteter med barna, ting til barna osv. Budsjettet mitt er betydelig lavere enn 15.000.- 

Penger til mat, regninger, lån, sparing står på egne kontoer. 

Anonymkode: 5754a...a64

Skrevet

Jeg prøver å ha minst mulig på brukskonto, så for meg er det mye.

Anonymkode: aeb6c...a5d

Skrevet

Jeg har aldri så mye på brukskonto, men overfører dit ved behov. Om det er mye kommer jo helt an på hvordan du bruker kontoen, om du trekker regninger fra den osv.

Skrevet

2000 mer enn meg. Når jeg får lønn, betaler jeg husleie, også flytter jeg alt over 13 000 til sparekonto. Dette har fungert i mange år. Du må bare finne det beløpet som passer deg. Eller det du har råd til.

Anonymkode: f8370...2ca

Skrevet

Jeg har alltid 0 kr på brukskontoen. 

Jeg bruker den rett og slett ikke og har heller ikke bankkort.

Anonymkode: 052a7...a3e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...