Gå til innhold

Barnevernet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg sliter litt psykis og fysisk til tider. 
har hatt sommerferie da jeg har vært alene, jeg har ligget med covid i 3 uker, samt litt smerter i kroppen da jeg ikke har klart å gjort så mye. Jeg nevnte det til nav, men så sa de til meg at de er bekymret for barnet, noe de egt ikke har noe grunn til da dette bare har vart i 3 uker. Jeg har slitet smått med angst og smerter på en rolig måte hvor jeg har fått hjelp til dette, som å dra til psykolog og fysioterapaut. Jeg har en stor tilknytning til barnet mitt da barnet er det jeg har i familien «igjen». Jeg har gått i mellom en tragisk dødsfall, noe som gjør meg ekstra trist når barnet drar 3 uker bort fra meg. Det er ingen form for omsorgssvikt da jeg er veldig nøye på at alt skal være i orden med ting. Er smerten vond i beina pga skaden,  sitter vi som regel i sofaen å bygger lego i helgene da han ikke er sliten etter barnehagen så klart. Jeg vet veldig godt at jeg er en god mor. Jeg elsker å ta med barnet på å bake, lage mat, vaske bilen utvendig da hen elsker å spyle med slangen. Vi leker mye. Hverdag etter barnehagen spør jeg barnet om hvordan dagen har vært og det er aldri fravær fra barnehagen med mindre barnet er syk. Jeg har barnet store deler av tiden, noe jeg er veldig glad i. Vi er ofte i svømme hallen. Er mye fritidsaktiviteter som turn og svømming noe barnet elsker! Som sagt er det ikke mangel på noen ting. Jeg snakket med nav, å forklarte at jeg hadde ligget dårlig i 3 uker. Jeg har hatt ferie fra barnet de 3 ukene jeg har vært dårlig. Som sagt hadde jeg covid og smerter i skaden i kroppen. Jeg ga beskjed at jeg hadde vært hos privat psykolog mens jeg venter på å komme inn til DPS. Grunnen til at jeg tidligere å har vært på DPS er pga det dødsfallet og angst. Nav skriver nå at de er bekymret  for barnet, noe som gjør meg trist. De spør meg også om hvor og hvem jeg har vært hos som privat psykolog, har de rett på å vite det? 
synes dere dette er en grunn av nav til å melde meg til barnevernet?

Anonymkode: 5a4ae...ad0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker... Kommer an på hvordan nav oppfatter det tenker jeg. Går ut fra at barnet har vært hos barnefar disse tre ukene? Sikkert lurt å dokumentere at du går til psykolog. 

Anonymkode: 4572f...bda

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.

Jeg sliter litt psykis og fysisk til tider. 
har hatt sommerferie da jeg har vært alene, jeg har ligget med covid i 3 uker, samt litt smerter i kroppen da jeg ikke har klart å gjort så mye. Jeg nevnte det til nav, men så sa de til meg at de er bekymret for barnet, noe de egt ikke har noe grunn til da dette bare har vart i 3 uker. Jeg har slitet smått med angst og smerter på en rolig måte hvor jeg har fått hjelp til dette, som å dra til psykolog og fysioterapaut. Jeg har en stor tilknytning til barnet mitt da barnet er det jeg har i familien «igjen». Jeg har gått i mellom en tragisk dødsfall, noe som gjør meg ekstra trist når barnet drar 3 uker bort fra meg. Det er ingen form for omsorgssvikt da jeg er veldig nøye på at alt skal være i orden med ting. Er smerten vond i beina pga skaden,  sitter vi som regel i sofaen å bygger lego i helgene da han ikke er sliten etter barnehagen så klart. Jeg vet veldig godt at jeg er en god mor. Jeg elsker å ta med barnet på å bake, lage mat, vaske bilen utvendig da hen elsker å spyle med slangen. Vi leker mye. Hverdag etter barnehagen spør jeg barnet om hvordan dagen har vært og det er aldri fravær fra barnehagen med mindre barnet er syk. Jeg har barnet store deler av tiden, noe jeg er veldig glad i. Vi er ofte i svømme hallen. Er mye fritidsaktiviteter som turn og svømming noe barnet elsker! Som sagt er det ikke mangel på noen ting. Jeg snakket med nav, å forklarte at jeg hadde ligget dårlig i 3 uker. Jeg har hatt ferie fra barnet de 3 ukene jeg har vært dårlig. Som sagt hadde jeg covid og smerter i skaden i kroppen. Jeg ga beskjed at jeg hadde vært hos privat psykolog mens jeg venter på å komme inn til DPS. Grunnen til at jeg tidligere å har vært på DPS er pga det dødsfallet og angst. Nav skriver nå at de er bekymret  for barnet, noe som gjør meg trist. De spør meg også om hvor og hvem jeg har vært hos som privat psykolog, har de rett på å vite det? 
synes dere dette er en grunn av nav til å melde meg til barnevernet?

Anonymkode: 5a4ae...ad0

Umulig å vite. 
Du forteller fra ditt ståsted. Hva ansatt fra Nav har observert og antatt vet vi ikke. 
Om alt er i orden så vil en undersøkelse via bv gå kjapt og greit. 
Målet er at barnet ditt skal ha det bra, og hvis hovedomsorgsforelderen sliter både fysisk og psykisk som du selv skriver, kan det påvirke barnet. 
Jeg skriver *kan* fordi dette er så individuelt. 
Spill med åpne kort. Du er i en vanskelig periode nå, ingen skam i det. 
Håper du får det bedre snart❤️

Anonymkode: 3c981...09f

• Liker 2
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Rhodiola, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...