Gå til innhold

Finne tilbake til meg selv

Tjukkis35

Anbefalte innlegg

Wow så fantastisk å få en slik opptur når du gikk på vekten igjen etter såpass lang tids fravær! 🤩 Nyydelig! Og det er jo generelt ekstremt bra at du har gått ned over 16 kg på bare et knapt halvår. Kudos!!

Blir en bra vår fremover der det høres ut som du har en god plan :nikke: Gleder meg til å følge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei igjen og plutselig var det gått noen uker igjen!

Jeg merker at nedgangen ikke går like fort som tidligere (naturlig nok), så jeg ser ikke helt behovet for å veie hver uke. Syns det er vanskelig å få et "bilde" når det kun er noen hundre gram forskjell fra uke til uke, så nå har jeg ca 1 måned i mellom og det viser en tydeligere trend. Gikk på vekten i dag og det går riktig vei. Utrolig godt å se. 

Gleden i hverdagen er at løpingen går så bra! Jeg løpte for første gang 1 mil uten stopp denne uken på rett over timen, målet er å komme under timen. Det er jeg innmari fornøyd med og det er sååå gøy!

Vekt: 

26. juli: 100 kg 

2. august: 98 kg (-2 kg)

9. august: 97 kg (-1 kg)

16. august: 95 kg (-2 kg)

23. august: 93,5 (-1,5 kg)

30. august: 94,8 (+1,3 kg - obs. Bytte fra analog vekt fra 1800-tallet til elektronisk)

6. september: 93,8 (-1 kg)

13. september: 92,8 (-1 kg)

20. september: 92.4 (-400 g)

27. september 91,3 (-1,1 kg)

4. oktober 90,1 (-1,2 kg)

11. oktober 89,3 (-0,8 kg)

18. oktober 88,4 (-0,9 kg)

25. oktober 87,4 (-1 kg)

1. november 88, 4 (+1 kg) (Glemte å veie, dette er lørdagsvekt)

8. november 86,7 (-1,7 kg)

15. november 86,2 (-0,5 kg)

22. november 86,2 (0 kg)

29. november 86,7 (+ 0,5 kg)

6. desember 84,9 (-1,8 kg)

17. januar 83,7 (-1,2 kg)

13. februar 82,3 (-1,4)

Total vektnedgang: -17.7 kg

Kilo igjen til mål: 2,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener med at veiing èn gang i mnd føles nok! Jeg er der at det går veldig sakte nå, så man blir jo litt smågal da... men jeg er bare for nysgjerrig til å klare å veie meg så sjeldent. Men jeg burde nok :nikke:

Såå gøy med løpingen da!! Wow - 1 mil, jeg er imponert altså! Selv løper jeg ikke 1 km uten stopp en gang. Så dritimponert! Kos deg masse med løping fremover. Må være deilig å ha våren og sommeren og se frem til på den fronten også så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt det der med å se på trend over tid. Det er jo det som teller ☺️. Og grattis med bra nedgang, tenkt du har ikke masse igjen til målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Vekt: 

30. august: 94,8 (+1,3 kg - obs. Bytte fra analog vekt fra 1800-tallet til elektronisk)

25. oktober 87,4 (-1 kg)

22. november 86,2 (0 kg)

13. februar 82,3 (-1,4 kg)

14. mars 81,2 (-1,1 kg)

Total vektnedgang: -18.8 kg

Kilo igjen til mål: 1,2 kg

Det føles helt uvirkelig. Og jeg er så innmari stolt av meg selv 😭 Da jeg gikk på vekta i sommer veide jeg 115 kilo! 115!!! Nå er jeg på 81,2. Det er 34 kilo på 9 måneder. Mye babyvekt selvfølgelig. Og det er ikke vektnedgangen jeg er stolt over, det er det faktum at jeg TOK TAK. For meg selv. At jeg kommer meg på trening/løper hjemmefra flere ganger i uken. Tross dårlig søvn, kontinuerlig forkjølelse, regn og snø. Men jeg gjør det og det gir meg sånn mestring. Fra å løpe/gå 3 km i sneglefart løper jeg nå flere mil i uka til sååå stor glede. Det gir meg så mye og det gir meg enormt med glede å finne meg selv igjen etter disse årene med småbarn. Høres skrytete ut, beklager det er ikke meningen, jeg er bare så glad for at jeg tok tak, som vi alle gjør her inne! HEIA OSS OG DENNE SINNSYKE FORVANDLINGEN DET KREVES FOR Å FØDE BARN!! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lov å skryte!! Så utrolig fortjent! Jeg er DRITIMPONERT! Og du er et utrolig flott forbilde her 🤩 Jeg får lyst til å hoppe og sprette selv bare ved å lese innlegget ditt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 14.3.2025 den 10.00):

Det er veldig lov å skryte!! Så utrolig fortjent! Jeg er DRITIMPONERT! Og du er et utrolig flott forbilde her 🤩 Jeg får lyst til å hoppe og sprette selv bare ved å lese innlegget ditt :D

Ekspander  

Tidenes hyggeligste melding, tusen takk 🙌🏼🫶🏼 Og grattis med å endelig se 4-tallet 🤩 Du er RÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Liker å lese dine oppdateringer! Synes du har en fin innstilling til prosessen :-). Og en imponerende vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 

25. oktober 87,4 (-1 kg)

22. november 86,2 (0 kg)

13. februar 82,3 (-1,4 kg)

14. mars 81,2 (-1,1 kg)

28. mars 79,9 (-1,3 kg)

Total vektnedgang: -20,1 kg

Kilo igjen til mål: 0 kg

MÅL NÅDD og nytt mål laget:

- Løpe 1 mil under timen. Jeg har meldt meg på mitt første løp og målet er å fullføre under timen. Løper nå på ca. 1.06

- Mer et stort ønske enn realistisk mål, men fader, tenk å løpe halvmaraton! Jeg drømmer stort. Kanskje ikke denne sesongen, men neste?

Det har vært en produktiv vei ned til under 80. 80 kg høres sikkert fortsatt mye ut for mange, men jeg er høy og ønsker ikke å bli så mye «tynnere» enn det jeg er nå. Jeg ønsker å bli sterkere og stramme opp «arrene» graviditetene har gitt meg. Jeg kunne sikkert tålt å gå ned 5 kg til, men jeg orker ikke jage mer, føler (for meg) at det er usunt for hodet over tid. Misforstå meg rett, jeg måtte ned i vekt for å trives med meg selv, men prosessen gjør jo noe med fokuset. Alltid tenke på hva, hvor mye og når man putter i seg. Det er slitsomt. Men jeg har lært at:

-Det skal små endringer til for å oppnå store forandringer.

-Utskeielser er helt greit.

-Å finne mestring i en aktivitet/hobby gjør mye for kropp og sinn.

🩵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med måloppnåelsen :duskedame: Så utrolig bra jobbet! 

Ser vi har samme mål med å løpe 1 mil under timen. Jeg tror jeg er omtrent der nå, men har ikke turt å gi helt full fres for å prøve ennå. Vil liksom trene litt til først. Jeg skulle også ønske at jeg kunne løpe halvmaraton, men jeg har nok ikke knær til å løpe så mye og lenge på asfalt. 

Jeg er sikker på at du ser fantastisk ut med dine 80 kg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms. Steele skrev (På 30.3.2025 den 16.03):

Gratulerer med måloppnåelsen :duskedame: Så utrolig bra jobbet! 

Ser vi har samme mål med å løpe 1 mil under timen. Jeg tror jeg er omtrent der nå, men har ikke turt å gi helt full fres for å prøve ennå. Vil liksom trene litt til først. Jeg skulle også ønske at jeg kunne løpe halvmaraton, men jeg har nok ikke knær til å løpe så mye og lenge på asfalt. 

Jeg er sikker på at du ser fantastisk ut med dine 80 kg :blomst:

Ekspander  

Tusen takk 🥺🫶🏼

Åh så gøy!! Har du noen gode tips til hvordan jeg kan komme meg under timen? Kjører du oftest intervaller eller «langøkter»? 😄 Føler jeg har løpt lenge uten at den derre mila blir så mye kjappere.. 
Nei, jeg kjenner det faktisk litt i det ene kneet. Ikke så mye under løping, men dagen etter 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med oppnådd vektmål!! 
stjerne.gif.ac0cc73a67cff6f884b93d8b0ddf9047.gif

Herlighet, -20 kg på 8 måneder er jo helt utrolig godt jobbet!!
Jeg syns du har veldig gode og sunne mål fremover. Det er akkurat sånn det burde være... ikke bare jage og jage etter lavere vekt. Det er ikke der lykken ligger. Det er fint å ha en vekt som ikke skaper helseutfordringer som fedme gjør, men utover det er det ikke så mye som betyr noe i bunn og grunn, annet enn at man er fornøyd og trives. Å bli sterkere, og klare å gjennomføre løp slik du ønsker er mer enn nok :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med måloppnåelse! Veldig kult 😄

Er enig med @Amatariel at du @Tjukkis35 har en veldig bra innstilling på hele prosessen. Du har nådd en vekt som er bra for deg nå. Jeg er litt der også nå, det bikker over til det usunne hvis jeg presser på med slanking når det koster for mye. Og jeg har vært der at slanking tok over hele livet og jeg var miserable på en vekt av 62 kg. Altså 5-6 kg mindre en nå, men i hodet mitt burde jeg har veid max 60 kg. Det er helt sprøtt. Og dit skal jeg ikke tilbake. 

Det er veldig gøy å vende fokuset til å finne noe gøy å holde på meg og utvikle seg selv. Jeg er også litt der med å plukke opp en hobby som har ligget i dvale over graviditeter. Det gir så mye å ha en egen greie og ikke tenke på dagligdagse ting noen timer i uken 🧡.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...