Gå til innhold

Plagsom adferd, noen som har anmeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har anmeldt noen for plagsom adferd, uten at adferden er voldelig eller farlig (per nå)? 

Hvordan gikk det?

Anonymkode: fe60a...dd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva går det utpå? Gjerne utdyp litt så kan jeg muligens gi deg noen svar.

Anonymkode: 37c8b...153

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva går det utpå? Gjerne utdyp litt så kan jeg muligens gi deg noen svar.

Person som fortsetter å insistere på en relasjon og ikke vil slutte å ta kontakt samme hvor mange ganger og hvordan man sier: "jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre". Det siste vedkommende har gjort er å anskaffe bolig nær meg. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Person som fortsetter å insistere på en relasjon og ikke vil slutte å ta kontakt samme hvor mange ganger og hvordan man sier: "jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre". Det siste vedkommende har gjort er å anskaffe bolig nær meg. 

Du kan gjerne anmelde men du har ingen god sak. Skjønner veldig godt at det er ubehagelig. At de har skaffet bolig nær deg er heller ingen straffbar handling. Du kan blokkere. Har selv et familiemedlem som plager meg og har flyttet i mitt nærmiljø. Ser de nesten hver dag men jeg unngår hver gang. 

Skrevet

Anmeldte flere ganger, ble henlagt, men vedkommende fikk tilslutt politi på døra og besøksforbud. Viktigste er at det ble dokumentert på flere måter med diverse beviser og at det er loggført på hens navn, slik at dersom det skjer mer fremover vil det få større konsekvenser for hen.

Anmeld stalking og plagsom adferd, der det går ut over privatlivets fred.

Anonymkode: 9a254...d6c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva ønsker du å oppnå med å anmelde da? En anmeldelse kan kanskje bidra til å avskrekke vedkommende til å ta kontakt eller være den klare beskjeden han/hun trenger for å forstå at du ikke vil ha kontakt. Anmeldelse kan også brukes til å be om besøksforbud, men da bør du dokumentere godt hvor plagsomt dette har vært for deg.

Selve straffesaken mot vedkommende vil sannsynligvis bli henlagt.

Anonymkode: b52f1...47d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva ønsker du å oppnå med å anmelde da? En anmeldelse kan kanskje bidra til å avskrekke vedkommende til å ta kontakt eller være den klare beskjeden han/hun trenger for å forstå at du ikke vil ha kontakt. Anmeldelse kan også brukes til å be om besøksforbud, men da bør du dokumentere godt hvor plagsomt dette har vært for deg.

Selve straffesaken mot vedkommende vil sannsynligvis bli henlagt.

Anonymkode: b52f1...47d

Jeg ønsker å slippe å få sms, meldinger, snakke med, se eller høre mer om dette mennesket og jeg ønsker føle meg trygg i mitt hjem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...