AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #1 Del Skrevet 19. august 2024 Han er 58 og jeg er 45. Akkurat nå er vi jo ganske jevne i alder. Men om noen år er han pensjonist og jeg har fortsatt flere år igjen før den tid kommer. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Vi har begge barn fra før, jeg i slutten av tenårene, han i begynnelsen av 20 årene. Ingen ønsker flere barn. Anonymkode: 136a8...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #2 Del Skrevet 19. august 2024 13 års aldersforskjell er ganske vanlig.... alle blir gamle, du også Kanskje du kan førtidspensjonere når han pensjonerer seg, deg så kan dere reise rundt i maaange år og kose dere ? Anonymkode: 3acb7...9ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 19. august 2024 #3 Del Skrevet 19. august 2024 Er da vel ikke uvanlig at ene partner er pensjonist og den andre ikke. Hvorfor skulle det være et problem? Hvis det føles rett, go for it! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #4 Del Skrevet 19. august 2024 Hadde aldri orket en så gammel mann, det er jo ingen vits. Man går inn i det og vet at det ikke er for alltid Anonymkode: 428c3...e49 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. august 2024 #5 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 13 års aldersforskjell er ganske vanlig.... alle blir gamle, du også Kanskje du kan førtidspensjonere når han pensjonerer seg, deg så kan dere reise rundt i maaange år og kose dere ? Anonymkode: 3acb7...9ef Det er noe helt annet når man blir sammen en god del tidligere. Da har man mye av kivet sammen. Slik pensjonsytelsene er lagt opp i dag, er det bare mulig å pensjonere seg tidlig dersom man har svært god råd. Mannen har også oppnådd en alder der alderen virker mye mer inn for mange. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #6 Del Skrevet 19. august 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hadde aldri orket en så gammel mann, det er jo ingen vits. Man går inn i det og vet at det ikke er for alltid Anonymkode: 428c3...e49 Hva vet du om "gamle menn" ? Hun er jo også en gammel dame, om man selv er yngre ... Det der er bare tull. og vitner om manglende livserfaring. Anonymkode: 3acb7...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. august 2024 #7 Del Skrevet 19. august 2024 AlternativX skrev (1 minutt siden): Er da vel ikke uvanlig at ene partner er pensjonist og den andre ikke. Hvorfor skulle det være et problem? Hvis det føles rett, go for it! Det er et problem fordi livene blir helt forskjellig. Når jeg blir pensjonist, har jeg lyst til å dele pensjonisttilværelsen med kona mi. Ikke tilpasse meg at hun jobber. Det går selvsagt greit en liten stund, men ikke i 10-12 år. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #8 Del Skrevet 19. august 2024 1 minutt siden, Brunello said: Det er noe helt annet når man blir sammen en god del tidligere. Da har man mye av kivet sammen. Slik pensjonsytelsene er lagt opp i dag, er det bare mulig å pensjonere seg tidlig dersom man har svært god råd. Mannen har også oppnådd en alder der alderen virker mye mer inn for mange. For mange kanskje, men kanskje ikke for ham ? Jeg er 54 og lover deg at jeg både løper fra deg og kan knulle deg hinsides og tilbake - hele dagen... hver dag. Anonymkode: 3acb7...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #9 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva vet du om "gamle menn" ? Hun er jo også en gammel dame, om man selv er yngre ... Det der er bare tull. og vitner om manglende livserfaring. Anonymkode: 3acb7...9ef 45 er ikke gammelt mot 58. Jeg vet vel det de fleste vet, at så stor aldersforskjell sjelden (statestikkmessig) er noe vits Anonymkode: 428c3...e49 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. august 2024 #10 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For mange kanskje, men kanskje ikke for ham ? Jeg er 54 og lover deg at jeg både løper fra deg og kan knulle deg hinsides og tilbake - hele dagen... hver dag. Anonymkode: 3acb7...9ef Kanskje det, men dersom du ikke har lagt merke til at det skjer veldig mye med mange rundt 60 år, så bør du se deg rundt. Folk som er spreke i midten og slutten av 50 åra blir ofte vesentlig eldre i kropp og oppførsel i løpet av noen få år. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #11 Del Skrevet 19. august 2024 Brunello skrev (8 minutter siden): Kanskje det, men dersom du ikke har lagt merke til at det skjer veldig mye med mange rundt 60 år, så bør du se deg rundt. Folk som er spreke i midten og slutten av 50 åra blir ofte vesentlig eldre i kropp og oppførsel i løpet av noen få år. Det er nettopp det jeg tenker på, når han har fylt 60 er jeg fortsatt i 40 årene. Anonymkode: 136a8...493 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #12 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 13 års aldersforskjell er ganske vanlig.... alle blir gamle, du også Kanskje du kan førtidspensjonere når han pensjonerer seg, deg så kan dere reise rundt i maaange år og kose dere ? Anonymkode: 3acb7...9ef Å førtids pensjonere seg er helt uaktuelt, det har jeg ikke råd til. Ikke han heller. Anonymkode: 136a8...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 19. august 2024 #13 Del Skrevet 19. august 2024 Brunello skrev (15 minutter siden): Det er et problem fordi livene blir helt forskjellig. Når jeg blir pensjonist, har jeg lyst til å dele pensjonisttilværelsen med kona mi. Ikke tilpasse meg at hun jobber. Det går selvsagt greit en liten stund, men ikke i 10-12 år. Javel? De jeg kjenner som har det sånn har ikke helt forskjellige liv, men men, du om det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #14 Del Skrevet 19. august 2024 13 år er da ikke så mye. Mange 58 åringer er unge og spreke i dag! Go for it 😍 Anonymkode: 91d38...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #15 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 13 år er da ikke så mye. Mange 58 åringer er unge og spreke i dag! Go for it 😍 Anonymkode: 91d38...8e0 Ja, men han er nærme 60 årene. Anonymkode: 136a8...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. august 2024 #16 Del Skrevet 19. august 2024 AlternativX skrev (3 minutter siden): Javel? De jeg kjenner som har det sånn har ikke helt forskjellige liv, men men, du om det! Så den som er mye yngre slutter å jobbe 10 år før pensjonsalder? I min bok er det helt forskjellige liv at en jobber mens den andre ikke gjør det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 19. august 2024 #17 Del Skrevet 19. august 2024 Brunello skrev (7 minutter siden): Så den som er mye yngre slutter å jobbe 10 år før pensjonsalder? I min bok er det helt forskjellige liv at en jobber mens den andre ikke gjør det. Ja, du om det! Det er forskjellige liv, men ikke umulig å leve sammen. Er du den som tenker å reise hele pensjonisttilværelsen, så ja, da blir det kanskje litt kjipt. Men er da vel mange som er uføre med en partner som jobber, de overlever vel de også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #18 Del Skrevet 19. august 2024 Kanskje det sier mer om meg da, men jeg syns ikke det var "så mye". Høres faktisk ganske normalt ut. Anonymkode: 33d58...d48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #19 Del Skrevet 19. august 2024 Han er ikke akkurat mye eldre da! Ser overhodet ikke ett problem med dette, og om du jobber og han blir pensjonist så betyr det langt fra at han sitter hjemme og tvinner tommeltotter og venter med å leve til du kommer hjem altså 😄 Anonymkode: 9ca06...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. august 2024 #20 Del Skrevet 19. august 2024 AlternativX skrev (12 minutter siden): Ja, du om det! Det er forskjellige liv, men ikke umulig å leve sammen. Er du den som tenker å reise hele pensjonisttilværelsen, så ja, da blir det kanskje litt kjipt. Men er da vel mange som er uføre med en partner som jobber, de overlever vel de også. Nei, jeg har ikke tenkt å reise hele tiden. Men utvilsomt mer enn nå. Det er også mye annet som er hyggelig å gjøre sammen når begge er pensjonister. En annen sak er at når den yngste først blir pensjonist og ønsker å reise og mye annet, er den andre statistisk sett såpass gammel at helsen ikke er god nok til å følge med den yngre. Sammenligning med uføre blir feil. De er i en annen situasjon. Det er heller ikke sånn at man kan sikre seg mot alt, men man bør etter min mening om mulig sikre seg mot det som er statistisk sannsynlig at skjer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå