Idunn Skrevet 19. august 2024 #21 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Uenig i at det er det beste for alle barn. Det beste med barnehage i stedet for skole er jo nettopp at man kan levere senere de dagene ungen er trøtt eller koser seg veldig hjemme, og levere tidlig de dagene ungen har våknet grisetidlig eller er rastløs. Jeg leverte mellom 7 og 10 da min gikk i barnehage. Anonymkode: a8fc0...e9b Da hadde du funnet en rutine som fungerte for deg og barnet ditt, gratulerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idunn Skrevet 19. august 2024 #22 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så da vi som hadde rare arbeidstider skulle da altså kjøre hjem for så hente ungene ut fra det. Jeg hadde arbeidstid hvor jeg kunne være ferdig fra kl 12 til 15.15. Og hentet da altid unga før jeg dro hjem. Eller så hadde jeg først hatt 3 mil hjem, for så å kjøre 3 mil for henting igjen og 3 mil hjem. Vi leverte og alt mellom 06.30 og 9.30 ut fra om gubben var hjemme eller bortreist, var han hjemme, seinere i bhg,var han på jobb da ble de levert tidlig. Så der våre gikk var det flere som ble levert rett før kl 10 og hentet mellom 12 og 13. Årsak barnehagen hadde foreldre som jobbet skift. Og de da tok ungene med seg når de først var ferdig og foreldre jobbet forskjellige skift. Anonymkode: 7173e...2ec Jeg mener at rutiner er bra for barn, men hvis det å hente og levere til samme tidspunkt hver dag ikke er mulig eller skaper mye stress, så gjør man det som passer familien best. Det er jo en slags rutine det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #23 Del Skrevet 19. august 2024 Jeg synes det er trist hvis man tenker at rutiner trumfer tid med foreldre. Anonymkode: 6d15e...453 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 19. august 2024 #24 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei. Jeg lurer på når det er vanlig å levere i bhg om morgenen? Her jobber jeg kveld, så jeg har mulighet til å levere senere, men jeg vet ikke hva barnehagen ønsker. Skal snakke med de når minsten starter. Men hva er vanlig i deres barnehage? Kan man levere kl 7 en dag og kl 09.30 en annen feks? Må man si ifra på forhånd? Kan man hente når som helst eller må man si ifra om det på forhånd og? Anonymkode: b332d...83e Det er lurt å levere innen 9.30, for kjernetida i bhg er ca 9.30-14.00, og det meste av det planlagte pedagogiske arbeidet foregår på formiddagen. Skal de på tur, går de ofte 9.30. Mange barn har ganske faste hente/leveringstider og personalet legger delvis opp vaktene sine etter når det er flest barn der, så det kan være greit for barnehagen å vite hvis barn som vanligvis leveres sent vil leveres tidlig og omvendt. Mange barnehager har apper hvor foreldrene kan legge inn leverings/hentetider, om andre enn foreldrene skal hente en dag, beskjeder til personalet osv . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #25 Del Skrevet 19. august 2024 De har kjernetid fra 10-14 og hvis man ønsker at barna skal være med på aktiviteter må de være der til det. Evnt får vi beskjed ved tur hvis de drar tidligere. Og det er alltid ditt valg uansett. Jeg jobber turnus og kan fint levere til lunsj og her og der, eller hente rett etter sovetid hvis barnet sover, eller før 14 måltidet. Kommunikasjon er cluet. Anonymkode: d16d7...430 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #26 Del Skrevet 19. august 2024 Mannen jobber også litt senere, og leverer 9:30-10. Supert at de får god tid sammen på morningen, siden hun sover når han kommer hjem om kvelden. Vår barnehage har ingen kjernetid. Dersom det er turdager står det på månedsplanen at de må leveres tidligere de dagene. Anonymkode: 13bac...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå