Gå til innhold

Tidspunkt for levering i bhg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på når det er vanlig å levere i bhg om morgenen? Her jobber jeg kveld, så jeg har mulighet til å levere senere, men jeg vet ikke hva barnehagen ønsker. Skal snakke med de når minsten starter. 

Men hva er vanlig i deres barnehage? Kan man levere kl 7 en dag og kl 09.30 en annen feks? Må man si ifra på forhånd? Kan man hente når som helst eller må man si ifra om det på forhånd og?

Anonymkode: b332d...83e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnehagen har nok en kjernetid, da ønsker de at man skal levere før den tiden. 09.30-14.30/10.00-14.00 har vært kjernetider der jeg har jobbet før. Man trenger ikke å si i fra nå man leverer, det kan også variere dag for dag. Barna har god av å ha en slags rutine, så jeg ville lagt meg på samme tidspunkt hver dag hvis det er mulig. Det samme gjelder for henting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage ønsker de at ungen leveres før samlingsstund kl.9.15. De går ut og leker kl.9.30. Og i tillegg er det greit å hente etter de er ferdig med frukt som starter kl.14. Evt hente før frukt, men da sover de ofte. 

Vi leverer mellom kl.7.30-8 så hun spiser frokost i barnehagen kl.8. Dersom vi har mulighet til å hente tidligere, så hentes hun ca kl.15 så vi vet hun er ferdig med frukt.

Anonymkode: ad49b...77a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage ønsker de at barna er levert til 08:15, da de kan leke litt og ordne seg til frokost 08:30.

Anonymkode: 49042...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke levere til samme tid hver dag, men de fleste barnehager har en kjernetid de vil du skal forholde deg til. 

Dette er fordi de planlegger aktiviteter og turer etter dette. Det er lite gunstig om barnet ditt blir levert når resten av gjengen nettopp er gått på tur, for å si det sånn. I vår bhg vil de at alle skal være levert til 09:15, og kommer de etter 08:30 må de ha spist frokost hjemme. 

Det er også "god folkeskikk" å si ifra om man henter tidlig. Også mtp aktiviteter og turer. 

I vår bhg henter og leverer folk til alle mulige tider før/etter kjernetiden. Våre barn har trengt å bli levert tidlig, så de får en rolig start på dagen, og ikke kommer til en full avdeling med støynivå oppunder taket. Kommer de som en av de første, er det stille og rolig, og god sjanse for at favorittlekene er ledige, og at de ansatte har tid til å ta godt imot dem. Mens andre barn gjerne ikke har dette behovet, og heller liker kortere dager og å bli levert seinere. 

Anonymkode: ce95b...53b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha hørt med de ansatte eller leder i barnehagen. Tror det er veldig forskjellig fra barnehage til barnehage.

I vår barnehage kan en levere så sent en vil etter hva jeg vet, men de har gitt beskjed om at hvis en leverer etter kl 9 må en kle ungen selv med yttertøy etter været om de andre er ute. Er det turdag, så må de såklart leveres før turen dersom de skal få være med. De får heller ikke mat utenom hovedmåltidene så en må evt passe på at ungen er bespist nok til neste måltid. Skal de få frokost, må de leveres før kl 8.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville levert før 9 ihvertfall, fint for barnet å ikke komme lenge etter de andre eller rett i overgangen til de skal ut f.eks. Her begynte de ofte å gå ut kl 9. 

Ofte er det også et fruktmåltid kl 14, så ville hentet etter det. Hør med barnehagen du, det er best. Er barnet lite så sover det ofte i barnehagen også, så totalt sett blir det ikke mange timene. For mange barn er det også greit å bli levert og henter til nogenlunde lik tid hver dag for rutinen og forutsigbarhetens skyld. Se hva som passer best for ditt barn. 

Anonymkode: 3be12...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iðunn skrev (1 time siden):

Barnehagen har nok en kjernetid, da ønsker de at man skal levere før den tiden. 09.30-14.30/10.00-14.00 har vært kjernetider der jeg har jobbet før. Man trenger ikke å si i fra nå man leverer, det kan også variere dag for dag. Barna har god av å ha en slags rutine, så jeg ville lagt meg på samme tidspunkt hver dag hvis det er mulig. Det samme gjelder for henting.

Uenig i at det er det beste for alle barn. Det beste med barnehage i stedet for skole er jo nettopp at man kan levere senere de dagene ungen er trøtt eller koser seg veldig hjemme, og levere tidlig de dagene ungen har våknet grisetidlig eller er rastløs. Jeg leverte mellom 7 og 10 da min gikk i barnehage. 

Anonymkode: a8fc0...e9b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er regelen at man må levere innen kjernetiden starter, og at barnehagen vil ha beskjed hvis man henter før kjernetiden er slutt. Tror det er vanlig. Jeg pleide å levere rundt kl 9 når barnet mitt gikk i barnehagen. Det var mange som leverte sent, så det var ikke problemer å komme inn i lek. Kjernetiden starter her 9.30.

Anonymkode: 7d6ae...6aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

I vår barnehage ønsker de at barna er levert til 08:15, da de kan leke litt og ordne seg til frokost 08:30.

Anonymkode: 49042...9df

Er det vits å begynne å leke med noe i bare 15 minutter?

Anonymkode: 7d6ae...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer før 8 hvis barnet skal ha frokost i barnehagen, litt før 9 hvis vi spiser hjemme. Her er det samlingsstund etter frokosten, så leverer før det for å ikke ødelegge for opplegget.

Anonymkode: 2ff84...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kan vi levere når vi vil fram til kjernetid kl halv ti. Men hver høst spør de om vi kommer til å levere fast til et visst tidspunkt eller ikke. Noen år har nesten alle barna i avdelingen vært levert senest åtte og blitt hentet halv fire, og da har de justert vaktordningen sånn at det er flest mulig ansatte på jobb når det også er flest barn på avdelingen. Syns det er fint at de gjør det slik, mange har jo faste arbeidstider og leverer til samme tid hver dag. Vi derimot har veldig fleksibel hverdag og leverer og henter til forskjellig tid - og det er også helt greit!

Anonymkode: 3e25a...598

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fullstendig opp til oss når vi henter og leverer, men fra 07-0815 er det innforstått at barnet skal ha frokost servert i barnehage eller med seg matpakke om det ikke spiser havregrøt. Du kan også hente når enn du vil, men det er sovetid fra 11 og utover, og måltid cirka 1330, så det er en fordel å ikke komme før 14, med mindre du vil fikse mat til poden selv på vei ut døra.. Barnehagen yter en service, og de forstår at alt ikke klaffer for alle hver dag. Så lenge man ikke konsekvent henter midt i maten, eller leverer midt i frokost…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår barnehage vil de helst at barn leveres innen 9:30, og beskjed hvis man kommer senere enn det. På det tidspunktet begynner de gjerne med en aktivitet. Hvis de skal på tur begynner de å kle på ungene da. Hvis barn skal spise frokost i barnehagen må det leveres innen 8:30. Så det er greit å overholde det som din barnehage gir beskjed om. Bare spør de ansatte hvis du er usikker. Det er forskjellig fra barnehage til barnehage hva slags opplegg de har. 

Anonymkode: 8f55c...3b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Jeg lurer på når det er vanlig å levere i bhg om morgenen? Her jobber jeg kveld, så jeg har mulighet til å levere senere, men jeg vet ikke hva barnehagen ønsker. Skal snakke med de når minsten starter. 

Men hva er vanlig i deres barnehage? Kan man levere kl 7 en dag og kl 09.30 en annen feks? Må man si ifra på forhånd? Kan man hente når som helst eller må man si ifra om det på forhånd og?

Anonymkode: b332d...83e

Vi kan levere når som helst mellom åpningstid og 09.30. Skal vi levere senere ønsker bhg beskjed på sms eller i app.  

Kan også hente når vi bil- men skal vi hente tidligere enn kl 13.30 vil de vite om det i forkant da de kan ha gått på tur i området eller slikt. 

Snakk med din bhg om deres rutiner og ønsker. Det er veldig forskjellig fra bhg til bhg 

Anonymkode: fa8d4...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er det ikke kjernetid og man kan levere når man vil :) Men de har turdag 1 dag uka og da drar de 930. De ønsker også generelt å vite sånn ca. når man planlegger å levere og at man sier ifra om barnet kommer mye senere en dag. Skal de spise frokost i barnehagen må de komme før en viss tid (og ha med frokost selv).

Anonymkode: 29760...a8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må levere før 9, eller etter 0915. Da de foretrekker man ikke forstyrrer morgensamlingen. 

Kan hente når man vil, men de har fruktmåltid 1330-1400. 

turdager pleier de å være tilbake til fruktmåltidet om man ikke har fått annen beskjed. 

Anonymkode: 98717...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må levere mellom 7-0930. Hente mellom 1430 og 1530.  Har hendt at jeg har vært 20min før/etter. Det har gått fint, men skjedd kanskje 4 ganger på et år. Første gang ringte jeg, men de sa det gikk helt fint derfor ringte jeg ikke de andre gangene. Nå når hun er blitt litt større og skal være med på tur, så vil jeg nok ringe. Da vi kom litt sent da barna var gått ut, så kledde jeg selvsagt uteklær på selv.

Anonymkode: d99f2...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er det helt OK å levere og hente akkurat når det passer. Unngår å levere akkurat når de skal gå ut fordi det blir en dårlig start på dagen for barnet vårt. Unngår også å hente midt i måltid fordi jeg synes det er uhøflig, men hadde selvsagt gjort det om vi skulle på helsestasjonen for eksempel.

Vi leverer og henter til ganske faste tidspunkt og gir som regel beskjed om vi kommer til andre tider slik at de kan planlegge. Hadde ikke gjort det dersom jeg jobbet turnus for eksempel, men barnehagen vet jo at vi ikke gjør det.

Gir også beskjed om at x dato, så tenker vi å reise bort i 14 dager, men legger først inn ferie i appen når vi vet at vi har kommet oss av gårde for eksempel. Kan jo være greit å vite dersom et barn mindre utgjør forskjellen mellom ekstra vikar og ikke. 

Anonymkode: 44851...060

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iðunn skrev (5 timer siden):

Så da vi som hadde rare arbeidstider skulle da altså kjøre hjem for så hente ungene ut fra det. Jeg hadde arbeidstid hvor jeg kunne være ferdig fra kl 12 til 15.15. Og hentet da altid unga før jeg dro hjem. Eller så hadde jeg først hatt 3 mil hjem, for så å kjøre 3 mil for henting igjen og 3 mil hjem. Vi leverte og alt mellom 06.30 og 9.30 ut fra om gubben var hjemme eller bortreist, var han hjemme, seinere i bhg,var han på jobb da ble de levert tidlig. Så der våre gikk var det flere som ble levert rett før kl 10 og hentet mellom 12 og 13. Årsak barnehagen hadde foreldre som jobbet skift. Og de da tok ungene med seg når de først var ferdig og foreldre jobbet forskjellige skift.

Anonymkode: 7173e...2ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...