Gå til innhold

Farmen 2024 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

PhilosopherSe7en skrev (1 minutt siden):
  Skjul innhold

Trodde de skulle sage over stokkene?. Om målet er å få den andre ned med alle midler tilgjengelig så kan de jo bare dytte hverandre ned.

Spoiler

Om man ramler ned, har man vel tapt. Det er nok mot reglene å gå bort og dytte den andre ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djækklåsst skrev (1 minutt siden):
  Skjul innhold

Om man ramler ned, har man vel tapt. Det er nok mot reglene å gå bort og dytte den andre ned.

Spoiler

Burde være mot reglene å gjøre noe annet enn saging i oppgaven saging. Jaja, ufyselige Heidi er videre 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Og der var Renate ute. Jeg har ventet på det siden et ukeblad/nettside hadde en glipp der paret Renate/Glenn ble intervjuet. De snakket om hans exit, og så : « da Renate røk ut»…. 
Da forsto jeg jo at hun hvertfall ikke vant Farmen. Så idag var jeg jo sikker på at hun ville tape. 

Syns også det var litt rart at det var lov å løfte plankene. Blir som om å få lov å senke/heve armene under melkespann. En «hjelp». 
Det blir nok normen fremover det i saging da. 

Litt om taperen og litt om grenen. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flowrrpowrr skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Roy er den som har stått på i alle uker, han har vokst på meg og jeg synes han er en verdig vinner😊 Synes det var dårlig av Svein å kaste han "under bussen" i dagens episode..

Det er Svein i et nøtteskall. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Bra at Heidi vant. Dette er det mest underholdende alternativet. Exit kumbaya-stemning, enter en rasende og hevngjerrig Heidi 😅 Synes de var litt kjipe mot henne  

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boetica skrev (10 minutter siden):
  Skjul innhold

Bra at Heidi vant. Dette er det mest underholdende alternativet. Exit kumbaya-stemning, enter en rasende og hevngjerrig Heidi 😅 Synes de var litt kjipe mot henne  

Uten tvil den den deltakeren som har sterkest psyke der inne, de andre er jo fullstendige persilleblader.

Endret av Apis
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate reagerer på at Heidi ikke ville klemme henne.. hvorfor skulle hun ville det? 

Skjønner Heidi godt jeg. Dette er ikke en leirskole, men en konkurranse. Og nå er det snart over. Hun vet at alle vil ha henne ut, hvorfor skal hun dille og dalle med de og late som de er bestevenner?

Det er de som behandler henne dårlig.

Herlig å få ut Renate i dag. 

Endret av Irja
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Og der var Renate ute. Jeg har ventet på det siden et ukeblad/nettside hadde en glipp der paret Renate/Glenn ble intervjuet. De snakket om hans exit, og så : « da Renate røk ut»…. 
Da forsto jeg jo at hun hvertfall ikke vant Farmen. Så idag var jeg jo sikker på at hun ville tape. 

Syns også det var litt rart at det var lov å løfte plankene. Blir som om å få lov å senke/heve armene under melkespann. En «hjelp». 
Det blir nok normen fremover det i saging da. 

Litt om taperen og litt om grenen. 

Heidi har jo i utgangspunktet en funksjonsnedsettelse, som gjør at hun bare har en hånd å holde saga med, uten at hun krever spesiell tilrettelegging av den grunn. Jeg tenker beste dame vant, en jevn kamp. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha digger den musikken som kom mens Gotmar var på vei, minte meg litt om Alene hjemme :P

Digger Gotmar veldig, håper at han dukker opp i neste sesonger 😄 tror han kunne hatt sitt eget Sinnasnekkern aktig program med :P

Alt det tullet med østlandsmester i hestesko var morsomt, Roy har litt av en fantasi 😆

Er det noen her som husker når de brukte å ha skattejakt? Brukte å være en episode hvor de fikk et skattekart og dro ut på leting etter skatten. Skulle gjerne sett det returnere.

La forresten først merke til det nå at Lea og Erlend har på seg samme genser 😄

Jeg har sagt dette før men sier det igjen, soundtracket til Farmen er fantastisk! Føles ut som at de er med på et stort eventyr med alt det spillende i bakgrunnen, minner meg om sånn type musikk som man hører i rollespill som for eksempel Final Fantasy men også litt Harry Potter.

Må si forøvrig at jeg liker den fine siden av Svein hvor han for eksempel trøster Julie og gir henne komplimenter og lager potetgull til Renate som er på andrekjempe hytta, håper og tror at det er slik han er utenfor Farmen og ikke slik tullete med spilling og avtaler som vi har sett tidligere.

Kjente jeg ble skuffet over markedet når det ikke ble noe krangling mellom Roy og han slakteren, hadde sett for meg sesongens største krangel ta plass der :fnise:

Fy flate så imponert jeg er over Heidi! Å klare å sage så bra med bare en hånd og det venstrehånda synes jeg er svært imponerende :) Jeg håpte hun skulle vinne siden det liksom var alle der inne mot henne og jeg bruker alltid å heie på Torpet deltakere til å komme langt.

Blir spennende med finale uke nå 😃

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (9 minutter siden):

Heidi har jo i utgangspunktet en funksjonsnedsettelse, som gjør at hun bare har en hånd å holde saga med, uten at hun krever spesiell tilrettelegging av den grunn. Jeg tenker beste dame vant, en jevn kamp. 

Enig, jeg fikk faktisk sjokk siden jeg tenkte at Renate hadde en halv stokk fordel og dermed kom til å vinne. Spennende og intens tvekamp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djækklåsst skrev (35 minutter siden):

Den rette personen vant. Fortjent seier på alle mulige måter.

Denne gangen er vi enige 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruK skrev (12 minutter siden):

Bare jeg som syns de er ufine mot Heidi? De rotter seg sammen mot henne. 

Perfekt studie i hvordan en relativt innarbeidet "flokk" oppfører seg mot en som kommer inn utenfra. Synes det er litt vondt å se på, og dette evige spørsmålet om hvem de vil ha inn igjen, kan egentlig programleder slutte med. 

Og ja, De er ufine mot Heidi. 

Men slik er det jo hvert å i farmen, - Torpet mot resten av røkla, en skal vere ekstremt sjarmerende om en kommer inn i varmen der, og Heidi har altfor mye bein i nesa til å ville smiske seg inn blandt den gjengen der. 

Tenker nok Heidi har gjort seg sine erfaringer oppigjennom livet, dette med å vere litt annerledes, att ho har sine mestringsstrategier som gjør ho litt kald i enkelte situasjoner, og slikt kan forvirre folk. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (12 minutter siden):

Renate reagerer på at Heidi ikke ville klemme henne.. hvorfor skulle hun ville det? 

Skjønner Heidi godt jeg. Dette er ikke en leirskole, men en konkurranse. Og nå er det snart over. Hun vet at alle vil ha henne ut, hvorfor skal hun dille og dalle med de og late som de er bestevenner?

Det er de som behandler henne dårlig.

Herlig å få ut Renate i dag. 

Jeg heier ikke spesielt på Renate og har ikke noe i mot Heidi, men akkurat i dagens kamp synes jeg Heidi nesten må skylde seg selv når de behandler henne dårlig. For det første så synes jeg hun reagerte barnslig på å bli valgt som førstekjempe. Den måtte hun nesten se komme når hun har vært med på Farmen tidligere (og kommet langt!!), vært på Torpet hvor de har mer mat og mindre arbeid enn på gården + at hun allerede har blitt slått ut men ble sendt inn igjen av produksjonen. Det sier seg selv at hun stiller sterkt i en finaleuke og hun gjør seg ingen tjeneste når hun påstår at hun ikke er en stor konkurrent. Og man kommer ikke bort fra at de ikke kjenner henne like godt som de kjenner hverandre, helt naturlig at de vil ha henne ut. 

Reagerte også på at Heidi dro og vippet på den stokken (ikke med hensikt da!) så den dunka borti motstanderen flere ganger, burde det ikke være noen regler på det? Hvis ikke så kan jo deltakerne bruke stokken til å sette hverandre ut av balanse før alle er sagd gjennom? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ordentlig tvekamp i dag, og begge ga alt. Den beste vant, til tross for verken heiarop eller påfølgende gratulasjoner. Håper at hun har krefter nok når finaleuka starter like etter kampen. Niklas nevnte noe om presisjon.

Endret av Perine
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...