Gå til innhold

Drikke av flaska på restaurant. Uting?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kona og jeg var på en italiensk restaurant her om dagen med et annet par. De andre drakk vin. Kona og jeg valgte en iskald Peroni(italiensk øl) på flaske. Ølet smaker absolutt best hvis man drikker rett fra flasken(prøv selv). Aromaen holder seg der den skal. Med en såpass lys/lett øltype så kommer dette best til sin rett. Kona og jeg gjorde altså dette, drakk rett fra flasken. 

Alle gjester rundt oss inkl paret vi var der med glante dumt på oss. Ok. Hvorfor? Bare at det ser dumt ut, uetisk, eller hva det skulle være? Hadde jeg gitt gjestene muligheten til å A-B teste , drikke fra flasken/helle ølet i et glass så hadde de fleste, de ærlige vært enige. Smaker best.

Kona og jeg er matguruer, vi både lager mat/spiser mat med andakt. Det er slik vi fant hverandre faktisk.

Eneste som reagerte positivt var eieren av restauranten. Fikk tommel opp. Kanskje det var ironisk.😅

Hadde dere reagert negativt på oss?

Anonymkode: a00d8...462

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bry deg om hva andre synes :) Viktig lære i livet.

Eieren ga deg vel det beste svaret, jeg slikket tallerken en gang i Spania. Det var til glede for de som jobbet der.

Anonymkode: 58b5a...5ce

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Alle gjester reagerte, og dere fikk tommel opp av eier? 

Du vil bare formidle at dette ølet smaker best fra flaske, ok. Jeg ville synes det så noe rart ut å drikke av flaske på restaurant, men det hadde hatt litt å si om det var en fin restaurant eller en mer drop-in type restaurant. 

Anonymkode: d943b...928

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Så da var dere og eieren de eneste som hadde "skjønt det"?

Anonymkode: 1eeb4...28e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Alle gjester reagerte, og dere fikk tommel opp av eier? 

Du vil bare formidle at dette ølet smaker best fra flaske, ok. Jeg ville synes det så noe rart ut å drikke av flaske på restaurant, men det hadde hatt litt å si om det var en fin restaurant eller en mer drop-in type restaurant. 

Anonymkode: d943b...928

Medium - pretensiøs restaurant. Selvsagt synes jeg det smaker best, derfor jeg formidler det slik også.

• Liker 2
Skrevet

Sitter folk og glaner? Jaja. Jeg tenker ikke over hva andre folk gjør i en restaurant jeg. Jeg koser meg med maten og er opptatt av samtalen man har. Men blir det slåssing så reagerer jeg selvfølgelig. Men eller så bryr jeg katten om andre folk. 

Anonymkode: 1da8a...c83

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

"Matguruer" 😅

Anonymkode: d898b...de4

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Oh no, ikke kall dere matguruer,slutt med det sporenstreks 😂Kall deg matinteressert, matelsker, foodie i verste fall. Ikke guru! Guruer er folk som har den høyeste innsikt og underviser og veileder andre.

Det fargelegger også resten av fortellingen din, for da høres du belærende og bedrevitende ut. Du høres ut en som glaner dumt på andre som gjør ting "feil", som en som hadde kommentert det negativt om noen helte Peronien over på glass og fortalt dem hva de egentlig skal gjøre og alle årsakene til det.

Forøvrig tror jeg ingenting på at hele restauranten så dumt på dere og kelneren ga en tommel opp 😅

Jeg synes også mye øl er best på flaske, så er enig med deg og jeg drikker gjenre Peroni uten glass. Jeg føler faktisk nesten det er vanlig? Mange steder får man den uten glass, eller blir gjerne spurt om man ønsker glass eller ei. Aldri har noen sett dumt på meg, selv på de fineste restauranter. Og jeg har heller aldri fått en tommel opp for det. Nobody cares. Det er min erfaring. 

Og jeg er en matelsker som er mye ute og spiser.

Anonymkode: 35406...2d6

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er enig med deg, det meste smaker best når det drikkes rett av flaska, allikevel heller jeg det i glass når jeg er på restaurant. Ingen reagerer nok, men jeg FØLER at folk glaner og at det å drikke av flaske på restaurant blir feil.

Anonymkode: 808f3...bad

Skrevet

Så dere tutdrakk så hele restauranten glante? Jeg må innrømme at jeg aldri har lagt merke til hvordan de på nabobordet drikker, så godt mulig dere gjør veldig mye ut av dere?

• Liker 16
Skrevet

Kan det ha vært noe annet enn drikking av flaske som de glante for? Oppførsel, snakket veldig høyt eller noe?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Så da var dere og eieren de eneste som hadde "skjønt det"?

Anonymkode: 1eeb4...28e

De er jo matguruer.

Anonymkode: 65d51...b3d

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig med deg, det meste smaker best når det drikkes rett av flaska, allikevel heller jeg det i glass når jeg er på restaurant. Ingen reagerer nok, men jeg FØLER at folk glaner og at det å drikke av flaske på restaurant blir feil.

Anonymkode: 808f3...bad

Ja, rart det der. Prøv det samne med vin og hylekoret er i gang.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok kikket om noen drakk fra vinflaska 😄 Men ellers tror jeg dere bare innbiller ting, folk bryr seg lite om andre. 

Anonymkode: 5feb4...1d6

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, rart det der. Prøv det samne med vin og hylekoret er i gang.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde nok kikket om noen drakk fra vinflaska 😄 Men ellers tror jeg dere bare innbiller ting, folk bryr seg lite om andre. 

Anonymkode: 5feb4...1d6

Vin og ØL er vel ikke det samme fra flaska.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vin og ØL er vel ikke det samme fra flaska.

Nei, slik er det blitt. Pga at noen vet at dette er "best". Og da må vi være med på seilasen. Om noen syns det er best å drikke vin fra flaska, er det 100% rett for dem.

I en tråd her ble det en heftig diskusjon om at dyre vinglass var bedre enn billige, selv om de hadde samme formen. Gud hjelpe meg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kona og jeg var på en italiensk restaurant her om dagen med et annet par. De andre drakk vin. Kona og jeg valgte en iskald Peroni(italiensk øl) på flaske. Ølet smaker absolutt best hvis man drikker rett fra flasken(prøv selv). Aromaen holder seg der den skal. Med en såpass lys/lett øltype så kommer dette best til sin rett. Kona og jeg gjorde altså dette, drakk rett fra flasken. 

Alle gjester rundt oss inkl paret vi var der med glante dumt på oss. Ok. Hvorfor? Bare at det ser dumt ut, uetisk, eller hva det skulle være? Hadde jeg gitt gjestene muligheten til å A-B teste , drikke fra flasken/helle ølet i et glass så hadde de fleste, de ærlige vært enige. Smaker best.

Kona og jeg er matguruer, vi både lager mat/spiser mat med andakt. Det er slik vi fant hverandre faktisk.

Eneste som reagerte positivt var eieren av restauranten. Fikk tommel opp. Kanskje det var ironisk.😅

Hadde dere reagert negativt på oss?

Uetisk? Estetisk mener du vel?

Anonymkode: aad59...f09

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, slik er det blitt. Pga at noen vet at dette er "best". Og da må vi være med på seilasen. Om noen syns det er best å drikke vin fra flaska, er det 100% rett for dem.

Hvis folk er så usiviliserte at de insiterer på at det som er rett for dem, skal være kotyme, hold deg hjemme. 

Hvis en har så lite smakssanser igjen, at en opplever vin best å drikke fra flasken, så kan husholdningssaft og vodka være et billigere og like godt alternativ.

Til sist, Peroni, Corona og liknende drikkes best fra iskalde flasker.

Santé!

Anonymkode: 3e0eb...192

• Liker 3
Skrevet

Tsk, det er ingen som bryr seg. 

Anonymkode: c4328...817

• Liker 4
Skrevet

Jeg bryr meg ikke - drikker fra hva jeg vil (ikke vin rett fra flaska da). Å drikke visse ting fra glass ble innført for å få frem aromaen i visse drinker. Kanskje tenkte ikke folk på hvorfor de faktisk skulle ha noe i glass og bare innførte det for alt mulig?

I alle fall, stirrer folk på meg så stirrer jeg tilbake. Lurer de på noe så får de heller spørre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...