Gå til innhold

Ferie og hund, sette igjen hunden i fremmed hus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nutz skrev (11 timer siden):

Samme her og da har du i tillegg en unnskyldning til å stikke fra bryllupet hvis det er kjedelig 😂

Det er sant 😅😅

Anonymkode: c3ac5...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her har det gått veldig fint å la hunden være alene (i kortere perioder) på ulike hotellrom i løpet av ferien. Samme «avskjedsrutine» med noe godt/søk før jeg dro som hjemme. Hadde ligget og sovet mesteparten av tiden. Min hadde det definitivt best på denne måten i stedet for å være hos en hundepasser, men hunder er forskjellige. 

Anonymkode: 483ea...3ee

Så godt å høre at det gikk fint! 

Jeg er veldig gira på å ha han med, heller mer og mer mot det.

Hvis han blir hjemme er han i trygge omgivelser, for da blir det husets ungdommer som passer han. Da kommer han til å ha det bra, men det blir garantert ingen fjellturer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.8.2024 den 3.29):

Neste uke skal vi til Nord-Norge i bryllup. Vi være i 2 uker, og farte litt rundt. Vi skal bo på ulike AirBNB.

Jeg har så lyst til å ha med hunden vår, ikke minst fordi vi skal på mange fjellturer når vi er der, og hunden elsker slike turer. 

Men vi skal jo i det bryllupet, og vi har jo også lyst til å se oss rundt i byer, spise på restaurant o.l., slike ting som ikke passer for hunden vår i hvertfall. 

Men så har jeg begynt å tenke på om det  blir skummelt for hunden å bli etterlatt i fremmede hus? Han er litt skvetten av seg på lyder. Og det er ikke et alternativ å ha han i bilen, mens vi er ute, da slapper han ikke av. 

Hva gjør dere andre som har med hunden på hotell eller ukjente hytter/feriehus? 

Et alternativ er at han kan være hjemme, har hundepasser. Men så har jeg jo så lyst til å ha han med, men samtidig vil jeg gjøre det beste for hunden. 

Vår unghund på 8 mnd var med oss på sommerens turne på totalt 400 mil. Overnattingene var i telt, hytter og Airbnb. Hun var alene opp til 6 timer i Airbnb leilighetene når vi var på shopping i sentrum. Gikk helt fint. Hun kjente lukta av våre ting og vi gjorde de samme tingene som om vi hadde dratt fra henne hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som andre sier, kommer an på hunden, med min forrige hadde det gått veldig fint. går antagelig fint med dere også, sørg for helt like rutiner som hjemme når dere går fra den, ikke noe "ekstra", og viktig å ha med seng, teppe og en leke kanskje, så det føles som hjemme.

da jeg drev med hjemme alene-trening med min nåværende hund, var det alltid enklest for henne at det bare var én som forlot henne, så om hele familien skulle gå, gikk de andre ut først, og så gikk jeg ut etter et par minutter. det var mer "traumatisk" at alle skulle gå, og mer styr, enn om bare jeg låste meg stille ut og sa "ha det".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...