AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Del Skrevet 19. august Neste uke skal vi til Nord-Norge i bryllup. Vi være i 2 uker, og farte litt rundt. Vi skal bo på ulike AirBNB. Jeg har så lyst til å ha med hunden vår, ikke minst fordi vi skal på mange fjellturer når vi er der, og hunden elsker slike turer. Men vi skal jo i det bryllupet, og vi har jo også lyst til å se oss rundt i byer, spise på restaurant o.l., slike ting som ikke passer for hunden vår i hvertfall. Men så har jeg begynt å tenke på om det blir skummelt for hunden å bli etterlatt i fremmede hus? Han er litt skvetten av seg på lyder. Og det er ikke et alternativ å ha han i bilen, mens vi er ute, da slapper han ikke av. Hva gjør dere andre som har med hunden på hotell eller ukjente hytter/feriehus? Et alternativ er at han kan være hjemme, har hundepasser. Men så har jeg jo så lyst til å ha han med, men samtidig vil jeg gjøre det beste for hunden. Anonymkode: c3ac5...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #2 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Neste uke skal vi til Nord-Norge i bryllup. Vi være i 2 uker, og farte litt rundt. Vi skal bo på ulike AirBNB. Jeg har så lyst til å ha med hunden vår, ikke minst fordi vi skal på mange fjellturer når vi er der, og hunden elsker slike turer. Men vi skal jo i det bryllupet, og vi har jo også lyst til å se oss rundt i byer, spise på restaurant o.l., slike ting som ikke passer for hunden vår i hvertfall. Men så har jeg begynt å tenke på om det blir skummelt for hunden å bli etterlatt i fremmede hus? Han er litt skvetten av seg på lyder. Og det er ikke et alternativ å ha han i bilen, mens vi er ute, da slapper han ikke av. Hva gjør dere andre som har med hunden på hotell eller ukjente hytter/feriehus? Et alternativ er at han kan være hjemme, har hundepasser. Men så har jeg jo så lyst til å ha han med, men samtidig vil jeg gjøre det beste for hunden. Anonymkode: c3ac5...a6a Hunden er hjemme / hos fast hundepasser når vi reiser bort… Tar ikke med hunden på ferie for å sette den igjen alene, da har den det bedre med hundepasseren. Dessuten blir man jo mye mer låst når hunden er med da. Skal du drive å reise til leiligheten under bryllupet for å sjekke hunden? Anonymkode: 93043...466 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #3 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hunden er hjemme / hos fast hundepasser når vi reiser bort… Tar ikke med hunden på ferie for å sette den igjen alene, da har den det bedre med hundepasseren. Dessuten blir man jo mye mer låst når hunden er med da. Skal du drive å reise til leiligheten under bryllupet for å sjekke hunden? Anonymkode: 93043...466 Men 14 dager borte fra hunden min?! 😭 Neida, du har helt rett, den har det nok best hjemme. Og den vet jo strengt tatt ikke at den går glipp av fjellturer. Er nok mer meg som ikke ser for meg flotte, lange turer uten hunden. Anonymkode: c3ac5...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #4 Del Skrevet 19. august Sett igjen hunden og ta noen fjellturer med hunden som plaster på såret. Er det ikke mange DNT-hytter som har hunderom? (Hvis du ikke har hytte selv da.) Eller kjør på med telt, primus og turer fra teltet. Kan campe ikke så langt fra bilen og gå turer derfra. Anonymkode: 1c0cc...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #5 Del Skrevet 19. august La hunden slippe. Den har det bedre hos en hundepasser. Anonymkode: ae283...774 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #6 Del Skrevet 19. august Skal dere ha med hunden betinger det at dere ikke må etterlate ham lenge alene på et fremmed sted. Da blir han bare stresset og redd for å miste dere. Er det sånn at dere stort sett kan være sammen med ham hele tiden (med unntak av noen få timer), så går det vel greit. Hvis det blir mye alenetid, ville jeg heller satt ham igjen hjemme hos en trygg hundepasser som han kjenner, og i omgivelser der han er kjent og trygg. Og så kan du gi ham noen fine fjellturer i hverdagen. Anonymkode: be7f3...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #7 Del Skrevet 19. august TS her. Jeg er enig med dere, hunden har det best hjemme. Men uansett kjekt å få innspill fra andre om det, for jeg ville så gjerne hatt han med, men ser at det er dumt. Vi har hytte som vi ferierer på til vanlig. Og når vi er på storbyweekend eller i syden, så er han hjemme med hundepasser. Så det er nok det at vi skal bedrive friluftsliv uten hunden, som blir rart. For han er en skikkelig friluftshund. Men som sagt, det er oss det blir rart for, ikke hunden. Anonymkode: c3ac5...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #8 Del Skrevet 19. august Min hund er gjerne med, også på sånt, men det er kun fordi han kan ligge i bilen. Det er hans trygge sted. Jeg etterlater han aldri alene på fremmes sted. Anonymkode: af0aa...954 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #9 Del Skrevet 19. august hvordan reiser dere dit da? Er det å laste bikkja på fly eller i bil i timevis? For så å la den vre igjen inne i et fremmed hus på et fremmed sted har den det nok bedre hjemme.. Anonymkode: 4149a...acc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #10 Del Skrevet 19. august Hunden min klarer fint å være alene i fremmede hytter etter å ha vært der en dag. Gjør bare det samme som jeg alltid gjør når hun skal være alene hjemme, kaster en neve tørrfor i det jeg går ut døra. Feks når vi har vært på utstilling så kan hun ligge igjen på hytta og sove mens vi drar ut å handler mat eller spiser ute Anonymkode: e1e41...b17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 19. august #11 Del Skrevet 19. august Det kommer jo helt an på hunden din. Jeg hadde tatt med mine på en slik tur. De har vært med mye på reise, og er ok med å være alene på nye steder hvis de har fått noen dagers tilvenning først. Dvs et par dager på en AirBnB, så kunne de fint vært der alene i 5-6 timer. Så da måtte jeg planlagt deretter, og kommet noen dager i forveien om jeg skulle noe som hundene ikke kunne vært med på (f.eks bryllup). Men hva som fungerer for din hund blir vanskelig å si. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 19. august #12 Del Skrevet 19. august Jeg hadde samme problemstilling i sommer og valgte å ta med hunden. Veide det opp mot hverandre og kom frem til at hunden ville få så mye ut av alt annet vi gjorde med den at de få timene den skulle være alene i en fremmed hytte var en liten pris å betale. Hunden var alene i rundt 3 timer 3 ganger i løpet av ferien, ellers nøt den friluftslivet sammen med oss. Selv om vi hadde vært noen dager i hytten og hadde tingene våre der, var det nok ikke spesielt hyggelig for han å vente på oss. Han var stressa da vi kom hjem og sovnet ganske raskt, men det er ikke sånn at han ble langvarig traumatisert. Hadde nok gjort det samme igjen, men du kjenner hunden din best selv 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #13 Del Skrevet 19. august Myrmica skrev (12 timer siden): Det kommer jo helt an på hunden din. Jeg hadde tatt med mine på en slik tur. De har vært med mye på reise, og er ok med å være alene på nye steder hvis de har fått noen dagers tilvenning først. Dvs et par dager på en AirBnB, så kunne de fint vært der alene i 5-6 timer. Så da måtte jeg planlagt deretter, og kommet noen dager i forveien om jeg skulle noe som hundene ikke kunne vært med på (f.eks bryllup). Men hva som fungerer for din hund blir vanskelig å si. TS her. Vi skal være en natt på noen AirBnB, men da skal vi bare sove, så han blir ikke alene. Noen skal vi være lengre på, som f.eks. i bryllupet blir vi 4 netter, så da blir han jo litt trygg og kjent. Og det er ikke ofte vi kommer til å forlate han, ikke sikkert vi gjør det annet enn i bryllupet. Vurderer å kjøpe meg et lite overvåkningskamera, hvis jeg tar han med, da ser jeg i hvertfall om han styrer rundt. Mest sannsynlig snorksover han i senga si. Anonymkode: c3ac5...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #14 Del Skrevet 19. august Nutz skrev (11 timer siden): Jeg hadde samme problemstilling i sommer og valgte å ta med hunden. Veide det opp mot hverandre og kom frem til at hunden ville få så mye ut av alt annet vi gjorde med den at de få timene den skulle være alene i en fremmed hytte var en liten pris å betale. Hunden var alene i rundt 3 timer 3 ganger i løpet av ferien, ellers nøt den friluftslivet sammen med oss. Selv om vi hadde vært noen dager i hytten og hadde tingene våre der, var det nok ikke spesielt hyggelig for han å vente på oss. Han var stressa da vi kom hjem og sovnet ganske raskt, men det er ikke sånn at han ble langvarig traumatisert. Hadde nok gjort det samme igjen, men du kjenner hunden din best selv Det er akkurat det da, hunden min hadde kommet til å elske resten av ferien. Så det blir en avveining, som du sier. Og mest sannsynlig blir han ikke mye alene, hvis jeg tar han med, for jeg koser meg ikke hvis jeg bekymrer meg for han. Anonymkode: c3ac5...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #15 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hunden min klarer fint å være alene i fremmede hytter etter å ha vært der en dag. Gjør bare det samme som jeg alltid gjør når hun skal være alene hjemme, kaster en neve tørrfor i det jeg går ut døra. Feks når vi har vært på utstilling så kan hun ligge igjen på hytta og sove mens vi drar ut å handler mat eller spiser ute Anonymkode: e1e41...b17 Ja, det er sant. Dere som reiser rundt på utstillinger, må jo av og til forlate hundene på fremmede plasser ja. Godt å høre at det går bra. Og det rare er at det er bare jeg som bekymrer meg, mannen min ser ikke problemet en gang. Han er overbevist om at hunden kommer til å sove mens vi er borte. Anonymkode: c3ac5...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #16 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): hvordan reiser dere dit da? Er det å laste bikkja på fly eller i bil i timevis? For så å la den vre igjen inne i et fremmed hus på et fremmed sted har den det nok bedre hjemme.. Anonymkode: 4149a...acc Vi skal kjøre bil, og det blir ikke så lange etappene om gangen, siden vi skal stoppe så ofte og overnatte. Så nei, skal ikke laste bikkja på et fly... Anonymkode: c3ac5...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #17 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): Skal dere ha med hunden betinger det at dere ikke må etterlate ham lenge alene på et fremmed sted. Da blir han bare stresset og redd for å miste dere. Er det sånn at dere stort sett kan være sammen med ham hele tiden (med unntak av noen få timer), så går det vel greit. Hvis det blir mye alenetid, ville jeg heller satt ham igjen hjemme hos en trygg hundepasser som han kjenner, og i omgivelser der han er kjent og trygg. Og så kan du gi ham noen fine fjellturer i hverdagen. Anonymkode: be7f3...522 Det blir heldigvis lite alenetid, hvis vi tar han med. Kanskje blir det bare i bryllupet, og der skal vi være 4 dager, så der rekker han å bli litt trygg og kjent. Anonymkode: c3ac5...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #18 Del Skrevet 20. august Jeg hadde tatt med, og har gjort det med tidligere hunder før. Har gode hundepassere hjemme, som hunden elsker, men på en så lang tur hadde jeg tenkt at han ville trivdes best med meg. Er nøye med å ta med hundens leker, seng, skåler osv, så mye blir kjent. God ide å kjøpe et kamera slik at du kan stresse mindre, for da stresser hunden også mindre😊 Lykke til med valget deres❤️ Anonymkode: 17b56...b28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 20. august #19 Del Skrevet 20. august 13 hours ago, AnonymBruker said: Det er akkurat det da, hunden min hadde kommet til å elske resten av ferien. Så det blir en avveining, som du sier. Og mest sannsynlig blir han ikke mye alene, hvis jeg tar han med, for jeg koser meg ikke hvis jeg bekymrer meg for han. Anonymkode: c3ac5...a6a Samme her og da har du i tillegg en unnskyldning til å stikke fra bryllupet hvis det er kjedelig 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #20 Del Skrevet 20. august Her har det gått veldig fint å la hunden være alene (i kortere perioder) på ulike hotellrom i løpet av ferien. Samme «avskjedsrutine» med noe godt/søk før jeg dro som hjemme. Hadde ligget og sovet mesteparten av tiden. Min hadde det definitivt best på denne måten i stedet for å være hos en hundepasser, men hunder er forskjellige. Anonymkode: 483ea...3ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå