AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #1 Skrevet 18. august 2024 Hei, Nå er jeg i uke 6, etter å ha strevd 1,5 år med å bli gravid. Endelig blitt, etter å ha hatt to ufrivillige aborter tidligere i livet. Hvordan klarer dere andre, gjerne 35+ (da spontanabort-tallene er lavere) å stresse ned? Leser meg ihjel på statistikker og synes 1 av 5 er så insane høyt. Samtidig som ikke ikke klarer å la være å glede meg (håpe håpe håpe). Noen tips? Råd? Føler jeg iallfall følger alt anbefalte om inntak og bevegelse. Foreløpig ingen symptomer omtrent (som skremmer meg). Teller bare ned til ukene blir over 10-12. Hjep. Eneste. Dag. Råd?? Anonymkode: 15ba4...7b5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Skrevet 18. august 2024 Jeg har lest at etter uke 6 så er sjansen liten å miste da har hjertet startet å slå. Anonymkode: b303c...638 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #3 Skrevet 19. august 2024 Det er ikke så lett å roe ned, nei. Så er det individuelt hva som hjelper. For meg hjalp det å se på miscarriage calculator på nett mens jeg telte ned ukene, den sa noe om sannsynligheten for spontanabort for den uken du er i. Så fokuserte jeg heller på det høye tallet for at det skulle gå bra enn den lave sjansen for abort. Jeg syntes også det hjalp å tenke på at det var INGENTING jeg kunne gjøre ene eller andre veien hvis det skulle gå galt. Det er mine tips, men det er ikke sikkert noe av det hjelper deg. Håper du finner det som kan trygge deg, og at de neste ukene går fort❤️ Og gratulerer så mye!❤️ Anonymkode: 906f2...c2f
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #4 Skrevet 19. august 2024 Gratulerer ❤️ jeg er i nesten identisk situasjon som deg. 35 år, langvarig ufrivillig barnløs, en tidligere spontanabort. Er gravid nå i uke 11. Og for å være ærlig har jeg ikke funnet svaret på hvordan man skal klare å slappe av. Prøvde å snakke litt med legen min, men hun fikk meg til å føle meg både liten og dum, så det funket ikke. Kanskje du har noen andre å snakke med? Og merkelig nok hjelper det faktisk litt for meg å henge på forum og lese om andres erfaringer, både gode og dårlige, det føles mindre alene. Men for mange kan dette kanskje bare øke bekymringene. Til syvende og sist må vi vel bare jobbe med å akseptere at enten går det bra eller så går det ikke bra. Prøve å puste og tenke på noe annet. Prøve å ikke kontrollere det ukontrollerbare (lettere sagt enn gjort, i know). Anonymkode: dfbef...504 1
IkkeStudentLenger Skrevet 19. august 2024 #5 Skrevet 19. august 2024 Jeg mistet første graviditet, men de to siste har gått bra. Jeg fikk barn nr 2 nå, 36 år gammel. Mesteparten av spontanaborter skjer rundt uke 5, så du er allerede over verste kneika! 1
jenta1983 Skrevet 19. august 2024 #6 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har lest at etter uke 6 så er sjansen liten å miste da har hjertet startet å slå. Anonymkode: b303c...638 Det er dessverre feil :(jeg mistet selv i uke 8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #7 Skrevet 19. august 2024 Om du bekymrer deg eller er helt avslappa, påvirker ikke resultatet av svangerskapet. Ta et par tidlige ultralyder dersom det roer nervene dine. For hver dag som går øker sjansen for at det går bra. Har selv to barn og ingen aborter. For meg hjalp tidlig ultralyd og den sida som viser prosentvis nedgang i abort for hver dag. Anonymkode: 991f6...12e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #8 Skrevet 19. august 2024 Dessverre er det ingen råd å gi. Er selv straks 39 og gravid på nytt etter MA i julen. Da var jeg 11+0 og hadde også vært på ultralyd og sett alt var fint. Fosteret døde i løpet av uke 9(10). Første gang gravid mistet jeg i SA da jeg var nesten 11 uker, mulig MA den gangen for var aldri på ultralyd. Da var jeg 35 år. Neste graviditet blødde jeg konstant og var livredd, men fødte et friskt barn. Jeg regner med jeg ikke tør å glede meg før etter et fullgått 1 trimester. Vet nå at tidlig ultralyd som viser hjerteslag ikke betyr noen vetdens ting🥹 Lykke til og gratulerer❤️ Anonymkode: 56277...d03 2
Melus Skrevet 19. august 2024 #9 Skrevet 19. august 2024 Bestill en privat ultralyd, kanskje det hjelper deg å se hjerteslag? ❤️
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #10 Skrevet 20. august 2024 Jeg var 36 og 39 da jeg fikk mine barn, og spesielt første svangerskap følte jeg jeg gikk på nåler. Det hjalp jo ikke med masse mensmurringer og småblødninger og masse masse utflod som fikk meg til å styrte på do med forventning om å bli møtt av et blodbad når jeg trakk ned trusen.. I uke 6 er risikoen allerede en god del lavere for å miste. Jeg har ikke så mye råd, tror det er fryktelig vanlig å føle som du føler. Anonymkode: cee7f...4dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå