Gå til innhold

Gått ned 10 kg, det vises ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok før og etter bilder. Ser helt lik ut! Magen har ikke gått ned en cm. Bukser og topper like stramme. Har jeg hatt 10 kg med vann? Vekta juger ikke. Gått fra 80 til 70 kg. 165 høy. Dette tar all motivasjon.  Ballongmage og fett her og der😝 noen som opplever det samme?

Anonymkode: e3726...154

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har bare blitt vant til vektnedgangen gradvis. 10 kilo vises godt. For andre i hvert fall. 

Jeg er like høy som deg og 64 kilo. Jeg er heller ikke tynn. 

Anonymkode: 89009...df9

• Liker 4
Skrevet

De fleste har mer fett på kroppen enn de tror. Rett og slett.

Du må bare fortsette.

Anonymkode: 9c5b1...ea9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tok før og etter bilder. Ser helt lik ut! Magen har ikke gått ned en cm. Bukser og topper like stramme. Har jeg hatt 10 kg med vann? Vekta juger ikke. Gått fra 80 til 70 kg. 165 høy. Dette tar all motivasjon.  Ballongmage og fett her og der😝 noen som opplever det samme?

Samme her.

Jeg tenkte i går at enten lyver vekta, eller så lyver speilet og klærne.

Jeg har gått ned i cm, men det vises ikke bortsett fra at jeg har mistet brystene.
Bh-ene har blitt for store, men ingen av de andre klærne har blitt det samme.

Hos meg ligger all overskuddsvekt på magen.  Armer og bein har alltid vært tynne, og selv om jeg har gått litt ned i størrelse på magen er det ikke nok til at det ses hverken av andre eller meg selv.

Anonymkode: a0c34...05b

Skrevet

Jeg er 164. Det var først etter rundft 15 kg nedgang at jeg virkelig begynte å se forskjell. Jeg veide ca 80 rundt juletider, og da jeg lå på 70, så jeg nesten ikke vektnedgangen. Nå veier jeg 63 og det vises greit nå. 

Anonymkode: 530c9...dbe

Skrevet

Jeg har gått ned 12 kilo. Jeg har fortsatt mage. Den er riktignok mindre. 

Det JEG har merket er at jeg får på meg jakker jeg ikke gjorde før, og at omkretsen rundt ryggen feks har endret. Du krymper jo ikke på èn plass. Du blir mindre over hele deg. 

Jeg så et bilde av meg selv. Jeg ruvet litt i landskapet tidligere, og nå er jeg nettere og mindre. Så det er klart det fungerer. Magen har nok krympet, men det har resten av deg...og da er det fortsatt mage der. 

Anonymkode: 186a6...6c7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De første 10 kg jeg gikk ned, gikk fra «usynlige» plasser som på ryggen, litt fra ansiktet, litt rundt halsen mm.

De neste 10kg var mye mer synlig. Er og 165cm og veier nå 62kg. Men har fortsatt mye mage - og skal ned til 54kg før jeg gir meg. Har en smal benbygning og legger alt rundt magen (kjempekombo). Du må bare fortsette vektnedgangsreisen.

Anonymkode: f7eec...6ff

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er vektnedgang du er ute etter. Så ikke vær så opptatt av hva det står på vekta. Bruk heller målebånd, da ser du bedre selv at det du gjør fungerer. 

Anonymkode: 3b3ed...9fb

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 165, har gått fra 92 kg til 82 kg. Bruker akkuratt samme klær fortsatt, men de sitter hakket bedre på nå. Er som de over her sier, fett smurt ut over hele kroppen, så tar for 20 kg før det synes såpass at folk tørr å kommentere/ser det godt selv. Håper selv å kunne komme inn i klær i str 40/42 om jeg klarer -10 kg til. Bruker str 44 nå på 82 kg, akkuratt  som på 92 kg. 

Anonymkode: fa52d...996

• Liker 2
Skrevet

Har gått ned 8-9 kg. Jeg merker det på klær og sånn, men ser det ikke i speilet. 

Anonymkode: ab42b...9d0

Skrevet

Jeg merket heller ikke de 10 første kg noe særlig, men det jeg da satser på er at det er indre fett som har krympet, altså det farlige fettet som har samlet seg rundt organene. DET er egentlig det viktigste fettet å bli kvitt helsemessig🙏

Anonymkode: 06a19...446

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Knærne dine merker det garantert.

Anonymkode: e1ab1...4bd

• Liker 4
Skrevet

Man har fett inni kroppen også. Det ligger rundt de indre organene og forsvinner sakte men sikkert om en holder ut over tid. Vær tålmodig. Fortsett med det du holder på med.  :) 

Anonymkode: b61ba...39a

• Liker 4
Skrevet

Tja, kjenner meg litt igjen, fordi jeg føler heller ikke at jeg ser mindre ut nå enn før selv om jeg har gått ned 10 kg. Men det er vel fordi jeg ser meg selv i speilet hver dag og endring skjer gradvis. MEN, jeg merker stor forskjell på klær. Klær har blitt større og løsere. Har måttet kjøpt meg nye bukser og kunne faktisk hente frem igjen noen gamle klær som hadde blitt for trange men som passer meg igjen nå. Har også målt meg med målebånd og ser at jeg har gått ned veldig mange cm rundt livet. Magen har definitivt blitt mindre og flatere. Når jeg tar bilder av kroppen føler jeg ikke at jeg ser forskjell, men ser stor forskjell i selfies, ser at ansiktet er smalere, ser mer tydelig kjeven og kragebeinene vises nå og det gjorde de ikke før.

Anonymkode: 0e7cc...78a

Skrevet

Kanskje det er tørkerulleffekten? På en ny rull med tørkerull, så ser man ikke at man har tatt et par tørk. Når rullen er nesten tom, synes et par tørk veldig godt. Bare vent, plutselig kommer det.

Anonymkode: 64973...298

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De første 10 kg jeg gikk ned, gikk fra «usynlige» plasser som på ryggen, litt fra ansiktet, litt rundt halsen mm.

De neste 10kg var mye mer synlig. Er og 165cm og veier nå 62kg. Men har fortsatt mye mage - og skal ned til 54kg før jeg gir meg. Har en smal benbygning og legger alt rundt magen (kjempekombo). Du må bare fortsette vektnedgangsreisen.

Anonymkode: f7eec...6ff

Takk, da skal jeg prøve å fortsette

Skrevet

Det kommer helt an på hva slags fettfordeling du har. Hvis du har gått ned 10 kg, men ikke gått ned i cm rundt livet, har du antakelig en fasong der du lagrer mest fett på overkroppen ("eple-fasong"). Du har sikkert mista fett andre steder, f.eks. på bein og armer.

Dessuten kommer det jo veldig an på hvor stor du var i utgangspunktet. Å gå ned 10 kg er veldig mye for en som veier 50 kg, men ikke så mye for en som veier 100.

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Man har fett inni kroppen også. Det ligger rundt de indre organene og forsvinner sakte men sikkert om en holder ut over tid. Vær tålmodig. Fortsett med det du holder på med.  :) 

Anonymkode: b61ba...39a

Ja. Men selv om man mister fettet rundt organene så vil det jo også få utslag på hvordan man ser ut på utsiden av kroppen. Det er jo ikke slik det kun er underhudsfettet som påvirker hvor stor man er. 

Anonymkode: 5151a...e26

Skrevet

Jeg gikk ned 15 kg, fra 86 til 71, før jeg fikk en eneste kommentar på det. Og jeg synes ikke jeg ser noen stor forskjell når jeg ser meg selv i speilet, men så hender det at jeg feks. ser på lårene mine og tenker "oi de var blitt slanke" så det er bare at man ikke ser forskjell på speilbildet fordi man ser det hver dag og forskjellen fra dag til dag er minimal. 

Anonymkode: 1ed09...003

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg gikk ned 15 kg, fra 86 til 71, før jeg fikk en eneste kommentar på det. Og jeg synes ikke jeg ser noen stor forskjell når jeg ser meg selv i speilet, men så hender det at jeg feks. ser på lårene mine og tenker "oi de var blitt slanke" så det er bare at man ikke ser forskjell på speilbildet fordi man ser det hver dag og forskjellen fra dag til dag er minimal. 

Anonymkode: 1ed09...003

Folk med gode sosiale antenner kommenterer ikke andres kropper i noe særlig grad. Jeg kan se feriekiloer på kolleger. Men sier ikke noe verken etter sommerferie eller når de er borte. Ufint å kommentere slikt synes jeg 

Anonymkode: 89009...df9

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...