Gå til innhold

Mensen uten eggløsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har peiling på dette? Jeg sluttet på p-piller for snart 3 mnd siden. Syklusen gikk tilsynelatende tilbake til normalen med en gang og jeg har hatt mensen etter 28 dager og så 29 dager. Alt var "som før" (før p-piller). Men så har jeg også brukt fertilitetsmonitor fra Clearblue og den har bare vist "Høy" og ikke "Maksimal". Med andre ord har jeg ikke hatt eggløsning? Hvorfor får jeg mensen (regelmessig) da?

Vet at dette ikke er et legeforum men kanskje noen vet noe likevel.. Takk for svar.

Anonymkode: b8b32...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 - man kan få blødning uten at eggløsning har skjedd. 

2 - man kan ha eggløsning selv om monitor eller andre el tester ikke slår på max nivå. 

3 - monitor og tester kan slå ut uten at eggløsning skjer. 

4 - så har du regelmessig mensen så har du også mot all formidling hatt eggløsning. 

5 - lutealfasen - tiden mellom eggløsning og mensen er den fasen som er mest stabil for de fleste kvinner. Den er som regel på 12-14 dager. Altså at eggløsning skjer 12-14 dager FØR første blødningsdag. Teller du deg bakover og "dobbelsjekker" syklus kan du enkelt krysssjekke om eggløsning har vært. 

6 - INGEN eggløsningstester viser om du har hatt eggløsning. De viser økning i hormoner i FORKANT av eggløsning. 

Monitoren bruker noen mnd på å bli kjent med syklusen din. Så den kan bruke litt tid. Syklusen kan generelt bruke noen mnd på å bli "normal" etter prevensjonslutt. 

Anonymkode: 53108...09d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

1 - man kan få blødning uten at eggløsning har skjedd. 

2 - man kan ha eggløsning selv om monitor eller andre el tester ikke slår på max nivå. 

3 - monitor og tester kan slå ut uten at eggløsning skjer. 

4 - så har du regelmessig mensen så har du også mot all formidling hatt eggløsning. 

5 - lutealfasen - tiden mellom eggløsning og mensen er den fasen som er mest stabil for de fleste kvinner. Den er som regel på 12-14 dager. Altså at eggløsning skjer 12-14 dager FØR første blødningsdag. Teller du deg bakover og "dobbelsjekker" syklus kan du enkelt krysssjekke om eggløsning har vært. 

6 - INGEN eggløsningstester viser om du har hatt eggløsning. De viser økning i hormoner i FORKANT av eggløsning. 

Monitoren bruker noen mnd på å bli kjent med syklusen din. Så den kan bruke litt tid. Syklusen kan generelt bruke noen mnd på å bli "normal" etter prevensjonslutt. 

Anonymkode: 53108...09d

Tusen takk for svaret ditt! Får vente å se litt da. Hilsen TS :) 

Anonymkode: b8b32...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...