Gå til innhold

Går det an å leie pulk?

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet

Vi har tilgang på hytte på fjellet, og med en 4-åring som verken er glad i eller mestrer skigåing særlig godt hadde det vært greit med pulk sånn at resten av familien kan nyte noen lange, gode skiturer.

I fjor lånte vi en pulk til ham de få dagene vi fikk brukt hytta, og han syntes det var kjempegøy! :)

Dette blir vel siste året han kan sitte i pulk - neste år synes jeg han bør være stor nok til å gå noen korte turer for egen maskin. Vi har hatt såpass lite bruk for pulk at vi har sett på det som bortkastede penger å kjøpe. Og nå som han er blitt så stor er det i hvert fall dumt...

De vi har lånt av tidligere skal bruke den selv i vinterferie, selvfølgelig.

Men så kom jeg på at det kanskje går an å få leid??

Hvis ikke bør noen snarest begynne med det - det tror jeg hadde vært en lønnsom geskjeft, om enn veldig sesongavhengig...

Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har tilgang på hytte på fjellet, og med en 4-åring som verken er glad i eller mestrer skigåing særlig godt hadde det vært greit med pulk sånn at resten av familien kan nyte noen lange, gode skiturer.

I fjor lånte vi en pulk til ham de få dagene vi fikk brukt hytta, og han syntes det var kjempegøy! :)

Dette blir vel siste året han kan sitte i pulk - neste år synes jeg han bør være stor nok til å gå noen korte turer for egen maskin. Vi har hatt såpass lite bruk for pulk at vi har sett på det som bortkastede penger å kjøpe. Og nå som han er blitt så stor er det i hvert fall dumt...

De vi har lånt av tidligere skal bruke den selv i vinterferie, selvfølgelig.

Men så kom jeg på at det kanskje går an å få leid??

Hvis ikke bør noen snarest begynne med det - det tror jeg hadde vært en lønnsom geskjeft, om enn veldig sesongavhengig...

Noen som vet???

Kan hende pappa kjenner noen med pulk da? Ring han og hør?

Skrevet

Og hvor er den hytta? Hvem sin? G og D sin?

Gjest Bodillen
Skrevet
Og hvor er den hytta? Hvem sin? G og D sin?

Neinei, svigers, vettu... Valdres...

Skrevet

Ikkje for å vera frekk, men eg trur nok at eg hadde brukt litt tid på å få han til å gå på ski sjølv. Ei pulk er ikkje rekna til ein 4-åring. Er det plass til både ungen og ein vinterpose i ein vanlig pulk?

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)
Ikkje for å vera frekk, men eg trur nok at eg hadde brukt litt tid på å få han til å gå på ski sjølv. Ei pulk er ikkje rekna til ein 4-åring. Er det plass til både ungen og ein vinterpose i ein vanlig pulk?

Hadde du sett ham med ski på bena, så hadde du straks forstått behovet... Han hater ski, blir sint bare han ser dem, og saboterer hele opplegget. Våre to eldste gikk for egen maskin fra de var 4 år, men med denne her nytter det foreløpig ikke. Han har i tillegg endel problemer med motorikken, så det er nok ikke bare enkelt for ham heller.

Vi har jobbet endel for å få ham til å gå på ski her hjemme, uten å lykkes nevneverdig med det. Vi reiser på hytta nå i vinterferien. Skal resten av familien ha mulighet til turer lengre en 100 meter mens vi er der, er vi nødt til å ha pulk.

Han satt i pulk i fjor, det gikk kjempefint. Han er selvfølgelig større nå, men i en stor pulk er det fint plass til både ham og en fell. Han er en liten, spinkel 4-åring.

Endret av Bodillen
Gjest lilletroll
Skrevet

Vi leide pulk til tre åringen vår i fjor vinter, så det er fullt mulig. Ta kontakt med "sentrene" i området rundt hytta. De som har skiutleie har ofte pulkutleie også.

Gjest Bodillen
Skrevet
Vi leide pulk til tre åringen vår i fjor vinter, så det er fullt mulig. Ta kontakt med "sentrene" i området rundt hytta. De som har skiutleie har ofte pulkutleie også.

Takker og bukker! Det er et alpintsenter i nærheten, så vi får prøve lykken der. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...