Gå til innhold

Bruker barnet ditt varmeflaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine på barn på 12 og 14 vil starte med det. De har fått ideen av onkelen sin som er voksen og bruker det.

Jeg synes det er ekstremt merkelig at en voksen mann gjør det, og har ikke lyst at mine barn skal starte og så gjør de det i voksen alder som han. Jeg vet at begge eksene reagerte veldig på en voksen mann med en stor vannflaske bak ryggen. Overdriver jeg her?

Anonymkode: 9c50d...bb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva er problemet med det da?

Både jeg og tolvåringen bruker det i senga om vinteren forå holde tærne varme. Skjønner som sagt virkelig ikke hvorfor du synes det er problematisk?!

Endret av Me0987
  • Liker 6
Skrevet

Ja, TENK at voksne mennesker også kan fryse eller ha vondt i muskler og dermed bruke varmeflaske eller hvetepose 🤣🤣 Noe så kleint og rart å ville ha det komfortabelt

Anonymkode: 14a8a...110

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva er problemet med å bruke varmeflaske? Voksen eller ei? 

Varme mot stivhet, smerte eller andre plager er en veldig god løsning og et godt alternativ både for store og små.

Her har barna brukt varmeflaske mot alt fra voksesmerter, ømme muskler, stiv nakke, for varme på overnatting ute, for varme på vinteren, ved sykdom, mensensmerter etc.. Listen er lang.. 

13 åringen her driver med kampsport og bruker 10 av 10 ganger varmeflaske/varme som behandling fremfor paracet f.eks. 17 åringen bruker det for stive og ømme muskler etter håndball trening/kamper etc. 10 åringen bruker det for hva det måtte være. 

100 ganger bedre at barn og unge blir vant til å bruke varmeflaske enn paracet eller annet. 

Så ja - basert på hva du skriver så overreagerer du absolutt. Varmt vann i en flakse er meeeeget ufarlig. 

Anonymkode: 24ab6...55e

• Liker 3
Skrevet

Både jeg og barna bruker varmeflaske i senga på vinteren.

Anonymkode: 5c0e0...831

• Liker 3
Skrevet

Atte hæ? Jeg jobbet med en på nesten hundre år som hadde opptil flere varmeflasker i senga!

Anonymkode: 65e75...2f9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er 41 og elsker varmeflaskene mine! 

Anonymkode: 67ac5...29d

• Liker 3
Skrevet

Hæ....jeg er 40 år og bruker både flaske og varme pute pga kroppen min.. ryggen eller bare for å varme meg. Hvordan i all verden kan du mener at det er rart en mann bruker det?  Mitt barn på 5 har en slik på bilde.

Det finnes jo kosebamse til baby med varme flaske/ ris pose inni.

Screenshot_2024-08-18-22-32-14-58_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

• Nyttig 1
Skrevet

Hva mener du er problemet med å bruke varmeflaske? Så lenge man ikke bruker det på en måte som kan skade huden din, så er det jo bare positivt at de vil ha det behagelig når de legger seg, og at de er løsningsorienterte? Eller er du kanskje av den der «det høres unødvendig ut for MEG, så da skal barna mine ikke ha det»-typen? Eller synd du det høres merkelig ut, så da skal barna dine ikke få lov? Mange ting man kan reagere på at ungdommen gjør nå, men å bruke varmeflaske? Delulu, som ungdommen sier.. 🤣

• Liker 5
Skrevet

Jeg har aldri hverken tenkt eller hørt om at det skulle være noe galt med varmeflaske i senga enten man er barn eller voksen.

Ett av barna mine bruker det på vinteren. Det andre barnet er varm av seg, og syns det blir varmt i sengen nesten samme hvor kaldt det er ute og sånn er jeg også, så vi bruker det ikke. Mannen min tror jeg nesten jeg må kjøpe en varmeflaske til. Han fryser og vil ligge inntil meg, og jeg klarer det virkelig ikke fordi det blir alt for varmt. Varmeflaske er lurt om en fryser, mener nå jeg. 

Anonymkode: 35835...126

• Liker 4
Skrevet

Både jeg, barna og mamma bruker varmeflaske i senga. Det er ganske beroligende, i tillegg til at den varmer godt når man er frossen av seg.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mine på barn på 12 og 14 vil starte med det. De har fått ideen av onkelen sin som er voksen og bruker det.

Jeg synes det er ekstremt merkelig at en voksen mann gjør det, og har ikke lyst at mine barn skal starte og så gjør de det i voksen alder som han. Jeg vet at begge eksene reagerte veldig på en voksen mann med en stor vannflaske bak ryggen. Overdriver jeg her?

Jeg reagerer mer på at du har 2 ekser...og ar du ikke vil at dine barn skal begynne med det..starte med det? Skulle tro dette var sånn vokdve greier de ikke fikk begynne med før de var 18

• Liker 2
Skrevet

Ha ha, skulle dette virkelig være et problem? Da er jeg kjemperar.. Jeg sover med kaldt rom - vinduet åpent/på gløtt - og to varmeflasker i senga om vinteren, men også på kjølige kvelder ellers i året. Det er kjempedeilig, og jeg får ikke sove hvis jeg fryser på beina. Ungdommene i huset liker også varmeflasker🙂

Anonymkode: 4c867...f11

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Forklar hva problemet med en varmeflaske er...

• Liker 5
Skrevet

Varmeflaske kan være godt for stive og ømme muskler og mye annet. Jeg tror jeg hadde hatt litt vondt jeg også viss jeg hadde hatt noen i familien som var så korka teit som ts.  Å overdrive er nå en ting, å spille dumt troll på kg er en annen kategori.

Anonymkode: c0798...066

• Liker 3
Skrevet

Ja, ungen bruker varmeflaske ved behov. Jeg bruker det hver eneste kveld. 

Anonymkode: b9933...044

• Liker 2
Skrevet

Ja datteren min bruker varmeflaske om vinteren når hun sover , ikke noe galt i det:) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en frossenpinn, og bruker alltid varmeflaske om vinteren.

Sønnen min er varm av seg, men er ofte frossen om kvelden. En varmeflaske gjør at han kan ha tynnere dyne, og derfor ikke blir våt av svette i løpet av natten.

Det er ingenting galt i å bruke varmeflaske. Det gjør det mulig å redusere oppvarmingskostnadene, samtidig som man beholder komfortabel temperatur. 

Anonymkode: cfc1f...d19

• Liker 1
Skrevet

Varmeflaske er et enkelt og billig hjelpemiddel. Skjønner ikke helt ts sine fordommer 

Anonymkode: b9933...044

• Liker 1
Skrevet

Lager du alltid problemer av småting ts? 😂

Anonymkode: aaa46...e08

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...