AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #1 Del Skrevet 18. august 2024 Er det fritt frem å tørke klær i en bod i et lukket bod område med tanke på fuktighet fra klær, håndklær, sengetøy og annet? Anonymkode: efa93...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Del Skrevet 18. august 2024 Det er eget avsatt området for tørk på loftet. Ville aldri falt meg inn å gjøre det inne i egen bod. Anonymkode: f7fba...5a2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #3 Del Skrevet 18. august 2024 Det er ingen god ide, for høy luftfuktighet gir mugg, og steder uten ventilasjon er det verst tenkelige stedet for å tørke klær Anonymkode: ca34a...6ab 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #4 Del Skrevet 19. august 2024 Det er veldig store variasjoner mellom boder i ulike borettslag og sameier... Jeg hadde aldri villet tørket noe i bodene i nåværende borettslag, det ville kommet lukt i klærne veldig raskt. Der jeg bodde før kunne jeg fint gjort det, der var det tørt og greit ventilert. Anonymkode: 53f92...40f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #5 Del Skrevet 19. august 2024 I min første loftsleilighet var det tørt, men jeg syntes det luktet litt rart der. I min nåværende leilighet er boden i kjelleren. Tror det er for fuktig. Upraktisk å komme til uansett. Synes bodområder ofte er støvete og skitne.. Ikke et sted jeg vil tørke rene klær. Luftaavfukter er enhver leilighetseier gode venn Anonymkode: 46e1c...970 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #6 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det fritt frem å tørke klær i en bod i et lukket bod område med tanke på fuktighet fra klær, håndklær, sengetøy og annet? Anonymkode: efa93...90e Nei, er du fra vettet? Bodene er for lagring og ikke tørking av tøy. Du skaper mugg i hele bod arealet om du tørker tøy der. I verste fall får du et økonomisk krav du knapt har sett maken til, for utbedring/sanering av fukt og muggskader, på grunn av feilbruk av din egen bod. Du kan og risikere å bli kastet ut. Anonymkode: f833f...fa4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #7 Del Skrevet 19. august 2024 Kan ikke se for meg at dem blir tør en gang. Og luktet rart sikkert etterpå. Men det er ikke meningen at man skal tørke klær der da. Man kan jo bare ha det i stua også sette det bort når det kommer folk. Og tørketrommel er en god venn. Tørker alt av sengeklær og hånddukker der. Anonymkode: 953ab...a67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #8 Del Skrevet 19. august 2024 Jeg bodde en gang et sted der vi hadde våre egne vaskemaskiner tilhørende leilighetene på rekke og rad i et vaskerom i kjelleren, og i naborommet var det snorer for å kunne henge opp tøy. De øvrige rommene var boder. Jeg hang opp sengetøy én gang som nyinnflyttet og aldri mer, for det ble skikkelig kjeller/mugglukt i tøyet. Anonymkode: 5b73a...53c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #9 Del Skrevet 19. august 2024 Har slekt i Oslo som tørker klærne i boden sin Jeg syns det er vemmelig å tørke meg etter en dusj i et hånkle som stinker. Føler meg skitten etterpå. Anonymkode: 41fc5...860 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #10 Del Skrevet 19. august 2024 Aldri tenkt på, men nei.. vet ikke om det er fritt fram, står ingenting om forbud i husreglene her, men det er kanskje det er utenkelig at noen faktisk gjør det? Anonymkode: 87364...1f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #11 Del Skrevet 19. august 2024 Hvis du henger til tørk i en bod ikke ment for tørking får du vaktmester, styret og de andre beboere på nakken. Du risikerer å ødelegge alt folk har i bodene sine. Anonymkode: 62a3a...a4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 19. august 2024 #12 Del Skrevet 19. august 2024 Nei. Jeg tørker alltid klærne ute på terrassen. Selv på vinterstid (tar bare lenger tid). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #13 Del Skrevet 19. august 2024 Tørker på badet med Villaventen på fullt. Anonymkode: 59bab...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #14 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei, er du fra vettet? Bodene er for lagring og ikke tørking av tøy. Du skaper mugg i hele bod arealet om du tørker tøy der. I verste fall får du et økonomisk krav du knapt har sett maken til, for utbedring/sanering av fukt og muggskader, på grunn av feilbruk av din egen bod. Du kan og risikere å bli kastet ut. Anonymkode: f833f...fa4 Hvordan kan du være så skråsikker på det, når du ikke vet noe som helst om hvordan boden til TS er ventilert/isolert? Anonymkode: 53f92...40f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #15 Del Skrevet 19. august 2024 Nei. Bod er for oppbevaring, ikke fuktige klær. Jeg tørker klær enten i tørketrommel, på balkong, eller på gjesterommet med avfukter på. Anonymkode: 7a805...527 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #16 Del Skrevet 19. august 2024 Nei tørker klærne på enten verandaen min eller luftebalkongen hver leilighet har alt ettersom hvordan været er 🙂 Anonymkode: 13f95...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #17 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan kan du være så skråsikker på det, når du ikke vet noe som helst om hvordan boden til TS er ventilert/isolert? Anonymkode: 53f92...40f Jeg skriver at boden er i et lukket bodområde og jeg finner ikke ventilasjonsanlegg der inne. Så hen har helt rett og jeg skal ikke tørke klær der. Anonymkode: efa93...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #18 Del Skrevet 20. august 2024 Da jeg bodde i blokk sto det i ordensreglene at man ikke skulle tørke klær i kjellerbodene. Det var utvendig tørkegård, men det ble lite brukt og dermed ikke rengjort eller vedlikeholdt. I min brors blokk har de egne tørkeboder på hver trappeavsats, der man kan tørke klær. I min søsters bygård er det tørkeloft, der klærne faktisk tørker bra. Likevel brukes det mest til sengetøy, fordi det blir mange trapper å bære våte klær opp fra vaskekjelleren. Anonymkode: 5ec91...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 20. august 2024 #19 Del Skrevet 20. august 2024 Nei, enten på verandaen eller badet, unntaksvis i stua på nattestid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå