Gjest BA Skrevet 18. august 2024 #1 Skrevet 18. august 2024 (endret) Husmortips fra aldrende herre 55. alltid irritert meg på at hvitosten får hvitt mugg på sidene ganske fort, selv om man pakker den godt inn...bruker zip poser som er bra tett men samme resultat. Ved en tilfeldighet skylte jeg en slik pose med vann. Ristet den etterpå men lot dråper som ikke rant ut bare bli... presser ut luft, zipper igjen og inn i kjøleskapet... Siden har hvitosten min vært fersk og fin hver gang jeg lusker innom for noen oste skiver... Endret 27. august 2024 av Gjest BA 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Skrevet 18. august 2024 Det hvite belegget er ikke mugg.. Anonymkode: c3f17...827
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #3 Skrevet 19. august 2024 Det hvite er ikke mugg, det er aminosyrer fra osten. Det legger seg som et belegg utenpå ettersom osten blir eldre. Jeg bruker Easycheese osteklokke og opplever aldri belegg på osten. Engangsposer unngår jeg, det er ikke miljøvennlig. Bedre med noe som er gjenbrukbart. Og så ser det finere ut også. Anonymkode: f7950...997
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå