Gå til innhold

Et par ord om nettbutikken wemove.no:

Anbefalte innlegg

Skrevet

I årets sommersalg bestilte jeg et par sko på wemove.no. Sjekket først på nettet hvordan omdømmet var, og det var nok ikke stellar, men passelig. Helt greit, dette skal gå bra. Tja...

Kjøpte sko som kom i posten som ventet, men de var minst to størrelser for små selv om størrelsen trykt på sålen var rett. Sammenlikning med andre sko i rett størrelse viste en voldsom forskjell. Dette stod det ingenting om på nettsiden, men jeg kan ikke forstå at det fins én kunde som beholder disse...*sukk* Forslag om å bytte i sko to størrelser større eller teste med noen som har rett størrelse ble ignorert.

Returordningen fikk på pungen i en del anmeldelser og her skulle jeg virkelig ha hørt på "nettet". Først må man søke om retur. Det er en ganske innfløkt prosess med mange, mange klikk som så blir innvilget via epost. Der må man fylle ut flere skjema og jobbe seg frem, og fylle inn et returnummer eller ordrenummer - men dette er ikke med i den innvilga søknaden. Så der må man tilbake til en annen epost og finne dét nummeret der. Svarte!

Til slutt betaler man, ifølge alle disse papirene, 59 kr for returen. Helt greit, tenker jeg, for å spare miljø og alt det der kan man lage en liten terskel. Men det er ikke den summen de booket av kontoen. De gikk like så greit for 79 kr. Så da måtte jeg ta kontakt en gang til og be de om å overføre resterende beløp, som også kom. Ingen unnskyldning.

Og gjennom hele prosessen heter butikken "Scantrade", ikke wemove.no eller tilsvarende. Min konklusjon er: Aldri mer. YMMV.

Anonymkode: d5c32...a4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står på nettsidene at Wemove er en del av Scantrade AS da. Synd at returprosessen skal være så vanskelig, om det var feks Asics er de ofte veldig små i størrelsen 😕 

Anonymkode: bf4e6...7e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

om det var feks Asics er de ofte veldig små i størrelsen

Var et annet merke, men jeg sliter litt med å forstå dette. Skostørrelser eksisterer jo nettopp for å kunne ha et standardisert, sammenliknbart grunnlag. Hva er vitsen med å kjøre et eget opplegg på noe sånt?

Anonymkode: d5c32...a4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...