Gå til innhold

Har du kvinne hørt menn som opplever sexpress / sextraksering ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange kvinner hevder at de blir utsatt for sexpress, og sextrakkasering, fra  menn som de har relasjoner til ,  og det er selvsagt heilt uakseptabelt.Har  du som kvinne  noen gang hørt om en mann som hevder at han  er  blitt utsatt for sexpress /sextrakasering fra kvinner.?

Er det  bare kvinner som opplever å  bli utsatt for sexpress / sextrakasering /overgrep ? Kan det tenkes at dette er eit problem som også   råker mange menn, men at det bare  er eit tabubelagd tema ?  Vet om mange  kvinner kan verta nokså frittalende, og  de  vet utmerket godt hvilke "knapper de skal trykke på" for å gjøre en mann kåt.  Det handler ofte  om kroppspråk /ordbruk , og   grensesetting både fysisk og psykisk, og tolkning  av dem. Mange sexuelle overgrep skjer der  mann /kvinne har relasjoner til hverandre, og det er oftes en  foranledning, og ofte i tilknyttning til alkohol som svekker vurderingevnen, men det selvagt ingen unskyldining.   

Bør ein som mann helst ha eit  skifteleg "samtykke" fra kvinnfolket ein går til sengs saman med  så ein ikkje i etterkant ikkje   risikerer å bli  anmeldt ?

Anonymkode: 1f877...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, overhodet ikke bare kvinner som opplever sexpress og seksuell trakassering! Menn blir ofte sett på som nymfomaner som vil ha sex hele tiden og som trives med all seksuell tilnærming.

En form for samtykkelov hadde vært ideelt, men ærlig litt vanskelig å se hvordan det skal foregå i praksis.

Anonymkode: 4fa18...b89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange kvinner hevder at de blir utsatt for sexpress, og sextrakkasering, fra  menn som de har relasjoner til ,  og det er selvsagt heilt uakseptabelt.Har  du som kvinne  noen gang hørt om en mann som hevder at han  er  blitt utsatt for sexpress /sextrakasering fra kvinner.?

Er det  bare kvinner som opplever å  bli utsatt for sexpress / sextrakasering /overgrep ? Kan det tenkes at dette er eit problem som også   råker mange menn, men at det bare  er eit tabubelagd tema ?  Vet om mange  kvinner kan verta nokså frittalende, og  de  vet utmerket godt hvilke "knapper de skal trykke på" for å gjøre en mann kåt.  Det handler ofte  om kroppspråk /ordbruk , og   grensesetting både fysisk og psykisk, og tolkning  av dem. Mange sexuelle overgrep skjer der  mann /kvinne har relasjoner til hverandre, og det er oftes en  foranledning, og ofte i tilknyttning til alkohol som svekker vurderingevnen, men det selvagt ingen unskyldining.   

Bør ein som mann helst ha eit  skifteleg "samtykke" fra kvinnfolket ein går til sengs saman med  så ein ikkje i etterkant ikkje   risikerer å bli  anmeldt ?

Det er vel menn som blir seksuelt trakasert også. Evnen til å være en rasstapp er ikke begrenset til kjønn. MEN det er nok mer skambelagt for en mann å hevde seksuell trakasering (og overgrep) enn kvinner. En mann skal være glad for hver fitte som kommer hans vei; han er jo genetisk betinget til å ha lyst på sex hele tiden.

En mann som står fram med slike historier blir lett sett ned på, både av kvinner OG av andre menn. Han kan da umulig være noe til mann om han 1) ikke knuller når sjansen byr seg 2) ikke kan hamle opp med et lite kvinnfolk. Eneste muligheten er at han er homo (det er jo tross alt noe av det verste man kan beskylde en mann for å være).

Jeg tror at mørketallene her er svært store.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har  du som kvinne  noen gang hørt om en mann som hevder at han  er  blitt utsatt for sexpress /sextrakasering fra kvinner.?

Nei, men tror mange menn ikke prater åpent om dette.

Er det  bare kvinner som opplever å  bli utsatt for sexpress / sextrakasering /overgrep ?

Nei!

Kan det tenkes at dette er eit problem som også   råker mange menn, men at det bare  er eit tabubelagd tema ? 

Ja

Lurer på om dette kommer til å fungere i praksis...

Man kan dessverre misbruke dette ved å tvinge noen til å signere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, overhodet ikke bare kvinner som opplever sexpress og seksuell trakassering! Menn blir ofte sett på som nymfomaner som vil ha sex hele tiden og som trives med all seksuell tilnærming.

En form for samtykkelov hadde vært ideelt, men ærlig litt vanskelig å se hvordan det skal foregå i praksis.

Anonymkode: 4fa18...b89

I praksis ville ikke en samtykkelov ført til store endringer. Forslagene til en slik tydeliggjør bare at det kun er JA som betyr JA. I dagens lovverk er det "NEI som betyr NEI". Fraværet at et tydelig NEI kan fort i dagens praksis være det samme som et ja. "Du sa aldri nei ..."

En samtykkelov skifter fokuset over til at begge partner er ansvarlig for å tolke hverandres signaler. Et samtykke behøver ikke være JA på et stykke papir. Det kan være andre ord, bevegelser, deltagelse, lyder osv osv. Og et samtykke gjelder kun her og nå, det kan like raskt trekkes tilbake uten begrunnelse.

Men ved et unikt sammentreff er etterlevelse av en samtykkelov og god sex stort sett det samme. Når man har sex med en annen handler det mye om å tolke deres signaler på hva som er godt og hva som er ikke er fullt så bra. Skal man ha bra sex, så må man være oppmerksom på disse tingene ... driter man i hva partneren gir uttrykk for, så blir det neppe en god runde og kanskje ikke en runde en annen gang heller.

De som virker redde for en samtykkelov klager gjerne på gråsona ... men som Fenriken i Kompani Lauritzen sa; "Om du lurer på hvor gråsona går, så er du allerede på feil sted". Du skal aldri lure på hvor grensa for samtykke går, hvor grensa for overgrep går ... da gjør du noe alvorlig feil. En samtykkelov vil ikke endre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, det har jeg ikke hørt. Det forekommer jo helt sikkert, men det ville jo vært litt rart om de fortalte meg om det, siden jeg ikke trakasserer noen. 

Anonymkode: f6725...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn blir ofte sett på som nymfomaner som vil ha sex hele tiden og som trives med all seksuell tilnærming

Dette har jeg inntrykk er en vanlig holdning fra kvinner, som naturlig nok kan føre til sexpress 

Det er noe galt med menn, eller kvinnen tar det personlig om mannen ikke har lyst på sex hele tiden, virker de å tro. Selv jeg med høy lyst merker det, merker at det er forventet at jeg alltid er klar, for menn har jo alltid lyst på sex..

Anonymkode: 46ccb...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikkje hvordan jussen forholder seg til eit samtykke skrevet på ein fyllefest på toalettpapir.eller annet papir.  

Vet om  mange menn som har  blitt sexuelt trakassert med slibrige sex-kommentarer  fra fritttalende kvinner, men  menn er ikkje  sjå nærtagende som mange kvinner. Også mange menn opplever pågående kvinner, og sexpress i kvardagen, men menn har ikkje tradisjon for å snakke om slikt, og er oftest  tabubelagd. Mange kvinner er  oppdatert på   sjekketrix, om   hvordan de skal forlede / forføre en mann  ved å lese kroppspråket. 

Sexpress, og sexuell trakassering handler i stor grad om grensesetting, og respekt for hevrandre, men  ofte er det  forbundet med realsjoner til hverandre.          

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iht hva du egentlig spør om her, får jeg ikke helt tak i.

Ja vet om menn som har vært utsatt for sexuell trakassering.  

Resten av spm ditt får jeg ikke helt tak i.

Anonymkode: 9a3e8...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det har jeg også sett med egne øyne. Menn med mye muskler er det visst mange kvinner som tenker at det er lov til å knipe og klemme på både her og der. Temmelig intimt også. Kanskje de konkluderer med at de sikkert trener for å få slik oppmerksomhet. Jeg vet ikke, jeg har bare bare opplevd det for mange ganger, og vi har også en nær venn som sluttet med å gå på byen på grunn av slikt. Han er veldig veltrent, men så sjenert at han synes det var utrolig ubehagelig. Min mann takler det, men han synes ikke det er gøy bestandig. Spesielt ikke når det overhode ikke blir respektert at når det gis tilbakemelding om at det går for langt og blir for mye. Som stor mann blir man jo også litt hjelpeløs når ord ikke respekteres, siden å reagere sterkere plutselig blir ufint og skremmende for kvinnen. 

Anonymkode: 38956...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt menn oppleve det. Liker ikke holdningen om at menn alltid har lyst og at de ikke har grenser på hvem med og når eller om de vil ha sex eller bli tatt på. Eller hvordan de blir snakket til. 

Når det kommer til skriftlig samtykke er det noe ingen av dere må finne dere på å gjøre, for ønsket om sex er varierende fra øyeblikk utifra hvordan vi har det og hva vi opplever. Det er vanlig å miste lysten under akten av ulike grunner og det kan oppstå et overgrep selv om begge hadde lyst i starten. Det er ikke et lett tema. 

Heller vær mer bevisst på å snakk sammen, stopp om noe ikke stemmer, vær forsiktig med hvem du ligger med og generelt befinner deg med, til den grensen det er mulig. Mener ikke at det er noens skyld om de blir utsatt, men greit å være føre var uansett tenker jeg. 

Anonymkode: 237b1...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja har hørt menn oppleve det. Liker ikke holdningen om at menn alltid har lyst og at de ikke har grenser på hvem med og når eller om de vil ha sex eller bli tatt på. Eller hvordan de blir snakket til. 

Når det kommer til skriftlig samtykke er det noe ingen av dere må finne dere på å gjøre, for ønsket om sex er varierende fra øyeblikk utifra hvordan vi har det og hva vi opplever. Det er vanlig å miste lysten under akten av ulike grunner og det kan oppstå et overgrep selv om begge hadde lyst i starten. Det er ikke et lett tema. 

Heller vær mer bevisst på å snakk sammen, stopp om noe ikke stemmer, vær forsiktig med hvem du ligger med og generelt befinner deg med, til den grensen det er mulig. Mener ikke at det er noens skyld om de blir utsatt, men greit å være føre var uansett tenker jeg. 

Jeg har også sett noen bli sexuelt trakkasert da jeg var tenåring og forsto det ikke før noen år senere. Han virket sjenert, men vet ikke hva han tenkte om saken. Tror heller ikke de som tenkte de sikkert bare flørtet med han, forsto at det de gjorde kunne oppleves veldig ubehagelig for han. Om en gutt hadde gjort det samme mot en jente, tror jeg flere hadde reagert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det har jeg. Innenfor taxi yrket var mer av det før da det en god del kvinner litt berusede som gjerne ønsket å betale natural. Det skjer ikke så ofte nå lengre men det skjer. En litt fuktig kveld på byen og de glemmer ofte at den som kjører de er på jobb og aldri ville kjørt de hjem om de ikke hadde fått betaling så de kan betale neste måneds regninger. Sier ikke at dette ikke skjer med kvinnelige sjåfører også for det gjør det men det er overraskende mange menn som blir grovt sextrakassert i dette yrket av både edru ig fulle damer.

Anonymkode: 1d840...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kun trakassering dersom man ikke synes personen som prøver seg er attraktiv nok. Svært få kvinner hadde hatt noe problem med å bli trakkasert av en dødelig kjekk mann. Men når Helge på 52 med pæreform og svett hår gjør det så hyler man trakkasering. 

Menn blir jo aldri lagt ann på av damer som er mer attraktive enn dem selv. Og attraktive damer er heller aldri slibrige eller provoserende. Det er stortsett kun eldre og mindre attraktive chubbye damer som utviser denne oppførselen. Menn tar bare ikke så mye på vei av det og feier det bare unna. 

Anonymkode: b7028...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo kun trakassering dersom man ikke synes personen som prøver seg er attraktiv nok. Svært få kvinner hadde hatt noe problem med å bli trakkasert av en dødelig kjekk mann. Men når Helge på 52 med pæreform og svett hår gjør det så hyler man trakkasering. 

Menn blir jo aldri lagt ann på av damer som er mer attraktive enn dem selv. Og attraktive damer er heller aldri slibrige eller provoserende. Det er stortsett kun eldre og mindre attraktive chubbye damer som utviser denne oppførselen. Menn tar bare ikke så mye på vei av det og feier det bare unna. 

Javel?....

Stemte ikke for min del ihvertfall...En mann som tilsynelatende er ganske så attraktiv, som oppfører seg som om han er Guds gave til damene er bare en slesk fyr i mine øyne. Utseende har ingenting å si for min del. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok svært sjelden at menn opplever noe som med rimelighet kan kalles «seksuell trakassering» (bortsett fra ting de måtte bli utsatt for fra andre menn). Det skyldes nok dels kjønnsroller, men aller mest at kvinner biologisk sett er langt mindre seksuelt aggressive enn menn. Men seksuelle tilnærmelser og litt «sexmas» er det nok mange menn som opplever.

Anonymkode: 723e1...70f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger jeg enkelte kvinners terskel til grunn så har jeg blitt utsatt for sexpress utallige ganger, også ligget med et par av sjefene mine så jeg har også blitt utsatt for metoo selv om det var ønskelig fra min side også. 

Og om jeg legger godvilja til så har jeg blitt voldtatt flere ganger av tidligere kjærester, ektefelle og nå samboer.

Anonymkode: b5580...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For en idiotisk påstand. Jeg blir både redd og sint om menn trakasserer meg uavhengig av hvordan mannen ser ut. De fleste menn et betydelig større og sterkere enn meg, og en mann som trakasserer ER og oppleves ekkel uavhengig av utseendet. Å bli antastet er fryktelig ubehagelig og skremmende, totalt uavhengig av hvordan mannen ser ut. 

Anonymkode: 38956...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...